;
تناسب اندام و تغذیه

7 بهترین دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو +نحوه تهیه و مصرف برای اثرگذاری

دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو : تهیه دمنوش لاغری چربی سوز کار نسبتاً آسانی است چراکه اغلب دمنوش‌های گیاهی با مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شوند برای همین، نام دمنوش لاغری خانگی سریع برایشان مناسب است. به عنوان دمنوش لاغر کننده، ترکیب برخی از گیاهان و عناصر طبیعی، با اثر بر متابولیسم بدن، باعث افزایش سرعت سوخت‌وساز آن و در نتیجه کاهش وزن می‌شوند همچنین، برخی از دمنوش گیاهی توانایی بهبود عملکرد دستگاه گوارش را داشته و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک کنند.

در ادامه این مطلب بخش تناسب اندام و تغذیه مجله خبری چشمک در مجموعه اصلی زندگی با دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو همراه شوید. سما با کمک این دمنوش ها و رعایت یک برنامه ورزشی و تغذیه ای منظم به آسانی می توانید چربی شکم و پهلو را آب کنید.

دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو

اگر شما هم می خواهید بدن عالی مانند مانکن ها بسازید، اول از همه باید بر روی کمر خود متمرکز شوید. کمر شما اگر باریک و انحنای آن بیشتر شود، جذاب تر به نظر خواهد رسید. علاوه بر ورزش کردن باید بدانید که رژیم غذایی سالم و حذف کربوهیدرات زیاد و چربی‌ها، می تواند در زیبایی استایل شما بسیار موثر باشد. در ادامه این مطلب با چند دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو آشنا خواهید شد.

دمنوش زیره

زیره یک عامل طبیعی است که به افزایش متابولیسم و کاهش وزن کمک می‌کند. دانه‌های زیره دارای خواص ضد التهابی هستند و می‌توانند مشکلاتی مانند سوهاضمه، نفخ و اسیدیته معده را تسکین دهند. مصرف زیره سبز باعث تسهیل هضم غذا و کمک به مدیریت وزن سالم می‌شود و هضم بهتر نیز برای کاهش وزن بسیار مهم است؛ زیرا هضم ناسالم مانع جذب مواد مغذی بهینه می‌شود و ممکن است متابولیسم را کاهش دهد و کالری‌سوزی را دشوارتر کند.

اگر طبع بدن شما گرم است زیره سبز و اگر طبع بدنتان سرد است، زیره سیاه به عنوان یک دمنوش لاغری مناسب است.برای تهیه‌ دمنوش زیره سبز کافی است یک قاشق غذاخوری پودر زیره سبز را آسیاب کنید و در یک قوری به همراه آب در دمای ۸۰ درجه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه مانند چای دم کنید. به دلیل تلخی این دمنوش آن را با یک قاشق عسل و آبلیمو نوش جان کنید. خواص دمنوش زیره سبز بسیار زیاد است و آن را برای درمان بیماری های گوناگون استفاده می‌کنند.

روزانه یک فنجان از این عرق استفاده شود. آن را می‌توان همراه با یک قاشق عسل طبیعی مصرف کرد. بهترین زمان مصرف این عرق، نیم ساعت قبل از خوردن غذاست.

 

دمنوش به لیمو و عناب

استفاده از دمنوش به لیمو ترکیب شده با عناب و بادرنجوبه به عنوان دمنوش لاغری تاثیر باورنکردنی دارد چراکه تعادل بین سه عضو مهم بدن، یعنی کبد، قلب و مغز را ایجاد کرده و فعالیت بدن را تنظیم می‌کند.

قوری را روی حرارت مستقیم قرار دهید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید تا به لیمو تلخ نشود. اجازه بدهید قوری به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم بماند تا دمنوش شما به خوبی دم بکشد. بعد از آماده شدن به اندازه دلخواه عسل یا نبات به آنها اضافه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.توصیه می‌کنیم این دمنوش را ساعت ۹ تا ۱۰ شب بنوشید تا بتوانید ساعت ۱۱ تا ۱۲ راحت‌تر بخوابید.

دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو

دمنوش رازیانه

در مورد خواص لاغر کننده رازیانه بسیار گفته اند و خوب میدانید که این گیاه پرفایده یکی از بهترین دمنوش‌های گیاهی برای کاهش وزن است.

گیاه رازیانه دارای فیبر فراوان، کالری کم و مقادیر بالایی از مواد مغذی است که یک ماده گیاهی و طبیعی بسیار عالی برای کاهش وزن و در محسوب می‌شود. رازیانه دارای خاصیت دیوریتیک بوده و با دفع آب اضافی و مانع شدن از تجمع چربی باعث لاغری می‌شود. رازیانه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و نقش موثری در چربی سوزی دارد. همانطور که گفتیم فیبر بالای رازیانه باعث می‌شود که فرد مدت طولانی تری احساس سیری کند و از این طریق به کاهش اشتها و لاغری کمک می‌کند.

نحوه مصرف رازیانه بستگی به هدف مصرف از آن دارد. اگر از هدف از مصرف رازیانه لاغری و کاهش وزن سریع است روزی دوبار دمنوش آن را میل کنید. اگر برای لاغری از عرق رازیانه استفاده می‌کنید بعد از هر وعده غذا یک استکان بنوشید. بهترین زمان مصرف عرق رازیانه برای لاغری بعد از هر وعده غذایی یک استکان است که در بهترین حالت دو وعده در روز می باشد.

