;
آرایش و زیباییدنیای مد

بمب جوانی و زیبایی پوست: انواع ماسک قهوه برای انواع پوست

زندگی سالم و طولانی، آراسته، جوان و با نشاط آرزوی همه ماست. با این حال، مسیری که برای رسیدن به این هدف طی خواهیم کرد، روشن است. باید طبیعی ترین غذاها را مصرف کنیم، مطابق با شرایط طبیعی زندگی عمل کنیم، غذاهای طبیعی بخوریم و البته از پوست خود مراقبت کنیم. یکی از راه های مراقب از پوست استفاده از مواد طبیعی است. زیرا در مورد فواید و مضرات استفاده از محصولات آرایشی در مراقبت از پوست تردید وجود دارد. بهترین گزینه مواد طبیعی است. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی به تهیه ماسک قهوه برای پوست پرداخته می شود. ماسک قهوه برای جوان سازی، شادابی و زیبایی پوست جادو می کند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

ماسک قهوه برای پوست، فواید قهوه برای پوست

پوست را سفت و صاف می کند.

به پوست شادابی و درخشندگی می بخشد.

با تمیز کردن منافذ از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

پوست را از سلول های مرده پاکسازی می کند.

سیاهی زیر چشم را که ناشی از عوامل ژنتیکی نیستند از بین می برد.

ماسک قهوه برای پوست

دستور العمل های  تهیه انواع ماسک قهوه

۱.ماسک قهوه با تخم مرغ

شما می توانید پوست خود را که به دلیل مشغله زیاد زندگی خسته و رنگ پریده شده را با ماسک قهوه تخم مرغ تغذیه و درخشان بسازید. ۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه ترک، ۱ تخم مرغ، ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق چایخوری شکر قهوه ای را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. مخلوطی را که آماده کرده اید به استثنای ناحیه چشم و لب به کل پوست خود بمالید. در حین استفاده پوست خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. وقتی ماسک کاملا روی پوست شما خشک شد، پوست خود را با آب گرم فراوان بشویید. پس از آن، صورت خود را با آب سرد بشویید تا پوست شما سفت شود و منافذ پوست کوچک شود.

۲.ماسک قهوه با ماست

اگر از خشکی پوست خود شکایت دارید، ماسک قهوه با ماست برای شما مناسب است. با این ماسک پوست شما مرطوب می شود، نرمی و درخشندگی طبیعی به دست می آورد. ۱ قاشق غذاخوری ماست خانگی، ۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه ترک، ۱ قاشق چایخوری بلغور جو دوسر آسیاب شده را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به عنوان یک لایه نازک روی صورت خود بمالید. ۱۵دقیقه صبر کنید و پس از خشک شدن ماسک صورت خود را با آب ولرم بشویید.

۳.ماسک قهوه برای پوست، ماسک قهوه با لیمو

همه ما می دانیم که آب لیموی تازه به بسیاری از ماسک های مراقبتی اضافه می شود تا به پوست چرب کمک کند تا از شر چربی اضافی خلاص شود. از این نظر ماسک قهوه با لیمو برای پوست های چرب ایده آل است. ۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه ترک یا قهوه معمولی آسیاب شده، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو، ۱ قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری ماست را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. مخلوطی را که آماده کرده اید با ماساژ با نوک انگشتان به تمام صورت و به استثنای ناحیه چشم و لب بمالید. پس از ۱۵-۲۰ دقیقه، صورت خود را بشویید.

ماسک قهوه برای پوست

۴.ماسک قهوه با کاکائو

اغلب ماسک های حاوی کاکائو را برای از بین بردن آکنه روی پوست مستعد آکنه توصیه می شود. زیرا کاکائو به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن، مشکلات پوستی ناشی از عوامل محیطی و تمیز نکردن مناسب را ترمیم می کند. علاوه بر این، گوگرد موجود در کاکائو نیز خاصیت جلوگیری از ایجاد آکنه و خشک کردن آکنه های موجود را دارد.

از این حیث، تاثیرات مثبت ماسک به دست آمده از مخلوط قهوه و کاکائو که باعث تغذیه، احیا و پاکسازی پوست از سلول های مرده می شود، بر سلامت پوست غیر قابل انکار است. برای این کار، ۱ قاشق چایخوری کاکائو،۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه و ۱ قاشق چایخوری عسل را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. اگر پوست چرب دارید ۱ قاشق چایخوری آبلیمو و اگر پوست خشک دارید ۱ قاشق چایخوری ماست اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به صورت یک لایه نازک روی پوست خود بمالید. پس از خشک شدن ماسک، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ قوی ترین ماسک ضد پیری که برای جوان سازی پوست معجزه می کنند

۵.ماسک قهوه با عسل

اگر می خواهید از اثرات مغذی و سفت کنندگی عسل و قهوه بهره مند شوید، این ماسک برای شما ایده آل است. ۱ قاشق چایخوری عسل را به آرامی در یک قهوه جوش کوچک گرم کنید. عسل و ۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه را در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. مخلوطی که تهیه کرده اید را به صورت یک لایه نازک روی پوست خود بمالید و وقتی ماسک خشک شد پوست خود را با آب گرم بشویید. به خصوص افرادی که پوست خشک دارند، وقتی هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنند، متوجه خواهند شد که پوست شان نرم و مرطوب می شود.

۶.ماسک قهوه برای پوست، ماسک قهوه با اثر لایه بردار

چه پوست شما چرب، چه خشک و یا نرمال باشد، هر نوع پوستی در هر سنی، ۲ هفته یا هفته ای یک بار نیاز به لایه برداری با محصولات طبیعی دارد. زیرا کاربردهای لایه بردار با پاکسازی منافذ از بروز مشکلاتی مانند آکنه جلوگیری می کند. برای این کار، ۱ قاشق چایخوری شکر قهوه ای و ۱ قاشق چایخوری تفاله قهوه ترک را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی نوک انگشتان خود بگیرید و با انجام حرکات دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. این برنامه ۱۵ دقیقه ادامه دهید. می توانید ۱ قاشق چای خوری عسل را به مخلوط اضافه کنید تا هم لایه برداری و هم تغذیه و احیا کننده پوست باشد.

ماسک قهوه برای پوست

توصیه هایی برای کسانی که از ماسک قهوه استفاده می کنند

 

۱.برای این که تاثیر ماسک قهوه و همه ماسک‌های دیگر را روی پوست ببینید، باید حداقل ۷ تا ۸ بار در فواصل زمانی معین از آن استفاده کنید.

۲،توصیه می شود که این ماسک ها را با مواد طبیعی به طور متوسط ​​دو بار در هفته استفاده کنید. زیرا اگر آن را به دفعات، مثلاً هر روز یا به ندرت، مثلاً یک بار در ۱۰ روز، استفاده کنید، ممکن است اثر مطلوب را نداشته باشد.

۳.در ماسک های مراقبت از پوست حاوی ماست می توان از تمام ماست هایی که از بازارها خریداری می کنید استفاده کرد. با این حال، طبیعی‌ترین آن را ترجیح بدهید. البته ماست خانگی بهتر است زیرا ماست خانگی پر از ویتامین های مفید، مواد معدنی، کلسیم و باکتری های مفید نسبت به ماست های آماده هم از نظر غذا و هم از نظر مراقبت از پوست است.

۴.ماسک های پوست لیمو برای از بین بردن چربی اضافی پوست توصیه می شود. با این حال، لازم است مقدار آب لیموی توصیه شده در دستور العمل های ماسک را رعایت کنید. در غیر این صورت، اگر کسانی که پوست چرب دارند بیش از حد توصیه شده از آب لیمو استفاده کنند، ممکن است پوست بیش از حد خشک و آسیب ببیند. پوست ما برای سلامت، انعطاف پذیری و شادابی قطعا به مقداری روغن نیاز دارد. البته هرگز نباید از آبلیموی آماده در ماسک های پوست لیمو استفاده کرد، باید از آبلیموی تازه استفاده شود.

۵.ماسک‌هایی که توصیه می‌ شود را به‌راحتی می‌توانید به همه پوست‌تان بمالید، به جز ناحیه چشم و لب. ۶.ماسکی که نشان نمی دهد ناحیه دور چشم و لب بسیار حساس است و به سختی تغییر شکلی را التیام می دهد، استفاده نکنید، بنابراین توصیه می شود آن را روی این نواحی بزنید.

۷.هر زمان که ماسک را روی پوست خود می زنید، برای تمیز کردن ماسک از آب گرم استفاده کنید، نه گرم و نه سرد. اما فراموش نکنید که بعد از پاکسازی صورت خود را با آب سرد بشویید. به این ترتیب می توانید منافذ پوست خود را کوچک کنید. با این حال هرگز صورت خود را با آب داغ نشویید، زیرا آب داغ چربی طبیعی پوست را کاملا از بین می برد و منافذ پوست را بیش از حد لازم باز می کند، مشکلات پوستی در دراز مدت اجتناب ناپذیر است.

۸.تهیه تمام مخلوط‌های ماسک و درمان مراقبتی که به شما توصیه می‌ شود با مخلوط کردن آن‌ها در یک کاسه شیشه‌ای و در صورت امکان با قاشق استیل یا شیشه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که از فواید مخلوط‌ها بیشتر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک های خانگی برای پوست های خشک و حساس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا