سلامت

 ۹ مواد غذایی که طول عمر شما را کوتاه می کند! 

همه ما انسان ها به دنبال سلامتی و عمر طولانی هستیم. دوست داریم سال ها سالم و سلامت زندگی کنیم. اما واقعیت این است که برای سالم زندگی کردن و طول عمر مان کار زیادی نمی کنیم. مراقب سلامتی مان نیستیم و هیچ تلاشی سختی برای حفظ سلامتی مان نمی کنیم. به همین خاطر هر چیزی که طعم خوبی داشته باشد می خوریم بدون این که فکر کنیم چقدر برای سلامتی مان مضر است. ممکن است خوراکی های خوشمزه زیادی وجود داشته باشد اما برای سلامتی و طول عمر ما مفید نباشند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب سلامت به مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند، می پردازیم. مصرف بیش از حد این مواد خوراکی به سلامتی شما آسیب می زند و طول عمر شما را کوتاه می کند.

بیشتر بخوانید اگر دچار رفلاکس و سوءهاضمه هستید، این ۱۳ مواد غذایی را نخورید!

 ۹ مواد غذایی که طول عمر شما را کوتاه می کند! 

۱.نوشیدنی های شیرین

تحقیقاتی که در نشست اخیر انجمن قلب آمریکا، ارائه شد نشان می‌دهد افرادی که عادت به نوشابه و نوشیدنی های شیرین دارند باید به دنبال نوشیدنی‌های جایگزین باشند. زیرا به نظر می‌رسد نوشیدنی‌های قندی خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهند. این مطالعه نشان می دهد که بزرگسالانی که روزانه ۲۴ اونس نوشیدنی شیرین می نوشند، در مقایسه با افرادی که کمترین نوشیدنی شیرین مصرف می کنند، خطر مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر را دو برابر می کنند. به گزارش مدیکال دیلی، مطالعه دیگری نشان داد که نوشیدن نوشابه در روز، نیز بر پیری سلولی تأثیر می‌گذارد و ممکن است بیش از چهار سال و نیم از عمر شما بکاهد.

 

۲.شیرین کننده های مصنوعی

در حالی که محققان هنوز کشف نکرده اند که شیرین کننده های مصنوعی چند سال می توانند زندگی شما را کوتاه می کند. اما می دانند که این قندهای تقلبی خطر چاقی، دیابت و بیماری قلبی را افزایش می دهند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در Trends in Endocrinology & Metabolism در واقع، شیرین کننده های مصنوعی اثرات منفی قند معمولی را تشدید می کنند. به گزارش گاردین، مطالعه دیگری نشان می دهد افرادی که شیرین کننده های مصنوعی زیادی مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر سکته مغزی و زوال عقل هستند.

مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند

۳.مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند، غذاهای شور

اگر قصد دارید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، از شکر و نمک فاصله بگیرید. اگرچه مصرف مقداری نمک خوب است، اما اکثر آمریکایی ها بیش از حد نمک مصرف می کنند. خوردن بیش از حد سدیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و سرطان معده را افزایش می دهد. به گفته Business Insider، خوردن نمک بیش از حد نیز می تواند روند پیری را در سطح سلولی تسریع کند. به علاوه بهتر است غذاهای فرآوری شده کمتر بخورید تا میزان سدیم دریافتی شما کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید 10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

۴.غذاهای ناسالم فرآوری شده

در حالی که هر غذایی که تولیدکنندگان می توانند، فریز کنند یا قبل از حمل و نقل آماده کنند، فرآوری شده تلقی می شود. وعده های غذایی، تنقلات و شیرینی های از پیش بسته بندی شده در دسته «فوق العاده فرآوری شده» قرار می گیرند. محققان آن غذاها را با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط می دانند. به گزارش Business Insider، مطالعه بیش از۱۰۰۰۰ بزرگسال نشان می دهد که اکثر محصولات مصرفی آن ها، غذاهای ناسالم شیرین بودند. در این مطالعه، افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند، بدون توجه به جنسیت، عادات ورزشی، سن یا وضعیت سیگار کشیدن، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مختلف بودند.

۵.مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند، گوشت های فرآوری شده

طبق مطالعه ای که در مجله JAMA Internal Medicine منتشر شده است. بیکن، سوسیس، هات داگ و گوشت اغذیه فروشی، نمونه هایی از غذاهای فوق العاده فرآوری شده هستند که با افزایش خطر مرگ زودهنگام مرتبط هستند. این تحقیق که بیش از نیم میلیون نفر را شامل شده بود، نشان داد افرادی که بیشترین گوشت فوق فرآوری شده را مصرف می کنند، ۷۲ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و ۱۱ درصد افزایش خطر مرگ ناشی از سرطان هستند.

۶.رژیم های کم کربوهیدرات

کربوهیدرات ها همیشه مفید هستند. اما طبق تحقیقات منتشر شده در مجله سلامت عمومی Lancet، یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است طول عمر شما را تا چهار سال کوتاه کند. این مطالعه محتوای کربوهیدرات در رژیم غذایی بیش از ۱۵۰۰۰ آمریکایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و سپس نتایج را با سایر مطالعات شامل ۴۳۲۰۰۰ نفر مقایسه کرد. پژوهش گران گزارش دادند افرادی که مقدار متوسطی کربوهیدرات مصرف کردند به طور متوسط ​​چهار سال بیشتر از افرادی که کربوهیدرات کم مصرف کردند و یک سال بیشتر از کسانی که کربوهیدرات زیاد مصرف کردند، عمر کردند.

مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند

بیشتر بخوانید ۸ روش خانگی موثر برای درمان فوری عفونت های قارچی واژن

۷.مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند، الکل

مطالعات نشان می دهد که مصرف مداوم الکل می تواند کشنده باشد. حتی یک نوشیدنی الکلی در روز می تواند عمر شما را کوتاه کند. محققانی که عادات نوشیدن بیش از۶۰۰۰۰۰ مصرف کننده الکل در ۱۹ کشور را مورد بررسی قرار دادند. دریافتند که نوشیدن حداقل ۱۰۰ گرم الکل در هفته (یعنی تقریباً یک نوشیدنی در روز، یک آبجو، یک لیوان شراب، یا یک فنجان مشروب الکلی) که چند ماه از عمر آن ها را کم کرده بود. دو تا سه نوشیدنی در روز – ۲۰۰ تا ۳۰۰گرم در هفته، می تواند دو سال را از شما بگیرد. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از سه نوشیدنی در روز مصرف کنید، می توانید تا پنج سال از دست بدهید.

۸.غذاهای سرطان زا

بسیاری از غذاهایی که در این لیست به قلب شما آسیب می رساند نیز می توانند باعث سرطان شوند. الکل، قرمز و فرآوری شده، غذاها و همچنین غذاهایی که به شدت کباب می شوند همگی سرطان زا در نظر گرفته می شوند. ذغال کردن گوشت در دمای بالا باعث ایجاد مواد سرطان زا می شود که به نام آمین های آروماتیک هتروسیکلیک و هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای شناخته می شوند. مصرف بیش از حد الکل و غذاهای کباب شده با سرطان پانکراس، تخمدان، پروستات و معده مرتبط است.

۹.مواد غذایی که طول عمر را کوتاه  می کند، غذاهای سرشار از چربی ترانس

دولت ممکن است چربی‌های ترانس ساخته شده توسط انسان را ممنوع کرده باشد. اما هنوز هم به مقدار ناچیز در غذاها یافت می‌شود. به علاوه، تولیدکنندگان هنوز مدتی فرصت دارند تا مجبور شوند به طور کامل استفاده از آنها را متوقف کنند. به گفته انجمن قلب آمریکا، خطر این است که چربی های ترانس خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهند. اجتناب از غذاهای سرشار از این چربی های مضر یکی از نکات کلیدی برای زندگی طولانی تر است. متأسفانه، این بدان معناست که کلوچه، کیک، پای و پیتزا کمتر مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا