;
آرایش و زیباییدنیای مد

درمان جوش سر سیاه با ۳ روش خانگی معجزه گر

درمان جوش سر سیاه: تولید چربی طبیعی پوست، انباشته شدن سلول های مرده پوست و قرار گرفتن در معرض آلودگی و آلودگی های محیطی به فرمول انسداد منافذ کمک می کند. جوش‌های سرسیاه بیشتر در منافذی هستند که در ناحیه T-Zone  صورت قرار دارند، بخشی از صورت شما که شامل بینی، پیشانی و چانه می‌شود.

پوست این ناحیه حاوی غدد چربی بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های صورت و بدن ست، که یکی از عوامل اصلی ظاهر شدن جوش‌های سرسیاه روی بینی شما ست. هر منافذ دارای یک فولیکول مو و غده چربی است که سبوم تولید می کند که به طور طبیعی پوست را مرطوب می کند.

اگرچه پوست شما به طور طبیعی این روغن را برای کمک به مرطوب نگه داشتن خود تولید می کند، اما چربی بیش از حد می تواند باعث ایجاد جوش سرسیاه شود. به علاوه اگر زیاد بینی خود را لمس کنید، جوش های سرسیاه می توانند به دلیل آلودگی بیش از حد و باکتری ها به منافذ ایجاد شوند.

بهتر است از دست زدن به صورت خود اجتناب کنید و همچنین مطمئن شوید که اشیایی که معمولا صورت شما را لمس می کنند، مانند عینک آفتابی و تلفن همراه خود را تمیز و پاکیزه نگهدارید.

با این حال برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه، در کنار داروها و درمان های پزشکی، درمان های خانگی نیز وجود دارد. بهترین گزینه استفاده از روش های خانگی با مواد طبیعی است.

در واقع مخلوط هایی با مواد طبیعی و در دسترس برای درمان جوش های سر سیاه، روی پوست و به خصوص  بینی وجود دارد. شما می توانید برای پاکسازی بینی و صورت تان از این مخلوط های طبیعی استفاده کنید. زیرا گاهی حتی بهتر از کرم های گران قیمت شیمیایی عمل می کند.

بیشتر بخوانید:  درمان فوری انواع آکنه با ماسک های خانگی و روش های پزشکی

درمان جوش سر سیاه

چرا جوش های سر سیاه ایجاد می شوند؟

درمان جوش سر سیاه، عوامل مختلفی در ایجاد شدن جوش های سر سیاه روی بینی و برخی قسمت های صورت وجود دارد. این عوامل شامل موارد زیر می شود.

۱.سن و جنسیت

۲.استعداد ژنتیکی برای جوش سرسیاه

۳.باکتری هایی که پس از پاکسازی نامناسب آرایش روی پوست ایجاد می شوند

۴.آلودگی هوا

۵.تعریق

۶. پوست چرب

۳ مخلوط طبیعی معجزه گر برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه

۱.جوش شیرین و آب

درمان جوش سر سیاه، جوش شیرین خاصیت پاکسازی پوست را دارد. در واقع جوش شیرین کثیفی ها، چربی و پوست مرده را از روی پوست صورت پاک می کند. بنابراین دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و روی جوش های سر سیاه بمالید.

دو سه دقیقه ای صبر کنید و سپس پوست خود را با آب گرم بشویید و یک کرم مرطوب کننده به صورت خود بمالید. با انجام این فرآیند دو یا سه بار در هفته می توانید به نتیجه مطلوب برسید.

بیشتر بخوانید: پوست چرب: ۵ بهترین ماسک خانگی برای پوست چرب و جلوگیری از آکنه

درمان جوش سر سیاه

۲.چای سبز

چای سبز که سرشار از آنتی اکسیدان است، نوشیدنی فوق العاده مفیدی برای پوست است. بسته چای سبز را برش زده و با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید، این مخلوط را روی بینی و صورت خود به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. کنید.

۳.مخلوط لیمو، عسل و شکر قهوه ای

درمان جوش سر سیاه، با مخلوط کردن شکر قهوه ای با عسل و لیمو می توانید یک لایه برداری فوق العاده ایجاد کنید. وقتی این سه با هم ترکیب شوند، می توانید یک لایه برداری موثر صورت درست کنید. برای این مخلوط کافی است یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق عسل را با هم خوب مخلوط کنید.

سپس این مخلوط را با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید و یک تا دو دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و سریع از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید. زیرا برخی پوست ها ممکن است به آب لیمو حساس باشند. بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست تان تحریک  و خشک نشود.

بیشتر بخوانید: فیشیال صورت در منزل: ۸ بهترین فیشیال خانگی برای انواع پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا