;
آرایش و زیباییدنیای مد

پاک کننده آرایش خانگی: با این روش ساده بهترین پاک کننده آرایش طبیعی را بسازید!

پاک کننده آرایش خانگی: عد از سپری کردن یک روز خوب با آرایش مناسب حالا نوبت پاکسازی صورت از مواد آرایشی است .پاک کننده آرایش صورت و چشمتان را در خانه با مواد طبیعی بسازید تا پوستتان شاداب و جوان بماند. بیشتر خانم ها برای رفتن به مهمانی ها و یا در موقعیت های خاص صرف نظر از اینکه چه لباسی بپوشند آرایش می کنند. اما اغلب از پاک کردن آرایش ها پس از مهمانی غفلت می کنند، این اشتباه کوچک می تواند آسیب طولانی مدتی را به همراه داشته باشد به همین خاطر در این بخش از دنیای مد پاک کننده های آرایش طبیعی را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: برای رفع چین و چروک دور چشم این ماسک گیاهی معجزه می کند+نحوه استفاده

۱.روغن نارگیل

روغن نارگیل با خواص شگفت انگیزی که دارد ، استفاده از آن بسیار آسان است و می توانید برای پاک کردن آرایش استفاده کنید .

۲.نارون کوهی

نارون کوهی نه تنها پاک کننده آرایشی خوبی است بلکه پوست را با رفع جوش وحفظ رطوبت بهبود می بخشد. برای پاک کردن آرایش آن را با روغن درخت چای و یا روغن اسانس لیمو ترکیب و استفاده کنید.

شاید بپسندید: گلاب و این همه خاصیت برای زیبایی پوست و مو+خیلی ساده در خانه گلاب خالص تهیه کنید!

احتمالا بپسندید: با کمک ماسک های گیاهی با پایه زردچوبه، پوستی شفاف و زیبا داشته باشید+نحوه تهیه و مصرف

۳.روغن جوجوبا

پاک کننده آرایش خانگی، این روغن پوست را تسکین داده و از آن محافظت می کند، و مهم تر از همه اینها یک پاک کننده آرایش بشمار می رود و برای پاک کردن آرایش چشم که بسیار حساس است آن را با روغن بادام ترکیب کنید.

۴.شامپو بچه

پاک کننده آرایش خانگی، پاک کردن ریمل کمی سخت از دیگر مواد آرایشی است.استفاده از کمی شامپو بچه و یک پنبه توپی راه حل مناسبی برای پاک کردن ریمل است.شامپو بچه علاوه بر اینکه برای کودکان تولید می شود برای بزرگسالان نیز کاربرد دارد.

جالب خواهد بود: روغن کرچک برای ابرو: چگونه از روغن کرچک برای پرپشت کردن و تقویت ابرو استفاده کنیم

بیشتر بخوانید: ۱۰ خواص شگفت انگیز آلوورا برای پوست صورت که نمی دانستید!

۴.پاک کننده آرایش با جو

مواد لازم :

نصف فنجان (40 گرم)جو
نصف فنجان (60 گرم)بادام زمینی
مایع (یعنی آب، شیر، عصاره لیمو ).
شیشه
ابتدا مواد اولیه را تهیه کنید. در این پاک کننده صورت، می توانید از بلغور جو دو سر و بادام استفاده تا صورت خود را تمیز کنید.بادام به عنوان لایه بردار، سلولهای مرده را از بین می برد در حالی که این بلغور به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند.دریک ظرف مناسب تنها مقدار کمی از مواد را با مقداری مایع مخلوط کنید و در یک ظرف، مانند یک شیشه، برای نگهداری جو دو سر و بادام نیاز دارید.

