;
آرایش و زیبایی

10 بهترین درمان خانگی خشکی لب که معجزه می کند!

درمان خانگی خشکی لب: اگرچه خشک شدن و لایه برداری لب ها وضعیت بسیار ناراحت کننده ای است. به خصوص با سردی هوا، بیشتر دچار خشکی لب می شویم، اما در تمام فصول سال، خشکی لب ها مسئبه ای است که ممکن است به شدت ما را درگیر کند. خشکی و ترک خوردن لب ها در تابستان در اثر آفتاب یا محصولات آرایشی و بهداشتی و با فرا رسیدن ماه های زمستان در اثر هوای سرد و خشک آسیب می بیند. با مطلب درمان خانگی خشکی لب و بخش آرایش و زیبایی و سلامت مجله خبری چشمک همراه باشید.

شاید بپسندید: آرایش صورت و چشم مخصوص پوست گندمی و برنزه + ۴ ترفند حرفه ای

درمان خانگی خشکی لب

قبل از اینکه به سراغ کارهایی بروید که برای لب های خشک و ترک خورده باید انجام دهید، ابتدا در مورد اهمیت مصرف آب صحبت می کنیم. آب یکی از مهمترین عوامل در زیبایی پوست است. مهم نیست از چه مرطوب کننده ای استفاده می کنید، اگر آب کافی ننوشید، نمی توانید از خشک شدن لب های خود جلوگیری کنید. بنابراین نوشیدن آب کافی در طول روز را فراموش نکنید.

باید گفت که محلول های خشکی لب، نتیجه فوری نمی دهند و نیاز به استفاده منظم دارند. استفاده از بالم لب یا مرطوب کننده معمولاً یک راه حل موقت است و تسکین طولانی مدت ایجاد نمی کند. با 10 پیشنهاد یا 10  بهترین درمان خانگی برای خشکی لب، می توانید خشکی لب های خود را برای همیشه از بین ببرید.

احتمالاً بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۸ عادتی که شما را پیر تر از سن واقعی تان نشان می دهد

درمان خانگی خشکی لب

بیشتر بخوانید: روتین 7 مرحله ای زیبایی برای داشتن پوستی سالم و شفاف

لایه برداری کنید

درمان خانگی خشکی لب: اگر لب های شما خشک و ترک خورده باشد، با لایه برداری ملایم لب های خود می توانید از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. برای تهیه اسکراب لب خود در خانه به موارد زیر نیاز دارید:

  • قاشق غذاخوری از یک ماده لایه بردار مانند شکر یا نمک
  • قاشق غذاخوری از یک ماده مرطوب کننده مانند عسل یا روغن
  • یک کاسه کوچک برای مخلوط کردن مواد
  • سواب پنبه ای برای اعمال اسکراب
  • یک پارچه مرطوب برای پاک کردن اسکراب

برای تهیه اسکراب لب، مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و با یک سواب پنبه ای مخلوط را روی لب های خود بمالید. اسکراب را با حرکات دایره ای و با اعمال فشار ملایم روی لب های خود ماساژ دهید. و در نهایت اسکراب را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. می توانید پس از برداشتن پوست مرده، لب های خود را مرطوب کنید.

شاید بپسندید: ماندگاری رژلب در طول روز: ۹ ترفند ساده و جالب برای ماندگاری رژ لب از صبح تا شب!

از روغن نارگیل استفاده کنید

بر خلاف بقیه بدن ما، سد محافظ لب های ما کاملا ضعیف است. به عبارت دیگر لب های ما به عواملی مانند باد، گرما و سرما حساسیت بیشتری دارند. روغن نارگیل نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه سد آن را نیز تقویت می کند. از دیگر فواید این روغن برای خشکی لب ها، می توان به خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی آن اشاره کرد.

روغن نارگیل را به میزان لازم در طول روز بمالید. می توانید از یک سواب پنبه ای یا یک انگشت تمیز برای استفاده از روغن استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

درمان خشکی لب

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید

درمان خانگی خشکی لب : اگرچه آلوئه ورا فواید زیادی دارد، اما بیشتر به دلیل مفید بودن برای آفتاب سوختگی شناخته شده است. خواص ضد التهابی و اثر تسکین دهنده آلوئه ورا نیز در درمان خشکی لب موثر است. برای استفاده از آلوئه ورا روی لب‌هایتان، می‌توانید ژل آلوئه‌ورا ارگانیک بخرید یا می‌توانید از ژل موجود در برگ‌هایی که از گیاه بریده‌اید استفاده کنید. کاری که برای این کار باید انجام دهید این است که برگ آلوئه ورا را ببرید و برگ را باز کنید تا ژل داخل آن مورد استفاده قرار گیرد.

می توانید مصرف آلوئه ورا را به ۲ تا ۳ بار در روز محدود کنید، زیرا آنزیم های موجود در آلوئه ورا خاصیت لایه برداری ملایمی دارند.

شاید بپسندید: بزرگ کردن لب بدون تزریق: با این ۷ ترفند ساده آرایشی لب های بزرگ و حجیم داشته باشید!

عسل بمالید

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهد عسل دارای اثرات ضد میکروبی، ضد التهابی و بهبود زخم است. به همین دلیل، قرن هاست که عسل به طور مکرر در مراقبت از پوست و مشکلات مختلف سلامتی استفاده می شود. می توانید از عسل به عنوان یک مرطوب کننده برای تسکین خشکی لب ها و جلوگیری از عفونت لب های ترک خورده استفاده کنید. عسل همچنین اثر لایه برداری ملایمی خواهد داشت و به لایه برداری لب های شما کمک می کند.

می توانید عسل ارگانیک مصرف کرده و به اندازه نیاز در طول روز بر روی لب های خود بمالید. در حالی که استفاده از عسل به طور کلی بی خطر است، اما اگر به گرده گل یا زهر زنبور آلرژی دارید، بهتر است از عسل و فرآورده های عسل خودداری کنید.

وازلین بزنید

درمان خانگی خشکی لب: برای لب های خشک و ترک خورده می توانید در طول روز و قبل از خواب از وازلین استفاده کنید. وازلین آب را بیشتر از روغن و موم نگه می دارد. با این حال، اگر لب های شما به دلیل آفتاب سوختگی خشک شده است، باید راه حلی غیر از وازلین پیدا کنید.

خشکی لب ها

شاید بپسندید: کاربردهای مهم وازلین: 20 مهمترین کاربرد وازلین برای زیبایی و سلامت که ممکن است از آن بی خبر باشید!

ماسک خیار درست کنید

خیار برای لب های خشک و ترک خورده و همچنین یک سبزی با طراوت برای ماه های تابستان ایده آل است. خیار برای تامین آب مورد نیاز پوست مهم است. همچنین دارای اثرات مغذی و صاف کننده بر روی پوست است.

اگر می خواهید از خیار برای لب های خشک خود استفاده کنید، کافی است چند تکه خیار بردارید. بعد از اینکه برش خیار را به مدت چند دقیقه به آرامی روی لب های خود مالیدید، باقی مانده آب خیار را به مدت 10 دقیقه روی لب های خود بگذارید و سپس لب های خود را بشویید. برای استفاده از خیار به عنوان ماسک، می توانید چند تکه خیار را خرد کرده و به عنوان ماسک روی لب های خود بمالید.

شاید بپسندید: آرایش طبیعی و درخشان: با این ۷ ترفند مانند سلبریتی ها آرایش کنید!

از چای سبز استفاده کنید

درمان خانگی خشکی لب: پلی فنول های موجود در چای سبز، آنتی اکسیدان و ضد التهاب هستند و از اثرات مضر آفتاب برای پوست محافظت می کنند. اگرچه هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد چای سبز روی لب های خشک موثر است، اما اگر روی لب های خود احساس سوزش دارید یا اگر لب هایتان به دلیل خشکی ترک خورده است، می توانید از چای سبز کیسه ای استفاده کنید.

اگر می خواهید از چای سبز برای تسکین لب های خود استفاده کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک چای سبز کیسه ای و آب داغ است. بعد از اینکه چای کیسه ای را چند دقیقه در آب داغ خیس کردید، آن را بگیرید و بعد از اینکه کمی خنک شد روی لب هایتان بگذارید و چند دقیقه صبر کنید. انجام این کار یک بار در روز کافی است.

شاید بپسندید: رژ لب مناسب مهمانی شبانه: در شب یلدا به دیدن عشقت می ری، این ۱۰ رنگ محشره!

کره کاکائو را بر روی لب ها بمالید

اسیدهای چرب ضروری موجود در کاکائو و کره شیا برای مرطوب کردن، تغذیه و محافظت از پوست کم آب مهم هستند. برای مرطوب کردن لب های خود با کره کاکائو، می توانید روغن را به لب های خود بمالید و تمام شب صبر کنید. به همین ترتیب، می‌توانید شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب کره شیا بمالید و صبح با لب‌های مرطوب و صاف از خواب بیدار شوید.

کاکائو

از مرطوب کننده استفاده کنید

درمان خانگی خشکی لب: گذراندن زمان زیاد در هوای خشک می تواند باعث از دست دادن رطوبت پوست شود. این مشکل به خصوص در ماه های زمستان رخ می دهد. اگرچه می توان با نوشیدن آب فراوان از کم آبی بدن خود جلوگیری کرد، ممکن است در ماه های زمستان که به رطوبت بیشتری در هوا نیاز دارید، از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

لب های خود را لیس نزنید

در ماه های زمستان، زمانی که هوا سرد است و داخل خانه گرم است، لب ها بیشتر خشک می شوند. با از بین رفتن خاصیت ارتجاعی کراتین لایه بالایی پوست، لب ها خشک می شوند و در نتیجه می خواهیم لب های خود را لیس بزنیم تا مرطوب شوند. لذا لب ها ترک خورده می شوند.  زیرا لیسیدن مداوم لب ها به معنای از بین بردن روغن هایی است که از از دست دادن رطوبت لب ها جلوگیری می کند. آنزیم های گوارشی موجود در بزاق نیز می توانند لب ها را تحریک کنند. بنابراین سعی کنید برای کاهش خشکی لب، عادت لیس زدن را ترک کنید.

شاید بپسندید: طرز تهیه 2 بهترین اسکراب طبیعی که سبب می شود در زمستان لبانی زیبا و درخشان داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا