;
فناوری

هوش مصنوعی با ارائه این تصویر از هرم بزرگ مصر، عظمت اهرام مصر را لگدمال کرد!

هرم بزرگ خوفو اگر به جای سنگ‌های چند صد تنی از جنس پنیر ساخته می‌شد، چه شکلی بود؟ شوخی جدید هوش مصنوعی با این تنها باقیمانده عجایب هفتگانه جهان این تصور را به تصویر کشیده است. به گزارش خبرآنلاین، هوش مصنوعی مولد تبدیل به ابزاری برای به تصویر کشیدن تخیلات شده است. می‌توان هر آنچه در تصورمان می‌گذرد را با ابزارهای گوناگون موجود در میان بگذاریم و خیلی راحت به تماشای خروجی بنشینیم.

شاید بپسندید:  18 تصویر بازسازی شده از شخصیت سیمپسون ها توسط هوش مصنوعی!

هرم بزرگ خوفو

شاید بپسندید: تغییر جنسیت “ایلان ماسک” به روایت هوش مصنوعی+تصاویر

یکی از تخیلات جالبی که اخیرا در فضای مجازی توجه زیادی به خود جلب کرده است، تصور مکان‌های مشهور جهان از جمله اهرام مصر به شکلی متفاوت است. تولیدکننده این تصاویر هوش مصنوعی مولد است اما ایده آن از بازی با واژه‌های تشکیل دهنده نام این مکان‌ها در زبان انگلیسی می‌آید. مثلا تصور هرم بزرگ جیزه یا همان هرم خوفو (به انگلیسی: Great Pyramid of Giza) را می‌توان از جنس پنیر یا هرم بزرگ پنیری (به انگلیسی: Great Pyramid of Cheeza) تصور کرد.

نتیجه کار شبیه صحنه‌ای از انیمیشن‌های مشهور هالیوودی شده است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

شاید بپسندید: آزمایشگاه شیطانی فراموش شده ژاپنی ها در جنگ جهانی | آزمایش از طریق تجاوز و بارداری ناخواسته زنان!

هرم بزرگ خوفو

شاید بپسندید: جمهوری اسلوجمستان؛ آیا نام این کشور را شنیده بودید!؟

هرم بزرگ خوفو یا جیزه

هرم بزرگ جیزه (که همچنین با نام هرم خوفو یا خئوپس هم شناخته می‌شود) قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین هرم از مجموعه سه‌گانه اهرام مصر است. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به حدود ۲۵۶۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. باستان‌شناسان بر این باورند که در واقع این هرم به عنوان مقبره‌ای برای فرعون خوفو مصر و به دستور او و طی مدت ۱۰ تا ۲۰ سال ساخته شده‌است. این بنا جزو عجایب هفتگانه جهان است.

شاید بپسندید: بازسازی تصویر ابن سینا با کمک هوش مصنوعی!

هرم بزرگ خوفو

شاید بپسندید: عکس های دیده نشده از جوانی ناصرالدین شاه با ژست های خاص!

این هرم با ارتفاع ۱۴۶٫۵ متر تا ۳۸۰۰ سال پس از ساخت برج ویفر، بلندترین ساختهٔ دست انسان محسوب می‌شد. پوشش بیرونی این هرم از سنگ آهک بوده که امروزه فقط بخشی از آن در اطراف پایه‌ها دیده می‌شود و سطح ناهموار دیواره‌های هرم در واقع مصالح زیرین آن است. این پوشش در زمان قدیم باعث بازتاب نور خورشید شده و این هرم همانند مرواریدی در بیابان‌های مصر می‌درخشیده‌است. نظریه‌های علمی زیادی در مورد روش ساخت این هرم مطرح شده که مهم‌ترین آن «برداشتن سنگ از معدن، کشیدن، بلند کردن و قراردادن در محل ساخت هرم» است.

شاید بپسندید: معیار زیبایی مردان و زنان در کشورهای مختلف با کمک هوش مصنوعی! + تصاویر

هرم بزرگ خوفو
هرم بزرگ خوفو

شاید بپسندید: هزینه عروسی محمدرضا گلزار چقدر بوده + اولین عکس عروسی

در هرم بزرگ، ۳ اتاق شناخته شده وجود دارد. به ترتیب بالاترین اتاق که به «اتاق پادشاه اصغو» معروف است، سپس «اتاق ملکه کیبرا» و پایینی‌ترین اتاق که در سنگ بنای هرم کنده‌کاری شده و به نظر ناتمام رها شده‌است. در مجموعه اهرام جیزه ۳ هرم کوچکتر ساخته شده که برای همسران دیگر فرعون بوده‌اند.

احتمالاً بپسندید: تصاویر دیدنی از پیری ستارگان فوتبال با کمک هوش مصنوعی!

شاید بپسندید

شاید بپسندید: تصاویر شبیه سازی شده از نقاشی ها و مجسمه های قدیمی با کمک هوش مصنوعی!

چه کسی اولین بار از تلفن همراه در ایران استفاده کرد!؟ + تصویر اولین تلفن همراه در ایران

۱۱ ترفند ساده برای از بین بردن حشره برنج و حبوبات!

کاوش های باستان شناسی، هر روز اسرار تازه ای را درباره اهرام مصر روشن می کند!

شاید بپسندید: تصاویری جالب و حیرت انگیز از پیکا یا خرگوش بی دم آمریکایی

احتمالاً  بپسندید: نشانه های جذابیت شما برای دیگران: از کجا بفهمیم کسی از ما خوشش آمده یا نه!؟

شاید بپسندید: شخصیت های دیزنی از جاسمین تا آریل در نژادی دیگر چگونه به نظر می رسند!؟

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. این هوش مصنوعی از جعلیات تاریخی دوران پهلوی هم گفته مثلاً تخت جمشید جعلی از بتن ژئوپلیمری ساخته شده

    1. خخخخخخخخخ به خدا اگه بدونی بتن چیه. ژئو چیه. پلیمر چیه فقط یه چی میگی که کفته باشی. سیمانهای آلومینوسیلیکاتی که توسط قلیا یا همون ژئوپلیمرهای که شما میگی فعال شده باشند یه جایگزینی برای سیمان های پرتلند معمولی هستند چون چنین استنباط می شود که گازهای گلخانه‌ای کمتری در روند ساخت این ها و یا اجزای تشکیل دهنده این ها تولید میشه مکانیزم تشکیل پلیمرها و فعالسازی قلیایی این ها هنوز به خوبی شناخته نشده نیاز به تحقیقات بیشتری روی مکانیزم‌های ژئوپلیمره شدن داره (تحقیقات دکتر جی داویدوویتس در گلوبال وارنینگ اینپکت) شما چطور اومدی میگی تخت جمشید و از بتن های ساخته شده. شما تشریف ببر چند تا مقاله در علم مهندسی سرامیک و اثر افزودن نانوسیلیس و خاص ژئوپلیمر های پایه متا کائولن مطالعه کن و تشریف بیار نظر بده

      1. دوست عزیز این قضیه جعلی بودن پاسارگاد یا بزرگ نمایی کورش کاملا اثبات شده هیچ وقت موزه انگلیس اجازه نداد هیچ تاریخ دان وکارشناس درمورد کتیبه جعلی کوروش آزمایشاتی انجام بدن چون یهودی ها نمیخواستن ونمیخوان چرا که کاملا جعلی هست چون تاریخ جعلی کوروش و یهود ازبین میره هاخام منش یا هخامنش تاریخ سازی بود برای ایران که تمدن درست .ویهود ها هم بینصیب نموندن .
        درضمن عکسهای قدیمی بسیاری از قبل و بعد ساخت سازه وجود داره چون اینسازه قدمتش به دور ران پهلوی برمیگرده وسلام . بهتره کمی منطقی تر به موضوع نگاه بکنیم و تحقیقات کارشناسان و تاریخ دان هارو کنار هم بزاریم .باور کنید که تخت جمشید یک جعلیات بسیار بزرگ هستش که بجز یهودی ها و تاریخ دانان بیسواد ایرانی هیچ تاریخ دانی بعد از سفر به ایران دیدن پاسارگاد این سازه رو نتنها رد کردن بلکه مقاله های زیادی از جعلی بودن این سازه نوشتن .

  2. اونوقت پادشاه اصغو کیه دیگه این وسط!؟پادشاه اصغو!!؟😄دربین بیش از دویست فرعون شناخته شده،فرغونی به اسم اصغو نداریم داداش

  3. لابد این همه سکه و کتیبه و نوشته های مختلف که از دوره قاجار تا امروز از جاهای مختلف پیدا شده هم کار اسرائیله؟
    عکس ها و سفر نامه ها چطور ؟
    آثار هخامنشی تو کشور های همسایه تکلیفشون چیه؟

  4. شما چون به کوروش مینازید باید تاریخو ازتون گرفت
    خط میخیم اسراییلیا درست کردن همه تاریخ ایران جعلیه و یه مشت مفلوک و گشنه بودن ایرانیا اسلام اومد و ایرانو نجات داد و گل سرسبدشم انقلاب با شکوهمون بود و الان ایران بین 10 کشوریه که بیشترین رفاهو دارن مردمش همه اینا اثبات شدست

    1. تو رفاه داری منی ک هر سال باید وسایل مو بزارم رو دوشم ببرم تو یه خونه کوچیک تر رفاهه منی ک ماشین مو فروختم واسه رهن خونه رفاهه ؟ باید ۵۲ سال کار کنی تا بتونی یه خونه بگیری کجایی عاخه تو

  5. هیچی از تاریخ ایران نمیدونی حرف نزن مامان بابات چرا اجازه میدن گوشی دستت بگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

دکمه بازگشت به بالا