;
آرایش و زیباییدنیای مد

آرایش پوست خشک: ۹ نکته حرفه ای برای آرایش صحیح پوست خشک

آرایش پوست خشک: آرایش روی پوست خشک خیلی مشکل است چرا که تمام مواد آرایشی یا روی پوست می ماسد یا پوسته پوسته می شود. مواد آرایشی به خوبی جذب پوست خشک نمی شوند و چسبیدن آن به قسمت های خشک پوست ظاهری پوسته پوسته ایجاد می کند.

وقتی موضوع، آرایش پوست خشک باشد می توانید فقط به بعضی از مواد آرایشی اعتماد کنید نه هر محصول آرایشی که با پوست شما هم سازگار نیستند. همچنین، مورد دیگری که باید برای آرایش پوست خشک روی آن تاکید داشت آماده کردن پوست برای آرایش است. شما باید پوست تان را با محصولاتی که مخصوص پوست خشک طراحی و تهیه شده برای آرایش آماده کنید.

آماده سازی پوست خشک برای آرایش باعث می شود از حرکت آسان ابزار آرایشی روی پوست تان مطمئن شوید و ایرادی در آرایش تان به چشم نخورد. در اینجا بعضی از نکاتی را که لازم است برای روش صحیح آرایش پوست خشک به یاد داشته باشید، می گوییم.

بیشتر بخوانید: این ۵ اسکراب خانگی برای پوست خشک معجزه می کند!

۹ نکته حرفه ای برای آرایش صحیح پوست خشک

۱.صاف کردن پوست

آرایش پوست خشک, یک از دلایلی که بعد از چند ساعت، آرایش تان با پوسته پوسته های صورتتان ترکیب می شود این است که توده ای از پوست مرده دارید. پوستتان را هفته ای یک بار صاف کنید تا لایه مرده پوست خشک از بین برود و بعد پوست تان را با مرطوب کننده آبرسانی کنید.

احتمالاً بپسندید: پیر به نظر رسیدن: ۸ عادتی که شما را پیر تر از سن واقعی تان نشان می دهد

۲.آرایش یک دست

قبل از آرایش روی پوست خشک، کار را با یک پاک کننده صورت شروع کنید. از یک پاک کننده برای پاک کردن کامل صورت تان استفاده کنید. پاک کردن صورت تان قبل از آرایش، گرچه کار منافذ باز و جوش ها را تمام نمی کند. اما حتما باید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید، در غیر این صورت، شستشوی خشن صورت تمام چربی طبیعی پوست صورت را از بین می برد.

احتمالاً بپسندید: آرایش چشم پف دار و پلک افتاده: ۹ ترفند حیرت انگیز آرایشگرها برای آرایش پلک افتاده!

۳.استفاده ضروری از مرطوب کننده

از آنجایی که پوست خشک مقدار خیلی کمی چربی تولید می کند باید بعد از پاک کردن صورت تان از کمی مرطوب کننده استفاده کنید. از مرطوب کننده مخصوص پوست خشک که شامل اسید هیالورونیک است استفاده کنید. این ترکیب به حفظ رطوبت پوست خشک شما کمک می کند. این مرطوب کننده را به همه جای صورت و گردن تان بزنید.

۴.صاف کردن سطح لب

اگر روی لب های تان پوست خشک مرده دارید، آنها را کاملا صاف کنید. در غیر این صورت رژلب روی لب های تان ظاهری ترک خورده خواهد داشت. با شکر و عسل یک اسکراب خانگی درست کنید و برای صاف کردن و آبرسانی به لب ها از آن استفاده کنید.

آرایش پوست خشک، شما همچنین می توانید از یک مسواک مرطوب برای از بین بردن خشکی های روی لب ها استفاده کنید. قبل از رژلب زدن از چرب لب استفاده کنید.

آرایش پوست خشک

۵.استفاده از پرایمر صورت

آرایش پوست خشک، استفاده از پرایمر روی پوست خشک قبل از شروع آرایش، زمینه ای صاف برای پوستتان آماده می کند. زدن پرایمر به پوست خشک شما کمک می کند بدون جا گذاشتن هیچ لکی پوستتان برای آرایش آماده شود چون در این صورت آرایش می تواند پوسته پوسته شود.

بیشتر بخوانید: از بین بردن خشکی پوست در زمستان با ۵ موثرترین روش های خانگی!

۶.استفاده از کرم مایع یا کرم پودر

وقتی می دانید پوست تان مستعد پوسته پوسته شدن است همیشه کرم مایع یا کرم پودرها را انتخاب کنید. این کرم ها به شما کمک می کند رطوبت روی پوست تان را متعادل کنید و در نتیجه صورت تان پوسته پوسته نمی شود.

اگر نمی خواهید آرایش تان غلیظ به نظر برسد می توانید به جای کرم پودر از یک مرطوب کننده رنگی هم استفاده کنید. این کرم پودر پوست تان را آبرسانی می کند و همزمان تمام لک ها را می پوشاند. این کار را با یک کرم یا کانسیلر مایع دنبال کنید.

۷.استفاده از کرم سایه چشم

آرایش پوست خشک، قبل از زدن سایه چشم، پلک ها را برای زمینه ای صاف و بی چین و چروک آماده کنید. با وجود این که سایه چشم های پودری برای ترکیب کردن راحت هستند، بهتر است وقتی پوست خشک دارید آن را به کرم سایه چشم بزنید. همچنین به جای مداد چشم از خط چشم مایع استفاده کنید.

۸.استفاده از هایلایتر مایع

به جای هایلایتر پودری از هایلتر مایع استفاده کنید. این مایع فوری به صورت شما ظاهری باطراوت و شبنم زده می دهد. با ضربه هایی تند و سطحی هایلایتر مایع را بالای هر استخوان گونه بزنید و با استفاده از نوک انگشتان یا نوک یک اسفنج بیوتی بلندر به صورت اریب در طول مرز استخوان های گونه تان ضربه ای ملایم بزنید.

۹.انتخاب رژلب مخصوص لب های خشک

آرایش پوست خشک، اگر لب های خشک دارید از رژلب های مات با ماندگاری چند ساعته استفاده نکنید. همیشه از برق لب یا رژلب معمولی استفاده کنید که لب هایتان خشک تر نشود. اگر می توانید، همیشه از چرب لب های رنگی خوشبو استفاده کنید تا لب هایی ترک خورده در آرایشتان نباشد.

شاید بپسندید: تیره رنگ شدن کرم پودر روی صورت: چرا کرم پودر روی صورت تیره رنگ می شود؟

۱۰.استفاده نکردن از پودر

آرایش پوست خشک، اگر پوست تان مستعد پوسته پوسته شدن است، از زدن پودر صرف نظر کنید. نیازی نیست پودر فشرده شده را به همه جای صورت تان بزنید. به جای پودر زدن، مقدار خیلی کمی از پودر نرم را روی قسمتT صورت (پیشانی، بینی و چانه) بزنید، اگر همه قسمت Tچرب می شود می توانید این کار را هم نکنید.

پوست خشک

۱۱.استفاده از اسپری فیکساتور به جای پودر

آرایش پوست خشک، به جای استفاده از پودر فیکساتور برای پوست خشک از یک اسپری فیکساتور برای ثابت ماندن آرایش روی پوست خشک استفاده کنید. پودر فیکساتور تمام رطوبت ها را جذب می کند در حالی که اسپری فیکساتور رطوبت را حفظ می کند که باعث می شود ماندگاری آرایش روی پوست خشک بیشتر شود. همچنین می توانید کمی تونر آبرسان را بعد از چند ساعت روی آرایش تان اسپری کنید تا به تعادل پوست تان و پوسته پوسته نشدن آرایش روی پوست خشک کمک کند.

بیشتر بخوانید: اگر پوست خشک و حساسی دارید به این ۱۳ قانون طلایی توجه کنید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 5 =

دکمه بازگشت به بالا