;
درمان خانگیسلامت

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول:  ۱۱ غذای شگفت انگیز برای نابودی کلسترول!

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول: تغییر غذاهایی که می خورید می تواند کلسترول شما را کاهش دهد و حجم چربی های شناور در جریان خون را بهبود بخشد. افزودن غذاهایی که LDL را کاهش می دهند، ذرات مضر حامل کلسترول که به تصلب شرایین و انسداد شریان کمک می کند، بهترین راه برای دستیابی به یک رژیم غذایی کم کلسترول است. در بخش سلامت ۱۱ مواد غذایی که باعث کنترل و کاهش کلسترول می شود، بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: کلسترول بالا: از خوردن این ۷ غذا اجتناب کنید

این غذاها را برای کاهش کلسترول LDL در رژیم غذایی تان بگنجانید

غذاهای مختلف به روش های مختلف کلسترول را کاهش می دهند. برخی از آنها فیبر محلول می دهند که کلسترول و پیش سازهای آن را در دستگاه گوارش متصل می کند و آنها را قبل از وارد شدن به گردش خون از بدن خارج می کند.

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول,  برخی به شما چربی های اشباع نشده چندگانه می دهند که مستقیماً LDL را کاهش می دهند. و برخی حاوی استرول‌های گیاهی و استانول‌ها هستند که مانع از جذب کلسترول در بدن می‌شوند.

۱. جو دوسر

اولین قدم آسان برای کاهش کلسترول، خوردن یک کاسه بلغور جو دوسر یا غلات مبتنی بر جو دوسر برای صبحانه است. این صبحانه ۱ تا ۲ گرم فیبر محلول را برای شما فراهم می کند. به علاوه نیم گرم دیگر یک موز یا مقداری توت فرنگی اضافه کنید. دستورالعمل های تغذیه فعلی توصیه می کنند که روزانه ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر دریافت کنید که حداقل ۵ تا ۱۰ گرم از فیبر محلول است.

۲.جو و سایر غلات کامل

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول،  جو و سایر غلات کامل مانند جو و سبوس جو دوسر می توانند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند، عمدتاً از طریق فیبر محلول.

۳.لوبیا

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول،  لوبیا به خصوص غنی از فیبر محلول است. همچنین مدتی طول می کشد تا بدن هضم شود، به این معنی که بعد از غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. این یکی از دلایلی است که لوبیا یک غذای مفید برای افرادی است که سعی در کاهش وزن دارند. لوبیا با تامین فیبر و پروتئین یک انتخاب عالی برای کاهش وزن است.

۴.بادمجان و بامیه

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول، این دو سبزی کم کالری منابع خوبی از فیبر محلول هستند.

۵.آجیل

مطالعات زیادی نشان می دهد که خوردن بادام، گردو، بادام زمینی و سایر مغزها برای قلب مفید است. خوردن ۲ اونس آجیل در روز می تواند کمی LDL را تا حدود ۵ درصد کاهش دهد. آجیل دارای مواد مغذی اضافی است که به روش های دیگر از قلب محافظت می کند.

۶.روغن های گیاهی

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول،  استفاده از روغن‌های گیاهی مایع مانند کانولا، آفتابگردان، گلرنگ و سایر روغن‌های گیاهی به جای کره، گوشت سرخ یا روغن‌های دیگر در هنگام پخت و پز یا سر سفره به کاهش LDL کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: درمان کلسترول: این گیاه محبوب قاتل کلسترول است

۷.میوه ها

میوه هایی مانند سیب، انگور، توت فرنگی، مرکبات انتخاب های خوبی برای کاهش کلسترول است. زیرا این میوه ها سرشار از پکتین هستند، نوعی فیبر محلول که LDL را کاهش می دهد.

۸.غذاهای غنی شده با استرول ها و استانول ها

استرول ها و استانول های استخراج شده از گیاهان توانایی بدن برای جذب کلسترول از غذا را افزایش می دهند. شرکت ها آنها را به غذاهای مختلف از مارگارین و گرانولا گرفته تا آب پرتقال و شکلات اضافه می کنند. آنها همچنین به عنوان مکمل در دسترس هستند. دریافت ۲ گرم استرول یا استانول گیاهی در روز می تواند کلسترول LDL را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.

۹.سویا

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول،  خوردن سویا و غذاهای تهیه شده از آن، مانند توفو و شیر سویا، زمانی به عنوان یک راه قدرتمند برای کاهش کلسترول شناخته می شد. مصرف ۲۵ گرم پروتئین سویا در روز (۱۰ اونس توفو یا ۲ و نیم فنجان شیر سویا) می‌تواند LDL را ۵ تا ۶ درصد کاهش دهد.

۱۰.ماهی چرب

خوردن ماهی دو یا سه بار در هفته می تواند LDL را به دو طریق کاهش دهد، جایگزینی گوشت که دارای چربی های اشباع شده تقویت کننده LDL است و با دادن چربی های امگا 3 کاهنده LDL. امگا 3 باعث کاهش تری گلیسیرید در جریان خون می شود و همچنین با کمک به جلوگیری از شروع ریتم های غیر طبیعی قلب از قلب محافظت می کند.

۱۱.مکمل های فیبر

مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول، مکمل ها کم جذاب ترین راه را برای دریافت فیبر محلول ارائه می دهند. دو قاشق چای خوری در روز پسیلیوم که در متاموسیل و سایر ملین های حجیم یافت می شود، حدود ۴ گرم فیبر محلول را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: ۱۶بهترین مواد خوراکی پر فیبر: از کاهش وزن تا درمان یبوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا