;
فیلم و سریال

آوا دارویت بازیگر دو رگه ایرانی-ایتالیایی به همراه پدر و مادرش+عکس های جدیدش

بیوگرافی آوا دارویت: آوا دارویت بازیگر ایرانی-ایتالیایی سینما و تلویزیون، در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۷۲ در ایتالیا به دنیا آمده است. او پدری ایتالیایی به نام پیترو دارویت (Pietro Daroit) دارد که ناظر ارشد کارخانه بوده است و مادری ایرانی به نام منظر دارویت (Manzar Daroit) که مهندس معمار (آرشیتکت) است. آوا فقط یک برادر به نام آرمان دارد. در ادامه این مطلب با بیوگرافی آوا دارویت و جدیدترین عکس های شخصی این بازیگر همراه باشید.

مطلب مرتبط: کتیا پولتین بازیگر نقش هایدی در آستانه 60 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

بیوگرافی آوا دارویت

آوا دارویت بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران است که از مهمترین آثار وی می توان به سریال های “معمای شاه” و “هست و نیست” و فیلم های سینمایی “اسکی باز” و “تمرینی برای اجرا” اشاره داشت.

این بازیگر خوش چهره در دوران کودکی خود و تا سن ۷ سالگی در ایتالیا ساکن بود. او پس از بازگشت به ایران، به شهر میانه در استان آذربایجان شرقی رفت و دوران ابتدایی را در آنجا سپری کرد. در حال حاضر آوا در تهران زندگی می کند.

برادر آوا دارویت

پدر و مادر آوا دارویت

پدر آوا پیترو دارویت (pietro Daroit) ایتالیایی و اهل شهر رویت و مادرش منظر دارویت(Manzar Daroit) اهل ایران است. پدرش ناظر ارشد ساخت کارخانه و مادرش آرشیتکت است، تنها یک برادر بنام آرمان دارد. آوا دارویت در سن 7 سالگی به ایران آمده و بدلیل شغل پدر در اوایل بازگشت به ایران در شهر میانه آذربایجان شرقی ساکن شدند و آوا به همراه برادرش تحصیلات ابتدایی را در این شهر گذراندند.

پدر و مادر آوا دارویت
پدر و مادر آوا دارویت

ازدواج و خانواده

آوا دارویت هنوز ازدواج نکرده است و مجرد است.

ورود آوا دارویت به عرصه هنر با بازی در سریالی مطرح

آوا دارویت فعالیت هنری‌اش را با حضور در کلاس‌های بازیگری آغاز کرد و برای اولین بار در سریال “معمای شاه” به ایفای نقش پرداخت. هر چند که نقش آوا دارویت در معمای شاه جزء نقش های اصلی و مهم فیلم نبود اما حضور در پروژه ای که بزرگان و اساتیدی از بازیگری را در خود داشته باشد قطعا برای بازیگر جوان، با انگیزه و با استعدادی همچون آوا تاثیرات به سزایی خواهد داشت.

آوا دارویت در جشنواره یونان

فیلم سینمایی «اسکی باز» در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم المپیای یونان شرکت کرده و آوا دارویت، بازیگر فیلم، به‌عنوان نماینده این اثر در یونان روی فرش قرمز حضور یافت.

فیلم شناسی

در ادامه این مطلب بخش فرهنگ و هنر شما را با مهمترین آثار سینمایی و تلویزیونی آوا دارویت آشنا خواهیم کرد. در سال های اخیر این هنرمند بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و در آثار متعددی ایفای نقش کرده است.

فیلم سینمایی

  • ۱۳۹۶- اسکی باز– به کارگردانی فریدون نجفی
  • ۱۳۹۶- نفس‌های آرام- به کارگردانی میثم هاشمی‌طبا
  • ۱۳۹۴- تمرینی برای اجرا- به کارگردانی محمدعلی سجادی
  • ۱۳۹۴- فیلم سینمایی عشقولانس
  • ۱۳۹۳- چهارشنبه خون به پا می‌شود- به کارگردانی حماسه پارسا
  • ۱۳۹۲- فیلم سفر ناتمام- به کارگردانی علیرضا امینی

سریال تلویزیونی

  • ۱۳۹۶- سریال خانواده دکتر ماهان به کارگردانی علی محمد قاسمی
  • ۱۳۹۶- سریال هست و نیست به کارگردانی حسین سهیلی زاده
  • ۱۳۹۸- سریال ترور خاموش به کارگردانی احمد معظمی
  • ۱۳۹۸- سریال وارش به کارگردانی احمد کاوری
  • 1398- سریال ایل دا به کارگردانی راما قویدل

عکس های جدید آوا دارویت

آوا دارویت در ذیل عکس های جدیدش در اینستاگرام متن ذیل را نوشته است:

🌱( يادداشت روزانه ى آوا ) اشـتـيـاق…

اين آخرين تير من است…

آخرين راه نجاتم…

تنها عاملى كه نبودش پايان ماجراسـت…

شوق به زندگى…

عشق به زيستن و ادامه دادن… م

ن از چشمهاى بى شوق مى ترسم…

انگار به سمت عدم مى روند…

هراس نبود اشتياق ، اضطراب عجيبى دارد…!

انسان مى تواند همه چيزش را از دست بدهد… مى تواند ببازد، زمين بخورد ، فريب بخورد ،مى تواند اشتباه كند… اما ماجراى ادامـه دادن… تــوان دوباره ساخــتـن… دوبــاره و دوبــاره… قدرت همين واژه ى اشتياق است… كه من مشتاقم به هر آنچه لياقت روح بلند آدميست… به شادى … به قدرت… به آسايش… به هنر… به عشق… به هر چه خير و خوبيست… حتى اگر جهان جاى خوبى نباشد…! . خلاصه كه مـشـتاق ديدارتان به شــادى💚 . #آوا_دارويت

 

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

بیوگرافی آوا دارویت

 

مروری بر چند اثر آوا دارویت

آوا چندین تجربه فیلم سینمایی دارد و بتازگی وارد تلویزیون شده است. آوا اولین بار در سریال‌ معمای شاه محمدرضا ورزی، بازی کرده‌ سپس در فیلم‌ هایی مانند؛ اسکی باز، تمرینی برای اجرا محمدعلی سجادی و چهارشنبه خون به پا می‌ شود حماسه پارسا، به نقش‌ آفرینی پرداخته‌ است.

سریال معمای شاه

او در سریال معمای شاه ایفای تقش کرده است. در این سریال او نقش اصلی و یا بلندی را بازی نکرد ولی به دلیل بازی با دیگر بازیگران معروف توانست کسب تجربه کند.

در سریال معمای شاه بازیگرانی چون سعید نیک‌پور، گوهر خیراندیش، امیریل ارجمند، نرگس محمدی، نازنین فراهانی، جعفر دهقان، داریوش کاردان، زنده یاد حسین محب‌اهری، حدیث فولادوند، مهراوه شریفی‌نیا و … بازی کرده اند.

سپس در فیلم‌ هایی مانند؛ اسکی باز، تمرینی برای اجرا محمدعلی سجادی و چهارشنبه خون به پا می‌ شود حماسه پارسا، به نقش‌ آفرینی پرداخته‌ است.

سریال هست و نیست سکوی پرتابی برای آوا دارویت

او در سریال هست و نیست هم در نقش باران ایفای نقش کرد که همین باعث شد بیشتر دیده شود. آوا دارویت در سریال هست و نیست در کنار بازیگران جوانی همچون غزاله اکرمی بازیگر نقش آوا ، علی مسلمی بازیگر نقش مهیار و بازیگرانی چون سولماز حصاری، الهام پاوه نژاد، فرهاد قائمیان و … ایفای نقش کرده است.

سریال وارش

آوا دارویت در سریال وارش به کارگردانی احمد کاوری و به نویسندگی جابر قاسمعلی ایفای نقش کرد. این سریال در شبکه سوم سیما پخش شد.

او در این سریال در کنار بازیگرانی همچون بهنام تشکر، هدایت هاشمی، بررزو ارجمند و رحیم نوروزی ایفای نقش کرد.

 

 

برایتان جالب خواهد بود

مرتضی حسینی بازیگر نقش معلم قصه های مجید بعد از 34 سال در 64 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

مامان صدیقه بچه مهندس بیرون سریال شبیه مانکن ها شده + عکس های جذاب جدیدش

عکس جدید از تغییر چهره و اضافه وزن حمید گودرزی بازیگر خوش تیپ و کراش دهه هشتادی ها+بیوگرافی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا