;
آرایش و زیباییدنیای مد

لایه برداری شیمیایی: مهم ترین مزایا و خطرات آن برای پوست

لایه برداری شیمیایی: وقتی صحبت از جراحی پلاستیک می شود، یعنی بسیاری از زنان و حتی مردان به دنبال استفاده از روش های شیمیایی برای بازگرداندن زیبایی و پوست جوان خود هستند. به صورت کلی، روش‌های جراحی پلاستیک صورت غیرتهاجمی هستند و گزینه‌هایی را برای رفع نیازهای زیبایی هر کسی ارائه می‌دهند.

با این حال، مانند تمام روش های زیبایی، این روش ها با سطح خطرات اجتناب ناپذیری همراه هستند. در بخش آرایش و زیبایی چشمک به بررسی  خطرات و مزایای لایه برداری شیمیایی پرداخته شده تا بدانید که استفاده از این روش برای شما گزینه مناسب و بی خطری است یا خیر.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت در منزل: ۸ بهترین فیشیال خانگی برای انواع پوست

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی سطوح مختلفی دارد که هر کدام خطرات و مزایای خاص خود را دارند. این درمان ها می توانند خفیف، متوسط ​​یا عمیق باشند. همه گزینه ها لایه های خارجی آسیب دیده پوست را لایه برداری می کنند. آنها همچنین اسکارهای آکنه را کاهش می دهند، لکه های آسیب دیده از خورشید را از پوست پاک می کنند و رنگ پوست را یکدست می کنند.

لایه برداری شیمیایی

۱.خطرات و مزایای لایه برداری شیمیایی سبک

لایه برداری شیمیایی سبک با استفاده از اسیدهای آلفا هیدروکسی انجام می شود. راه حلی که با ماده شیمی پوست شما مطابقت دارد. لایه‌برداری‌های سبک که به لایه‌برداری AHA معروف هستند، برای بیمارانی که می‌خواهند بافتی یکنواخت برای پوست ایجاد کنند، اسکارهای آکنه، خطوط ریز و آسیب خفیف نور خورشید را کاهش دهند، انتخابی عالی است.

در نتیجه آن پوست شاداب و سالم به نظر می رسد. مراقبت های پزشکی AHA به صورت سرپایی ارائه می شود و تنها ۱۵ دقیقه طول می کشد. عوارض جانبی معمولا جزئی هستند و بیماران می توانند بلافاصله به فعالیت های عادی بازگردند. پس از این نوع لایه برداری، ممکن است فرد احساس سوزش یا قرمزی کند. پوسته پوسته شدن و خشکی از عوارض جانبی رایج این روش هستند.

از آنجایی که لایه برداری AHA در مقایسه با سایر درمان های مشابه ملایم است، برنامه درمانی ممکن است نیاز به درمان های مکرر برای دستیابی به نتایج مطلوب داشته باشد. پزشک ممکن است کرم‌های صورت حاوی با آلفا هیدروکسی اسید را برای حفظ نتایج توصیه کند.

بیشتر بخوانید: ماسک آبرسان صورت: ۷ بهترین ماسک خانگی برای آبرسانی پوست

۲.لایه برداری شیمیایی متوسط، خطرات و فواید

لایه برداری شیمیایی متوسط ​​با محلول های اسید تری کلرواستیک استفاده می شود. این روش، مانند درمان TCA، به عمق پوست نفوذ می کند و جوش های سرسیاه و آکنه را کاهش می دهد. همچنین به کاهش چین و چروک، خطوط ریز، لکه های ناشی از افزایش سن و سایر علائم آسیب خورشید کمک می کند.

درمان TCA یک لایه برداری شیمیایی هدفمند ملایم و عمیق است. این گزینه در قسمت های مختلف بدن قابل استفاده است. این روش معمولاً ۱۵ دقیقه طول می کشد. بسته به شرایط، لایه برداری متوسط ​​ممکن است نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

با این حال، این نوع لایه برداری نیاز به مدت زمان برای بهبودی کامل پوست دارد. پس از انجام آن، پوسته ها و دلمه ها ممکن است روی پوست ظاهر شوند. بیماران همچنین ممکن است تورم، ضربان، سوزش و قرمزی صورت را تجربه کنند. زمان بهبودی معمولا حدود یک هفته طول می کشد. یک خطر بالقوه این روش کمی تغییر رنگ پوست است.

لایه برداری شیمیایی

۳.لایه برداری شیمیایی عمیق، خطرات و فواید

لایه برداری شیمیایی عمیق شامل یک روش دو ساعته است که با استفاده از محلول فنل انجام می شود. فنل به طور قابل توجهی وضعیت پوست را بهبود می بخشد، به چین و چروک های عمیق نفوذ می کند، رنگدانه ها را بازیابی می کند و توده های سرطانی را از بین می برد. هیچ پیش درمانی لازم نیست و نتایج بدون تغییر باقی می ماند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 15 بهترین ماسک صورت خانگی با مواد اولیه موجود در منزل

لایه برداری شیمیایی فنل

لایه برداری فنل به یک دوره نقاهت طولانی نیاز دارد. اگرچه می توانید در عرض چند هفته به فعالیت های روزانه خود بازگردید اما دوره بهبودی ممکن است چندین ماه طول بکشد. تورم قابل توجه صورت، پوسته ها و دلمه ها شایع است. علائم معمولا در دو هفته اول برطرف می شوند.

درمان با فنل برای بیماران با پوست تیره یا کک و مک توصیه نمی شود. این نوع جراحی پلاستیک پوست صورت را برای همیشه روشن می کند و فقط روی صورت انجام می شود. مناطق تحت درمان دیگر نمی توانند رنگدانه ایجاد کنند. به علاوه محافظت در برابر آفتاب برای مدت زمان نامحدود مورد نیاز است.

نکته مهم این که بیماران مبتلا به بیماری های پوستی نباید تحت لایه برداری شیمیایی عمیق قرار گیرند. اگر بیماری پوستی دارید که باعث تبخال می شود، باید قبل از عمل دارو مصرف کنید تا از شعله ور شدن آن جلوگیری کنید. اگر پوست شما مستعد کلوئید است، نباید از این روش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا