;
دنیای مدآرایش و زیبایی

۶ بهترین روغن گیاهی مو برای خارش، پوسته شدن و شوره سر

خارش و شوره سر یک مشکل آزار دهنده است که ممکن است برای درمان آن راه های مختلفی را امتحان کرده باشید. اما آیا تا به حال به استفاده از روغن مو برای شوره سر فکر کرده اید؟ روغن های طبیعی مو یک درمان ایمن، طبیعی و موثر برای شوره سر هستند و خطرات کمتری نسبت به اکثر محصولات تجاری ضد شوره سر که حاوی مواد شیمیایی هستند، دارند. این روغن ها به مو آسیب نمی رسانند و پوست سر را خشک نمی کنند. بنابراین در بخش آرایش و زیبایی چشمک به درمان شوره سر با روغن های گیاهی پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای مراقبت از موهای نازک + جلوگیری از ریزش مو

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟

علل رایج شوره سر شامل موارد زیر می شود.

۱.تحریک پوست سر و ترشح بیش از حد روغن های پوست سر (به این بیماری درماتیت سبورئیک نیز گفته می شود) می تواند منجر به شوره سر شود.

۲.پاکسازی نادرست پوست سر منجر به تجمع سلول های مرده پوست و ایجاد پوسته پوسته و خارش می شود.

۳.رشد بیش از حد سلول های پوست می تواند منجر به تشکیل مالاسزیا شود، نوعی مخمر که تحریک پوست سر را تشدید می کند.

۴.برخی از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی هستند ممکن است درماتیت پوست سر را بدتر کنند.

۶ بهترین روغن مو برای درمان شوره سر

درمان شوره سر با روغن های گیاهی، افرادی که می خواهند از محصولات موی مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب کنند، بیشتر به سراغ روغن های موی گیاهی می روند. استفاده از روغن داغ برای شوره سر نیز می تواند ایده خوبی باشد زیرا تارهای مو را صاف می کند، ریزش مو را کاهش می دهد و رشد مو را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: چند وقت یکبار باید موهای مان را رنگ کنیم تا آسیب نبیند + ۹ نکته مهم

۱.روغن نارگیل

روغن نارگیل به مرطوب شدن پوست سر کمک می کند. همچنین برای کاهش قارچ هایی که باعث شوره سر می شوند، موثر است.

درمان شوره سر با روغن های گیاهی

۲.روغن رزماری

می توانید از روغن رزماری برای شوره سر استفاده کنید. زیرا دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده خاصی است. همچنین به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند. برخی معتقدند که ممکن است به کاهش خارش پوست سر نیز کمک کند.

۳.روغن ریحان

روغن ریحان با تقطیر با بخار آب استخراج می شود. نسبت متراکم آن از مواد شیمیایی مهم ممکن است شوره سر را کاهش دهد و به درمان ریزش مو کمک کند. همچنین برای درمان خارش پوست سر نیز موثر است. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

۴.روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و به تسکین شوره سر و تحریک پوست سر مرتبط با آن کمک می کند.

۵.روغن علف لیمو

در یک مطالعه، یک تونیک ضد شوره مو حاوی روغن علف لیمو برای تسکین علائم شوره سر مشخص شد. البته تحقیقات بیشتر در مورد خواص ضد شوره روغن بادرنجبویه لازم است.

۶.روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع دارای خواص ضد میکروبی قوی است و به درمان شوره سر کمک می کند.

این ها روغن های گیاهی شناخته شده برای کمک به درمان شوره سر هستند. در بخش بعدی به نحوه استفاده از این روغن ها می پردازیم.

چگونه از روغن موی ضد شوره استفاده کنیم؟

درمان شوره سر با روغن های گیاهی، استفاده از روغن های موی ضد شوره ساده است. چند قطره از روغن را با انگشتان خود به پوست سر خود ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شبه روی موهای خود بگذارید یا قبل از شستن ۱ تا ۲ ساعت آن را روی موهای خود بگذارید.

بعد از استفاده از روغن موی ضد شوره چه باید کرد؟

۱.پس از استفاده از روغن موی مورد علاقه خود، باید مراقب باشید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید. موهای خود را برای شانه کردن نکشید (چه با برس و چه با انگشتان). موهایی که تحت درمان با روغن داغ قرار می گیرند ممکن است ضعیف باشند. کشیدن یا کشیدن آن باعث شکستن و افتادن مو می شود.

۲.از کشیدن موهای خود به حالت موی سفت خودداری کنید. به دم اسبی های تنگ یا بافته های تنگ نه بگویید. اگر می‌خواهید موهای تان را بالا بکشید، از یک گیره‌ی استفاده کنید تا آن‌ها را به صورت کش ببندید.

۳.چرب کردن موها به خودی خود درمانی کافی است. لازم نیست ماسک مو پودری یا نرم کننده موی خامه ای اضافه کنید. درمان های متعدد می تواند به موها آسیب بزند. بنابراین، فقط روی یکی تمرکز کنید.

۴.بلافاصله پس از چرب کردن موها را نشویید. به روغن کمی زمان بدهید تا به ساقه موها نفوذ کند و به منافذ پوست سر برسد کند. بهتر است روغن مو حدود ۱ تا ۲ ساعت روی پوست سر بماند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

درمان شوره سر با روغن های گیاهی

قبل از خرید روغن های ضد شوره چه نکاتی را باید بررسی کرد

لازم است روغن موی مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از انتخاب روغن ضد شوره برای موهای خود در نظر بگیرید.

۱.همیشه روغن های مو را مناسب خودتان انتخاب کنید

۲.بسته به نوع موی تان یک روغن حامل مناسب را برای مخلوط کردن با روغن های ضروری انتخاب کنید. حتی می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

۳.محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی هستند.

۴.می‌توانید اسانس‌هایی را انتخاب کنید که از طریق تقطیر یا فرآیندهای پرس سرد تهیه شده‌اند، زیرا نتایج عالی نشان می‌دهند.

۵.در صورت امکان اسانس بدون عطر را انتخاب کنید. عطرها ممکن است باعث تحریک برخی افراد شوند.

۶.در نظر گرفتن این نکات می تواند به شما کمک کند بهترین روغن مناسب برای درمان شوره سر خود را انتخاب کنید. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درمان شوره سر با روغن های گیاهی، روغن های موی ذکر شده در این پست می توانند در بسیاری از موارد موثر باشند. اما اگر با وجود استفاده از آنها برای چند هفته نتیجه ای نبینید، ممکن است مجبور شوید به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

۱.پوست سر شما قرمز یا ملتهب می شود. شوره سر ممکن است به دلایلی تشدید شود و ممکن است نیاز به درمان شیمیایی داشته باشد.

۲.ریزش بیش از حد مو بدون هیچ دلیل مشخصی

۳.متوجه می‌شوید که پوسته‌های شوره سر روی شانه‌ها و لباس‌های تان می‌افتد.

سوالات متداول

۱.آیا روغن کرچک برای شوره سر مفید است؟

روغن کرچک ممکن است راه حل خوبی برای شوره سر باشد. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به درمان موثر شوره سر کمک می کند.

۲.آیا روغن بادام شوره سر را کاهش می دهد؟

مطالعات نشان می دهد که خواص مرطوب کنندگی روغن بادام به درمان شوره سر کمک می کند.

بیشتر بخوانید: ۴ نکته مهم برای درخشندگی و ثابت ماندن رنگ مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا