;
سلامتدرمان خانگی

 درمان کرونا و سرما خوردگی با ۶ دمنوش معجزه گر

دوباره موجی از کرونا و سرماخوردگی در حال گسترش است. اگر این روزها احساس می کنید که کرونا گرفته اید یا سرماخورده اید بهتر است با درمان های خانگی درمان تان را شروع کنید. یکی از بهترین درمان های خانگی برای کرونا یا سرماخوردگی استفاده از برخی دمنوش ها در طول روز است. زیرا این دمنوش ها حاوی خواص ضد درد و ضد التهابی هستند که به تسکین و درمان علائم سرماخوردگی و کرونا کمک می کنند. علاوه بر این، می‌توان از سایر درمان‌های خانگی نیز استفاده کرد، مانند قرار دادن یک بطری آب گرم روی عضلات دردناک یا گرفتن دوش آب سرد برای کاهش تب. اگرچه اکثر موارد سرماخوردگی بدون درمان خاصی بهبود می یابند، اما اگر سرماخوردگی تان بهبود پیدا نکرد بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در بخش سلامت چشمک به تهیه دمنوش برای سرماخوردگی و کرونا پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

۱.دمنوش لیمو و عسل

یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی و کرونا، دمنوش لیمو با عسل است، زیرا به رفع گرفتگی بینی، گلو درد و بهبود تنفس کمک می کند. برای تهیه این چای شما نیاز به ۱ عدد لیمو، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ فنجان آب جوش دارید.

طرز تهیه:

عسل را به آب داغ اضافه کرده و خوب هم بزنید. سپس آب یک عدد لیمو را گرفته و به آن اضافه کنید. این چای را باید به محض آماده شدن بنوشید تا ویتامین C میوه تبخیر نشود. علاوه بر این، هنگام درمان ویروس تنفسی، باید این چای را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید مثلاً برای صبحانه، بعد از ظهر و قبل از خواب

دمنوش برای سرماخوردگی و کرونا

۲.دمنوش اکیناسه

دمنوش برای سرماخوردگی و کرونا، یکی دیگر از داروهای خانگی خوب برای درمان سرماخوردگی و کرونا نوشیدن چای اکیناسه است. این دمنوش سیستم ایمنی را تقویت می کند و غدد عرق را تحریک می کند که به تعریق و درمان تب کمک می کند. شما برای تهیه این دمنوش به ۱ فنجان آب جوش، ۱ قاشق غذاخوری برگ خشک اکیناسه نیاز دارید.

طرز تهیه:

اکیناسه را در آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه خیس بخورد. سپس از صافی توری عبور دهید و بلافاصله بعد از آن بنوشید. همچنین ممکن است کپسول اکیناسه را ۳ بار در روز یا طبق دستور پزشک یا متخصص طبیعی خود مصرف کنید. این کپسول ها را می توان در داروخانه ها، فروشگاه های بهداشتی طبیعی یا در فروشگاه های آنلاین یافت.

۳.دمنوش سنجد

دمنوش سنجد همراه با لیندن می تواند به تقویت بدن کمک کند. به علاوه لیندن مخصوصاً مانند اکیناسه باعث تعریق برای درمان تب می شود. برای تهیه این دمنوش به ۱ قاشق چای خوری سنجد، ۱ قاشق چایخوری نبات، ۱ فنجان آب جوش نیاز دارید.

طرز تهیه:

برای تهیه این دمنوش، سنجد و نبات را به فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد. سپس از صافی توری رد کرده و بنوشید.

بیشتر بخوانید: 6 بهترین اسموتی و دمنوش کاهش دهنده اشتها جهت کاهش وزن

۴.دمنوش سیر

نوشیدن دمنوش سیر یک درمان طبیعی عالی برای سرماخوردگی و کرونا است. زیرا دارای خواص ضد میکروبی، ضد درد، خلط آور و ضد آنفولانزا بوده و ضد عفونی کننده ریه است. همه این خواص به دلیل آلیسین و آلین موجود در سیر است. برای تهیه این دمنوش به ۳ حبه سیر، ۱ قاشق عسل، نصف آب لیمو و ۱ فنجان آب نیاز دارید.

طرز تهیه:

حبه های سیر را له کنید و با آب به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه بجوشد. سپس آب نصف یک لیمو و عسل را اضافه کنید. دمنوش را بلافاصله پس از آماده شدن، در حالی که هنوز گرم است بنوشید.

۵.دمنوش زنجبیل

دمنوش برای سرماخوردگی و کرونا، زنجبیل در درمان سرماخوردگی و کرونا بسیار موثر است. زیرا دارای خواص ضد درد، تب بر و ضد باکتریایی است که با اضافه کردن عسل و لیمو بسیار مقوی تر می شود. این دمنوش به کاهش سریعتر علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند. برای تهیه آن به ۱ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ فنجان آب جوش و مقداری آب لیموی تازه نیاز دارید.

طرز تهیه:

یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه را خرد کرده و آب جوش را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه خیس بخورد، سپس با یک الک توری صاف کنید. ۱ قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید و مقداری آب لیمو را روی آن بریزید خوب هم بزنید و آن را بنوشید.

دمنوش برای سرماخوردگی و کرونا

۶.دمنوش قاصدک

قاصدک حاوی خواص ضد ویروسی است که به مبارزه با ویروس سرماخوردگی کمک می کند. این گیاه سرشار از ویتامین A و کمپلکس B، C و D است. همچنین حاوی برخی مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و روی است که به بهبود سیستم ایمنی و افزایش دفاع طبیعی بدن کمک می کند. برای تهیه این دمنوش به ۱ قاشق غذاخوری ریشه ی له شده قاصدک، ۱ فنجان آب نیاز دارید.

طرز تهیه:

برای تهیه این چای باید ریشه های له شده را در آب جوش قرار دهید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه خیس بخورد. از صافی توری عبور دهید و در حین گرم بودن ۳ بار در روز بنوشید. اگر مشکلات گوارشی دارید، باید این چای را قبل از غذا بنوشید. برگ قاصدک را نیز می توان به سالاد اضافه کرد که یکی دیگر از راه های مصرف این گیاه است.

بیشتر بخوانید: چوب آلبالو را هرگز دور نریزید + ۵ خواص ناشناخته و مجزه گر آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =

دکمه بازگشت به بالا