;
تازه ها

گیاهان آپارتمانی که نگهداریشون سخته + روش درست مراقبت از این گیاهان!

گیاهان آپارتمانی زیبا: نگهداری بعضی گیاهان آپارتمانی ممکن است به دلیل نیازهای خاصی که دارند یا حساسیت به عوامل محیطی، نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی دشوارتر باشد. این گیاهان ممکن است نیاز به مراقبت و توجه بیشتری داشته باشند. در این مطلب تازه ها به معرفی چند گیاه زیبا ولی حساس آپارتمانی میپردازیم که نگهداری آنها سخت تر است.

بیشتر بخوانید: قدرت پنهان خود را با انتخاب یکی از این گیاهان آپارتمانی شناسایی کنید!

۱.بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی گیاه آپارتمانی محبوبی است با گل‌های زیبا و برگ‌های سبز که نگهداری از آن میتواند برای برخی کار دشواری باشد. برای مراقبت از آن شرایطی همچون قرار دادن در مکانی با نور معتدل (نه نور مستقیم آفتاب)، آبیاری منظم با آب به دمای اتاق و از زیر گلدان، استفاده از خاک مناسب مانند خاک کاکتوس، افزایش رطوبت با اسپری کردن و کوددهی در فصل رشد گل‌ها، پرهیز از دست زدن به برگ‌ها و گل‌ها و جابه‌جایی مکرر را باید رعایت کرد.

جالب است: پیاز زرد یا پیاز سفید: یک آشپز حرفه‌ای یکبار برای همیشه تفاوت این دو را توضیح می‌دهد!

گیاهان آپارتمانی زیبا

بیشتر بخوانید: آلودگی هوا: هنگام آلودگی هوا حتما این چیزا رو بخورید!

۲.گیاه سرخس

سرخس یک گیاه آویزی زیبا برای داخل خانه است که نیاز به مراقبت خاصی دارد و رطوبت مناسب برای آن بسیار مهم است. غبارپاشی بر روی برگ‌های سرخس توصیه نمی‌شود. سرخس را در معرض نور مستقیم پنجره‌های جنوبی قرار ندهید، زیرا این می‌تواند به سوختن برگ‌های آن منجر شود. همچنین، سرخس حساس به تغییر مکان و محیط است، بنابراین بهتر است جا به جایی آن و تغییر مکان آن را به حداقل برسانید. با جدا کردن برگ‌های خشک و زرد سرخس، ممکن است رشد برگ‌های جدید را تشویق کنید.

برایتان جالب خواهد بود: گریه زنان هنگام عصبانیت و دعوا + ۳ دلیل جالب که نمی دانستید!

۳.گیاه بابا آدم

گیاهان آپارتمانی زیبا، آلوکازیا (بابا آدم) گیاهی زیباست اما نیاز به مراقبت دقیق از نیازهای آبی و رطوبتی دارد. اگر این گیاه نیاز به آب نداشته باشد، برگ‌ها به حالت افتاده درمی‌آیند. نگه داشتن خاک آلوکازیا مرطوب می‌تواند زیبایی آن را حفظ کند. گیاه‌هایی که به رطوبت بیشتری نیاز دارند، نیازمند مراقبت و توجه بیشتری هستند.

احتمالاً بپسندید: اسرار زیبایی و تناسب اندام زنان چینی!

۴.گیاه اُرکیده

اُرکیده‌ها نیاز به محیط‌های مرطوب دارند و نور خورشیدی مستقیم را نمی‌پذیرند. رعایت دقیق تناسب میزان آب‌دهی و نور برای موفقیت در نگهداری از اُرکیده‌ها ضروری است و در صورت رعایت نشدن این مسئله مهم، گیاه دچار پژمردگی می شود.

شاید بپسندید: هدیه روز دانش آموز: ۶ ایده جذاب برای هدیه روز دانش آموز!

۵.گیاهان ساکولنت

گیاهان آپارتمانی زیبا، این گیاهان نیاز به خاک با رطوبت خاصی دارند و اشتباهات در آبیاری می‌تواند به سرعت به مرگ برخی از ساکولنت ها منجر شود.

احتمالاً بپسندید: پاک کردن لکه: روش پاک کردن ۱۲ نوع لکه سخت از روی لباس!

گیاهان آپارتمانی زیبا

بیشتر بخوانید:  مواد غذایی بدون تاریخ مصرف: 8 ماده غذایی که پس از پایان تاریخ مصرف، قابل استفاده اند!؟

۶.گیاه فیکوس لیراتا

گیاهان آپارتمانی زیبا، فیکوس لیراتا گیاهی با برگ‌های پهن و بزرگ است که نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد. آبیاری باید تنها پس از خشک شدن لایه بالایی خاک انجام شود، عمدتاً هفتگی یکبار. رطوبت محیط نیز برای این گیاه مهم است و می‌توان با روش‌هایی مانند میستیک کردن برگ‌ها یا قرار دادن ظرف آب در اطراف آن، رطوبت را حفظ کرد. چنانچه هر یک از شرایط لازم در مراقبت از این گیاه رعایت نشود، گیاه دچار مشکل خواهد شد.

احتمالاً بپسندید: طراحی چهره زیباترین ورزشکاران زن با کمک هوش مصنوعی + تصاویر

۷.گیاه کروتون

گیاهان آپارتمانی زیبا، کروتون یک گیاه زیبا با برگ‌های ضخیم و براق است، اما نگهداری آن کمی چالشی است. چنانچه در مطلب نگهداری از گیاه آپارتمانی کروتون هم عنوان شد، این گیاه به تغییرات ناگهانی، مثل جابه‌جایی گلدان، حساسیت نشان می‌دهد و اغلب به همین دلیل دچار ریزش برگ و پژمردگی می شود.

اگر می‌خواهید گیاهان آپارتمانی را در خانه خود پرورش دهید، مهم است که اطلاعات کافی در مورد نیازهای خاص هر گیاه را جمع آوری کنید و به دقت آنها را مراقبت کنید. همچنین، برای کمک به نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی، ممکن است لازم باشد از وسایلی مانند رطوبت‌ساز، نوردهی مصنوعی و ظروف مناسب برای آبیاری استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: پاکسازی کامل هوای خانه با ۱۲ روش طبیعی!

 

 

 

بیشتر بخوانید

شاید بپسندید: لیمو ترش با چه غذاهایی نمی سازد!؟ اطلاعات مهم درباره لیمو ترش که حتماً از آن بی اطلاع هستید!

مصرف این گیاهان را فراموش نکنید، چاره هر درد به صورت طبیعی!

شاید بپسندید: میخای بفهمی به لحاظ عقلی چند ساله ای این تست رو انجام بده!

احتمالاً بپسندید: با این ۵ ترفند هندوانه ای قرمز و شیرین را برای شب یلدا انتخاب کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا