;
تازه هادانش

آفتاب گرفتن کافی است!| این 4 بیماری با نور آفتاب قابل درمان هستند!

آفتاب گرفتن در زمان درست و به مقدار مناسب برای بدن بسیار مفید است. تا زمانی که بیش از دوز مصرف نشود، آفتاب گرفتن فواید زیادی برای سلامتی دارد و برخی بیماری ها را می توان با آفتاب گرفتن درمان کرد. در این مطلب از سری مطالب تازه ها به بررسی درمان طبیعی بیماری ها با آفتاب گرفتن خواهیم پرداخت. با چشمک همراه باشید.

درمان طبیعی بیماری ها با آفتاب گرفتن

نور خورشید تولید هورمون های عصبی لازم برای سلامتی را فراهم می کند. همانطور که کمبود نور خورشید در برخی موارد باعث افسردگی فصلی می شود، آفتاب گرفتن در دوزهای مناسب برای بدن مفید است.

هورمون های عصبی همچنین اشتها را تنظیم می کنند و شما را از میان وعده ها و هوس خوردن غذاهای چرب و شیرین دور می کند. این بزرگترین دلیلی است که به خصوص در تابستان راحت تر از زمستان کاهش وزن را به همراه دارد.به لطف پرتوهای خورشید، اندورفین هایی که باعث افزایش خلق و خو می شوند، می توانند در بدن ترشح شوند و همچنین بر تنش عضلانی اثر آرام بخشی دارند. پرتوهای خورشید همچنین تغییر چرخه خواب و بیداری و ریتم بدن را تنظیم می کند.

جدای از اینها، مشخص است که بیماری های مختلفی را می توان با نور خورشید درمان کرد. در اینجا 4 بیماری که با نور خورشید قابل درمان هستند را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید:10 سالم ترین و مفیدترین سبزیجات که باید در رژیم غذایی گنجاند!

ویتیلیگو

ویتیلیگو یا پیسی، یک بیماری خود ایمنی مزمن، رنگ‌زدایی، یعنی تمایز رنگ پوست و گاهی اوقات مو و موهای بدن است. این به دلیل تخریب ملانوسیت ها، سلول هایی که رنگدانه پوست را تشکیل می دهند، ایجاد می شود. برای درمان ویتیلیگو، فتوتراپی، یعنی اشعه ماوراء بنفش به خوبی کنترل شده در یک محیط پزشکی، علاوه بر درمان سیستم ایمنی استفاده می شود. برای درمان از UVB استفاده می شود که عمدتا باعث مرگ گلبول های سفید می شود، اما مهمتر از همه باعث بازسازی ملانوسیت های جدید می شود. درمان ویتیلیگو بدون اشعه ماوراء بنفش تقریبا غیرممکن است.

در تابستان آفتاب گرفتن هر روز بدون ضد آفتاب توصیه می شود تا زمانی که پوست صورتی رنگ شود. این می تواند چند دقیقه در تابستان یا بیشتر در بهار طول بکشد. سپس باید با کرم یا لباس از آفتاب محافظت شود. افراد مبتلا به ویتیلیگو 3 برابر کمتر در معرض ابتلا به ملانوم بعد از آفتاب گرفتن هستند.

بیشتربخوانید: غذاهای سرشار از ویتامین B12

 درمان طبیعی بیماری ها با آفتاب گرفتن: پسوریازیس

پسوریازیس که با ضایعات قرمز پوشیده شده با پوسته ها ظاهر می شود و می تواند به قسمت های مختلف بدن گسترش یابد، یک اختلال ایمنی است که باعث التهاب پوست و تسریع بازسازی کراتینوسیت ها، سلول های اپیدرم می شود.

این بیماری معمولاً در آفتاب بهبود می یابد. فتوتراپی بخشی از درمان پسوریازیس است. اشعه ماوراء بنفش مصنوعی یا طبیعی دارای اثر ضد التهابی و تعدیل کننده ایمنی (حمایت از عملکرد ایمنی) است.

می توانید با استفاده از کرم ضد آفتابی که اشعه ماوراء بنفش را به طور کامل فیلتر نمی کند، از مزایای آفتاب گرفتن بهره مند شوید. با این حال، برای تاثیر بیشتر، توصیه می شود برای چند دقیقه بدون استفاده از کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید بروید، مراقب باشید که آفتاب سوخته نشوید و سپس به خوبی از خود محافظت کنید. هر گونه آفتاب سوختگی منجر به التهاب پوست می شود که می تواند باعث تشدید پسوریازیس شود.

در آفتاب و تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش طبیعی، ضایعات پسوریازیس ناپدید می شوند، یا حتی زمانی که آسیب شدید نباشد، به طور کامل ناپدید می شوند. با این حال، این بهبودی زیاد طول نمی کشد. اثر ضد التهابی اشعه ماوراء بنفش برای اگزما مفید است، اما تعریق ناشی از گرما باعث تحریک می شود که می تواند پسوریازیس را تشدید کند. بنابراین، آفتاب گرفتن در حد اعتدال ضروری است.

برای اینکه آفتاب مفید باشد، آفتاب گرفتن باید سالم باشد. از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید و هرگز بین ساعت 11:00 تا 16:00 زیر آفتاب نروید. همچنین، از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید، از محافظت در برابر آفتاب (شاخص SPF حداقل 30) استفاده کنید. اگر عوامل خطر سرطان پوست (پوست روشن، سابقه ملانوم و …) را داریم، آفتاب نگیریم.

افسردگی

نور خورشید هر نوع افسردگی را درمان می کند. در افراد افسرده تعادل خواب و بیداری همیشه به هم می خورد، بی خوابی در شب و خستگی در روز رخ می دهد و خستگی مفرط مشاهده می شود. قرار گرفتن در معرض نور شدید در صبح باعث تنظیم مجدد ریتم های بیولوژیکی و بیدار شدن هورمون ها می شود. به عنوان مثال، نوراپی نفرین و هورمون خواب ناشی از ملاتونین، که در شب ترشح می شود، سطح آن را در صبح کاهش می دهد.

در ساعات اولیه صبح تابستان، قبل از ساعت 9 صبح، چه هوا آفتابی یا ابری، با چشمان باز و بدون عینک آفتابی به پیاده روی یا دویدن بروید. فعالیت بدنی باعث تغییر دمای بدن می شود که این امر هوشیاری روزانه و ترشحات هورمونی را افزایش می دهد. حالت فیزیکی و هورمونی تحریک شده در طول روز، مبارزه بهتر با افسردگی را ممکن می سازد. این اثر در افسردگی های خفیف تا متوسط ​​حتی بیشتر آشکار می شود.

استئوکلازیس : درمان طبیعی بیماری ها با آفتاب گرفتن

ویتامین D برای سلامت استخوان ها بسیار مهم است، زیرا جذب کلسیم و فسفر را که ساختار معدنی استخوان را تشکیل می دهند، فراهم می کند. ویتامین D توسط پوست در معرض اشعه UVB خورشید در بدن تولید می شود.

نور خورشید بسیار کم برای تولید ویتامین D مورد نیاز است. وقتی پوست تمیز است، روزانه ده دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب برای صورت و دست ها کافی است. از طرف دیگر، هر چه پوست تیره‌تر باشد، آفتاب گرفتن باید طولانی‌تر باشد. کرم های ضد آفتاب مانع از سنتز ویتامین D نمی شوند.

تولید ویتامین D در پوست با افزایش سن کاهش می یابد. به همین دلیل مصرف غذاهای غنی از ویتامین D و استفاده از مکمل های ویتامین D در مواقع لزوم با نظر متخصص ضروری است.

بیشتر بخوانید:۱۰ ماده غذایی شگفت انگیز برای داشتن استخوان های قوی و سالم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + شش =

دکمه بازگشت به بالا