روغن اسانس و لایه بردار را اضافه کنید : این مواد اولیه ضروری نیستند، اما می توانند باعث شوند که پاک کننده آرایش بهتری داشته باشید. گیاهان و روغن های اسانس به پاک کننده ها یک رایحه خوب نیز می دهند. در زیر چند پیشنهاد از آنچه می توانید اضافه کنید، براساس نوع پوست آورده شده است:

پاک کننده آرایش خانگی، اگر پوست چربی دارید 2 قاشق سوپ خوری نمک دریا، 2 قاشق سوپ خوری نعناع خشک، و 5 قاشق سوپ خوری روغن اسانس رزماری اضافه کنید.
اگر پوست خشکی دارید، 2 قاشق سوپ خوری شیر خشک، 2 قاشق سوپ خوری روغن کالاندولا و 5 قاشق سوپ خوری روغن بابونه اضافه کنید.
اگر پوست معمولی دارید، 2 قاشق سوپ خوری ارد ذرت، 2 قاشق سوپ خوری روغن بابونه، و 5 قطره روغن اسانس اضافه کنید.
چه نوع مایع ای را انتخاب کنید. برای استفاده از این پاک کننده صورت ، باید مقداری مایع به آن اضافه کنید. در اینجا چند پیشنهاد از آنچه می توانید براساس نوع پوست استفاده کنید آورده شده است:

اگر پوست چربی دارید، از آب لیمو، گلاب، آب ساده، استفاده کنید.
اگر پوست معمولی داشته باشید، از گلیسیرین، عسل، گلاب، چای نعناع و یا آب ساده استفاده کنید.
برای پوست خشک، از شیر، خامه یا ماست استفاده کنید.
صورت خود را با آب گرم مرطوب و دو قاشق سوپ خوری پاک کننده به مایع اضافه تا خمیری درست کنید و آن را به صورت دورانی روی صورت ماساژ دهید و مراقب باشید به اطراف چشم نزنید و سپس صورت را با آب سر بشویید تا منافذ بسته شود.

احتمالا بپسندید: ۷ روش شگفت انگیز برای مراقبت و تقویت ناخن ها!

جالب خواهد بود: راهکارهای کاهش چین و چروک پوست | چگونه پوستی بدون چین و چروک داشته باشیم!؟

۵.پاک کننده طبیعی آرایش با سیب برای پوست های خشک

مواد لازم 

دو تکه سیب، پوست کنده شده
نصف فنجان ماست ساده (125 گرم)
نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف قاشق سوپ خوری عسل
تمام مواد اولیه را در مخلوط کن بریزید و با هم ترکیب کنید این را روی صورت مرطوب بمالید و آن را به مدت پنج دقیقه نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید .

پاک کننده آرایش خانگی

۶.از عسل برای پاک سازی صورت استفاده کنید

عسل یک لایه بردار طبیعی است، بنابراین به رفع سلول های مرده پوست بدون سایش با نمک و شکرکمک می کند. هم چنین خاصیت مرطوب کنندگی عالی دارد که باعث می شود صورت نرم شود در نهایت، عسل نیز با ویژگی ضد عفونی کنندگی که دارد به از بین بردن سموم از پوست و هر گونه باکتری که منجر به آکنه می شود نیز کمک می کند.

پاک کننده آرایش خانگی، عسل برای همه نوع پوست مناسب است اما برای پاک کردن آرایش به تنهایی مناسب نیست بنابرای ممکن است بخواهید از روغن استفاده کنید تا صورت را تمیز کنید. برای یاد گرفتن نحوه درست کردن پاک کننده های آرایشی این مطلب را بخوانید.

۷.پاک کننده آرایش طبیعی با جوش شیرین و عسل

این روش برای هر نوع آرایش شگفت انگیز است. عسل ارگانیک کوچک را روی یک پارچه تمیز قرار داده و کمی جوش شیرین بریزید، سپس صورت خود را با آن تمیز کنید. ترکیبی از جوش شیرین و عسل به عنوان یک تمیز کننده عالی و لایه بردار نیز یک عمل می کند. نیازی به تمیز کردن سخت نیست، آن را به آرامی روی صورت بمالید و با تمیز کردن صورت این فرآیند را کامل کنید.

بیشتر بخوانید: با این روغن گیاهی، چین و چروک صورت را از بین برده و پوستی صاف داشته باشید+نحوه مصرف

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: ۵ روغن گیاهی برای رویش مجدد مو که ظاهر شما را متفاوت می سازد!

جالب خواهد بود: ۳ ویژگی یک ریمل خوب که چشم ها را درشت و جذاب می کند + عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا