دنیای مدآرایش و زیباییدرمان خانگی

رشد و تقویت موهای نازک: این ۵ مواد غذایی به رشد موهای شما کمک می کند

کسانی که موهای نازک و کم حجمی دارند هر باری که در آینه به موهای شان نگاه می کنند ناراحت و غمگین می شوند. چرا که هرکسی دوست دارد موهای پرپشت، درخشان و زیبایی داشته باشد. عده ای ذاتا موهای پرپشتی دارند. اما کسانی که موهای نازک و ضعیفی دارند می توانند با مراقب و تغذیه خوب، به رشد موهای شان کمک کنند. در واقع تقویت موهای نازک با مواد غذایی یک گزینه عالی است. زیرا رشد مو به زمان و تغذیه مناسب نیاز دارد.به عبارتی رشد موها به میزان پروتئین بستگی دارند. هر چه بیشتر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، سریع تر موهای تان پرپشت و بلند می شوند.

رژیم غذایی ما تأثیر قابل توجهی بر سلامتی ما دارد. وضعیت موها هم بستگی به نوع تغذیه دارد. کمبود مقدار مناسب مواد مغذی رشد مو را کند می کند و در موارد شدیدتر باعث ریزش مو می شود. خوشبختانه، خوردن غذاهای مقوی و مغذی می تواند برخی از اثرات آشکار را معکوس کند. علاوه بر غذا، مکمل های ویتامین B نیز به رشد مو کمک می کند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب آرایش و زیبایی چشمک به تقویت موهای نازک با مواد غذایی پرداخته می شود. با تغذیه مناسب به رشد و تقویت موهای تان کمک کنید.

بیشتر بخوانید: فواید کپسول ویتامین E برای داشتن موهای پرپشت + جلوگیری از ریزش مو

۵ مواد غذایی که به رشد مو کمک می کند

۱.تقویت موهای نازک با مواد غذایی، توت ها

توت ها سرشار از ویتامین ها و ترکیباتی هستند که برای رشد مو مفید هستند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از فولیکول های مو در برابر آسیب و رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین به عنوان یک پروتئین (کلاژن) عمل می کند که از شکننده شدن موها جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید: 3 بهترین درمان طبیعی برای تقویت و رشد مو که اثرات آن شگفت انگیز است!

۲.آجیل

اگر می خواهید طول و کیفیت موی خود را بهبود بخشید، بادام، بادام هندی و گردو باید در میان وعده های مورد علاقه شما باشند. همه این ها دارای بیوتین یا ویتامین B7 هستند که به بلندتر و ضخیم شدن موها کمک می کند. خوردن آجیل یکی از سالم ترین عادت های غذایی است. آجیل نه تنها سلامت مو را تضمین می کند. بلکه بیماری های قلبی عروقی و التهاب را در بدن کاهش می دهد. ۲۸ گرم آجیل ۲۷ درصد از نیاز روزانه ویتامین E را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ موهای جوان کننده: با این ۹ رنگ مو جوان تر و جذاب تر شوید

۳.تقویت موهای نازک با مواد غذایی، دانه های چیا و کتان

هر دوی این دانه ها را می توانید به اسموتی مورد تان اضافه کنید. این دانه ها اسموتی های شما را حجیم می کنند. این اسموتی های حاوی دانه های چیا و کتان برای موهای بلند، سالم و براق در فصل های موسمی بسیار مفید هستند. آن ها کالری کمی دارند و می توانند به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه شوند. حتی تخمه آفتابگردان نیز، یک انتخاب عالی است.

بیشتر بخوانید:‌ اسرار زیبایی طبیعی مونیکا بلوچی در ۵۷ سالگی + رژیم غذایی او

۴.اسفناج

قبل از این که کاسه سبزی مخصوصاً اسفناج را دور بریزید، دو بار فکر کنید. اسفناج سرشار از ویتامین A، C، آهن و فولات است و در راس هرم مواد غذایی است که رشد مو را تقویت می کند. در بسیاری از موارد، کمبود آهن منجر به ریزش مو می شود. مصرف اسفناج و سبزیجات نیازهای پروتئین و آهن بدن را تامین می کند.

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا: با این ۱۵ نکته ناخن های زیبایی داشته باشید

۵.تقویت موهای نازک با مواد غذایی، سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است. در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و این امر سلامت مو را تقویت می کند. یک سیب زمینی شیرین متوسط ​​دارای بتاکاروتن کافی برای تامین بیش از چهار برابر ویتامین A مورد نیاز روزانه است. ویتامین A سبوم تولید می کند که سلامت مو را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید: 6 استفاده نادرست از محصولات آرایشی که احتمالاً تاکنون نمی دانستید!

سایرنکات مهم برای رشد مو

به غیر از بهبود تغذیه برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش سطح پروتئین به طور منظم، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید. با وجود این که مصرف بهترین مواد غذایی برای رشد مو را افزایش دهید، چند نکته مهمی علمی وجود دارد که باید آن ها را هم در نظر بگیرید.

۱.تقویت موهای نازک با مواد غذایی، مواد شوینده مو

برخی از مواد شوینده مو می تواند پوست سر را ملتهب، خشک و خارش دار نماید. به علاوه باعث ایجاد پوست خشک و شوره سر می شود. خشکی و شوره موهای سالم را شکننده و ضعیف می کند. به ویژه التهاب فولیکول‌های مو را خفه می‌کند که سرعت رشد مو را کند یا به طور کامل از رشد آن جلوگیری می‌کند. التهاب می تواند به دلیل کثیفی، شوره سر، چربی بیش از حد یا حتی پوست حساس ایجاد شود. بنابراین بهتر است از محصولات پاک کننده ملایم روی پوست سر خود استفاده کنید و پوست سر را مرتب ماساژ دهید. برای ماساژ پوست سر از نوک انگشتان خود یا ماساژور الکترونیکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: فواید روشور برای سلامت پوست و زیبایی، بدون لایه بردار و ماسک شیمیایی

۲.مکمل های رشد مو

محصولات زیادی به عنوان مکمل های رشد مو در بازار وجود دارند، اما تمام آن ها کارایی مناسب را ندارند. با این حال، کلاژن و بیوتین دو ماده ای هستند که برای رشد مو ضروری هستند. اگر مکملی پیدا کردید که حاوی این دو ماده است، از آن استفاده کنید. در غیر این صورت از هر مکملی استفاده نکنید. چرا که ممکن است به جای کمک به رشد مو، به موهای تان بیشتر آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: ۶ نوع آرایش چشم فوق العاده زیبا و جذاب که هر کسی می تواند انجام دهد

۳.تقویت موهای نازک با مواد غذایی، جلوگیری از آسیب مو

  • جدا از تقویت و مراقبت از مو، باید به سلامت کلی موهای خود توجه کنید تا به موهای تان آسیب نزیند. در این مورد به چند نکته توجه کنید.
  • ریزش مو طبیعی است. اما باید به ریزش موی بیش از حد یا غیر طبیعی توجه کنید.
  • مدل های مو که همیشه به صورت جمع بسته می شوند به تارها و فولیکول‌های مو آسیب می زند. زیرا باعث ایجاد فشار و آسیب در یک نقطه و در نتیجه نازک شدن مو می شود. از مدل موهای جمع و آسیب رسان خودداری کنید و به طور مرتب استایل موهای خود را تغییر دهید.
  • از برس زدن شدید خود خودداری کنید. این کار می تواند باعث شکاف موها و آسیب به تار مو شود. برس را به آرامی از نوک مو شروع کنید و به طور پیوسته به سمت ریشه مو حرکت دهید.
  • هنگام دوش گرفتن فقط از شامپوهای ملایم و سالم و محصولات مو استفاده کنید. علاوه بر این، موهای خود را به آرامی ماساژ دهید و بشویید. در غیر این صورت، خطر گره خوردن موها و شکنندگی آن ها بیشتر می شود.
  • موهای خود را با یک روش خانگی همیشه مرطوب نگه دارید. برخی نرم کننده های سالم، ماسک های طبیعی، روغن نارگیل یا روغن آرگان قبل و یا پس از دوش استفاده کنید.
  • تلاش کنید تا از سشوار و وسایل الکترونیک برای حالت دادن به موهای تان به صورت روزانه استفاد نکنید، چرا که به مو آسیب می رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا