;
تفریح و سرگرمی

تست هوش: اگر 1+4=10، 2+8=20 و 4+16=40 باشد 8+32=؟ چند می شود؟

تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار: با توجه به ناکام بودن 85 درصدی در رمزگشایی این دنباله عددی، آیا تمایل دارید که شما نیز شانس خود را امتحان کنید؟ آیا برای تشخیص عدد معادله آخر در این دنباله معادله ای توانایی کافی را دارید؟ ما شرط می‌بندیم که نمی‌توانید در برابر این چالش مجله خبری چشمک مقاومت کنید! چالش شما این است که عدد را در یک دنباله معادله ای منطقی که در تصویر ارائه شده است، پیدا کنید. با تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار و مجله خبری چشمک همراه باشید.

باید بدانید که تصویر تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار فقط یک پازل تصویری نیست، این آزمون یا تست یک بازی فکری است که شما برای رمزگشایی آن لازم است از تمام توانائیهای شناختی علی الخصوص منطق و تمرکز خود استفاده کنید. بر همین اساس این چالش یا آزمون که با عنوان تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار در مجله خبری چشمک منتشر شده است می تواند به تقویت مهارت های تفکر انتقادی، بهبود حافظه و سرعت بخشیدن به مهارت های پردازشی شما کمک می کنند. پس حواس خودتان را جمع کنید.

شاید بپسندید: آزمون تمرکز: با پیدا کردن 3 تفاوت تصویر زن مهماندار، توانائیهای شناختی خود را ارزیابی کنید!

تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار

با توجه به آنچه که اشاره شد این چالش که یکی از چالش های محبوب در شبکه های اجتماعی است هم مهارت های تحلیلی و هم مهارت های ریاضی شما را آزمایش می کند، هدف چالش یافتن عدد گمشده در یک دنباله منطقی یا تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار است. این کار مستلزم آن است که شما یک الگو یا قاعده ای را شناسایی کنید که بر توالی داده شده حاکم است.

به عنوان مثال، یک تصاعد حسابی، پیشروی هندسی، یا حتی قوانین پیچیده تر که شامل عملیات ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب یا تقسیم است. سطح دشواری این چالش می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد، چرا که می توان زمان پاسخگویی آن را افزایش یا کاهش داد. این چالش سخت تر می شود زیرا ما محدودیت زمانی را اعمال می کنیم: 15 ثانیه!

به این ترتیب، این پازل نه تنها توانایی های عددی شما را آزمایش می کند، بلکه صبر و پشتکار شما را نیز آزمایش می کند. اگر 1+4=10، 2+8=20 و 4+16=40 باشد 8+32=؟ چند می شود؟

شاید بپسندید: چیستان: نام استانی است که اگر حرف اولش را برداریم اسم یک رودخانه بدست می آید! 

تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار

شاید بپسندید: چند مربع در تصویر وجود دارد | فقط 5 درصد افراد موفق به شناسایی تمام مربع ها شدند!

.

.

.

.

.

 

 

.

.

شاید بپسندید: تست روان شناسی: رنگی که برای درب خانه انتخاب می کنید شخصیت شما را لو می دهد!

پاسخ تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار

اگر نمی توانید فوراً الگو را تشخیص دهید، سعی کنید تفاوت بین عناصر یا نسبت های متوالی را برای دنباله هایی که شامل ضرب یا تقسیم هستند پیدا کنید. به یاد داشته باشید که الگوها می توانند پیچیده باشند و ممکن است فوراً آشکار نشوند. رمزگشایی آنها ممکن است به زمان و تفکر انتقادی نیاز داشته باشد. بازی های فکری، به ویژه آنهایی که بر روی شناسایی عدد گمشده در یک دنباله منطقی متمرکز هستند، ترکیبی جذاب از سرگرمی و تحریک فکری را ارائه می دهند.

این چالش ها مستلزم شناخت الگوها، روابط ریاضی، یا قوانین خاصی هستند که بر این توالی حاکم هستند. کلید حل آنها در مشاهده دقیق و استدلال منطقی نهفته است.

احتمالا بپسندید: هر کدام از چمدان های سبز برای کدام مسافر است!؟

.

.

.

.

.

.

شاید بپسندید: اگر آدم جزئی بین باشی تمام شترهای تصویر را پیدا می کنی!

جواب تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار: پاسخ صحیح عدد 80 است. در واقع رمزگشایی این تست هوش با کمک فرمول 2×(a+b) امکان پذیر است.

1+4=5

پس

5×2=10.

خط دوم:

2 + 8 = 10

 پس

10×2 = 20.

خط سوم:

4+ 16= 20،

پس

20×2= 40.

با پیروی از این منطق، مقدار آخرین معادله را خواهید یافت.خط چهارم:

8+32 = 40،

پس

40×2= 80.

شاید بپسندید: معمای هوش ریاضی: آیا می توانید این معمای ریاضی را در 6 دقیقه حل کنید؟

جواب تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی

امیدوارم از تست هوش با تکمیل عبارت ریاضی دنباله دار استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید: حکایت خدا روزی رسان است اما گاهی يك اِهِنی هم لازم است!

 

 

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید: با دلیل بگوئید که کدامیک از افراد تصویر قرار عاشقانه دارد!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: با پیدا کردن تفاوتهای دو تصویر زرافه اثبات کن که چشمات مثل عقاب تیزه!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

 تست قدرت بینایی: آیا می توانید پاندا را در تصویر شناسایی کنید!

آزمون دقت ذهن: عدد متفاوت را بین اعداد 9969 پیدا کنید!

اگه چشمای تیز مثل عقاب داشته باشی در یک نگاه گربه را بین جغدها پیدا می کنی!

آزمون تمرکز: کدوم طاووس با دوتای دیگه فرق داره!

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. این راه سختیه اگه از یه فرمول دیگه که جواب میده استفاده کنیم بهتره.بنظرم اون بیشتر به ذهن میاد تا این.

  2. یک بچه دو ساله هم میتونه اونو توی دو ثانیه حل کنه و ب هوش ریاضی نیازی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

دکمه بازگشت به بالا