گل محمدی

یکی دیگر از بهترین‌ها در لیست دمنوش‌های لاغری، دمنوش گل محمدی است که در خواص آن خواندید که، گل محمدی به دفع سدیم اضافه بدن توسط کلیه‌ها کمک کرده و در نتیجه موجب دفع سموم و تناسب اندام می‌شود. همچنین گل محمدی موجب هیدراته نگه داشتن بدن و در نتیجه مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

طرز تهیه دمنوش لاغری گل محمدی با دمنوش گل رز در مرحله اول گل‌های محمدی را داخل یک قوری بریزید و روی آن‌ها آب گرم بریزید توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده شود و از آب جوش استفاده نکنید. بعد از اینکه آب را در قوری ریختید برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می‌توانید هنگام ریختن آب خل و دارچین را نیز اضافه کنید. پس از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه دمنوش گل رز یا گل محمدی شما آماده است و بسته به سلیقه خودتان می.توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. برخی از دستور‌ها به دمنوش گل محمدی چای سیاه، چای سبز و یا زعفران نیز اضافه می‌کنند که کاملا بسته به سلیقه و ذائقه شما است.

اسطوخودوس

اسطوخودوس برای درمان فشار خون بالا، بی‌خوابی و دیابت بسیار مفید است. آنتی اکسیدان بالایی این گیاه منجر به سم زدایی از روده‌ها می‌شود و باعث کاهش جذب چربی و در نهایت تناسب اندام خواهد شد.

درست‌کردن چای یا دم‌نوش اسطوخودوس بسیار ساده است. برای این کار کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا ۱ لیوان آب را بجوشانید.
  2. در مرحله بعدی ۴ قاشق‌چایخوری از جوانه‌های تازه این گیاه دارویی را در یک صافی چای بگذارید.
  3. صافی چای و آب را در یک فنجان چایخوری قرار دهید.
  4. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد.
  5. حالا از دم‌نوشی که درست کرده‌اید لذت ببرید.

زرشک

محققان به دنبال ارتباطی بین دمنوش زرشک و لاغری هستند. آنها به این نتیجه رسیدند که زرشک یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود زیرا دارای مقدار زیادی «بربرین» است که موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. به خاطر خاصیت لاغرکنندگی دمنوش زرشک، آن را با نام دمنوش لاغری نیز می شناسند. این دمنوش لاغری که در تناسب اندام نقش بسزایی دارد؛ باید حدود نیم ساعت قبل از هر وعدههای غذایی مصرف شود تا مطمئن شوید که دمنوش زرشک و لاغری با هم در ارتباط هستند.

دمنوش برای آب کردن چربی شکم و پهلو

برای طرز تهیه دمنوش زرشک به مقداری زرشک تازه و کمی عسل نیاز دارید. ابتدا باید به ازای هر یک نفر ۲ قاشق غذاخوری زرشک تازه را به همراه ۲ لیوان آب جوش در قوری بریزید. سپس مدتی صبر کنید تا این نوشیدنی به خوبی دَم بکشد و رنگ پس دهد. این دمنوش ترش مزه را میتوانید به همراه عسل یا نبات میل کنید.

مریم گلی

حتما عنوان بهترین دمنوش لاغری یک ماهه را شنیده اید؛ دمنوشی که نامش دمنوش لاغری مریم گلی است که آن را یکیاز بهترین دمنوش‌های کاهش وزن و آب کردن چربی شکم و پهلو می‌شناسند. برگ‌های مریم گلی که سرشار از آنتی اکسیدان است برای درمان نفخ معده و رفع سوءهاضمه مؤثر است و برای کاهش کلسترول بد خون توصیه می‌شود.

مصرف دمنوش مریم گلی از افزایش توده چربی شکمی جلوگیری می‌کند. در سال 2004 در مطالعه‌ای مشاهده شد که عصاره متانولی برگ‌های مریم گلی به طور قابل توجهی از افزایش سطح تری‌گلیسرید خون و فعالیت آنزیم لیپاز پانکراسی (آنزیم ضروری برای هضم و جذب چربی‌های رژیمی) جلوگیری کرد و در نهایت، در کاهش وزن و چاقی مؤثر بود.

دو قاشق سوپ خوری برگ‌های مریم گلی تازه یا یک قاشق سوپ خوری برگ مریم گلی خشک شده را به یک لیوان اضافه کنید. آب جوش را نیز به لیوان اضافه کنید و روی آن را بپوشانید. چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و یپس از صافی عبور دهید.

بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری

بهترین دمنوش برای کاهش وزن، در مورد بهترین زمان مصرف دمنوش گزنه برای لاغری و دیگر نسخه‌های لاغری پرسیده بودید که در پاسخ باید بگوییم این مسئله به وضعیت بدنی، نوع دمنوش و مقصود شما از مصرف آن دارد، اما در کل ساعات میان وعده زمان مناسبی برای خوردن نوشیدنی‌های چربی سوز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا