;
درمان خانگیسلامت

خواص کرن بری: ۸ معجزه درمانی آن که نمی دانستید!

خواص کرن بری:  خوردن منظم کرن بری کلید سلامت قلب است. مطالعه‌ تازه ای که در بریتانیا انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه ۱۰۰ گرم کرن بری مصرف می‌کنند، پس از یک ماه عملکرد قلب آن ها بهبود می یابد. به علاوه، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که زغال اخته می تواند به پیشگیری از عفونت های دستگاه ادراری و کاهش خطر بیماری لثه، زخم معده و حتی سرطان کمک کند. برای استفاده کامل از فواید آن، به طور کلی توصیه می شود به جای مصرف آب زغال اخته که قند بسیار بالایی دارد، آن را به صورت خام مصرف کنید. در بخش سلامت چشمک به ۸ معجزه درمانی کرن بری پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عجیب ترین فواید گوجه فرنگی برای سلامتی که نمی دانستید!

۸ فایده بی نظیر کرن بری

۱.آنتی اکسیدان را فراهم می کند

کرن بری سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد و التهاب که باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله آرتریت، بیماری آلزایمر و بیماری قلبی می شود، کمک می کند. طبق مطالعات، مصرف منظم کرن بری به مبارزه با التهاب مرتبط با این بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. پلی فنول های موجود در زغال اخته بهتر با عملکرد سلول هایی که التهاب را در بدن تحریک می کنند مقابله می کند. همچنین آنتی اکسیدان های کرن بری می توانند سلول های سرطانی پروستات را از بین ببرند.

۲.کلسترول خوب را افزایش می دهد

مصرف منظم کرن بری برای سلامت قلب مفید است. مطالعات نشان می دهد که مصرف روزانه کرن بری می تواند به افزایش سطح کلسترول خوب HDL کمک کند. مطالعات علمی مختلف در مورد فواید زغال اخته نیز نشان می دهد که مصرف فلاونوئیدهای موجود در این میوه قرمز می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند.

خواص کرن بری

۳.از عفونت ادراری جلوگیری می کند

خواص کرن بری، مطالعات نشان می دهد که خوردن کرن بری می تواند از چسبندگی باکتری ها در دستگاه ادراری جلوگیری کرده و از عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری کند. طبق مطالعات، آب زغال اخته محافظت بهتری در برابر عفونت های باکتریایی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی شادی آور: ۱۰ ماده غذایی که هورمون شادی را آزاد می کند

۴.مقدار مناسبی فیبر را فراهم می کند

کرن بری منبع بسیار خوبی از فیبر است. ۱۰۰گرم کرن بری تازه حاوی بیش از ۴.۶ گرم فیبر است که ۲۰ درصد از این مقدار توصیه شده روزانه فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در زغال اخته سلامت دستگاه گوارش را تقویت می کند و همچنین به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک می کند. فیبر غذایی به تولید بوتیرات کمک می کند، ماده ای که از رشد تومورها در روده بزرگ و راست روده جلوگیری می کند. همچنین غذاهای غنی از فیبر مانند زغال اخته سطح کلسترول بد را کاهش می دهند.

۵.به کنترل قند خون کمک می کند

کرن بری همچنین به حفظ تعادل سطح قند خون کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب کرن بری شیرین نشده یا خوردن کرن بری می تواند به تثبیت سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

۶.فلور روده را تجدید می کند

خواص کرن بری، کرن بری اثرات مثبتی بر فلور روده دارد. مصرف منظم کرن بری میزان باکتری های خوب روده را افزایش می دهد. همچنین تصور می‌شود که این باکتری‌های روده ممکن است به بیماران دیابتی کمک کنند تا گلوکز را بهتر متابولیسم کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۲ غذای سالم و خوشمزه برای دیابتی ها

خواص کرن بری

۷.از ایجاد زخم جلوگیری می کند

زغال اخته برای معده نیز مفید است. باکتری هایی که به پوشش معده شما می چسبند می توانند باعث زخم یا بدتر از آن سرطان معده شوند. تحقیقات نشان می دهد که پلی فنول های کرن بری می توانند از معده در برابر این زخم ها محافظت کنند.

۸.از حافظه محافظت می کند

خواص کرن بری، زغال اخته حاوی دو ماده مغذی است که نقش حیاتی در محافظت از مغز در برابر از دست دادن حافظه دارند. آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته رادیکال های آزاد مضر را که می توانند به DNA آسیب رسانده و باعث التهاب در مغز شوند، از بین می برند. به این ترتیب، کرن بری می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نشانه که شما بیش از حد بی تحرک هستید + خطرات آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا