;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

لاغری سریع و آسان فقط با یک فنجان قهوه

لاغری سریع با قهوه: پیش از هر چیز راجع به مصرف قهوه برای لاغری صحبت کنیم. جالب است بدانید که نتیجه مطالعات جدید بین نوشیدن قهوه تلخ و لاغری، ارتباطی کشف کرده‌اند که شامل موارد زیر است. با این مطلب تناسب اندام و تغذیه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص فلفل سیاه از تأثیر در کاهش وزن تا کاهش قند خون+نحوه مصرف

مصرف قهوه برای لاغری

افزایش مصرف کافئین با تغییرات وزن مرتبط است. با این حال، افزودن یک قاشق چای‌خوری شکر به قهوه، فواید مصرف قهوه برای لاغری را از بین می‌برد.
کارشناسان معتقدند قهوه ممکن است با تحریک کالری‌سوزی یا سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک کند. قهوه بدون مواد شیرین می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. دانشمندان می‌گویند که مصرف قهوه می‌تواند یک عادت سالم باشد و نوشیدن مقادیر متوسط قهوه با نرخ شرایط سلامتی از جمله کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است.
مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی «تغذیه بالینی» منتشر شده، گزارش داده است که نوشیدن قهوه با کاهش وزن مرتبط است. با این حال، برای تاثیر قهوه برای لاغری آن را باید بدون شیرینی نوشید.

شاید بپسندید: اگه رژیمی، این شیرینی ها رو با خیال راحت بخور

چرا مصرف قهوه برای لاغری و کاهش کاهش وزن مفید است؟

علل مختلفی وجود دارد که قهوه برای لاغری مفید است و بر وزن تاثیر می‌گذارد. کافئین، جزء کلیدی قهوه، به عنوان تحریک گرمازایی است، که فرآیندی است که در بدن گرما تولید می‌کند و باعث کالری‌سوزی می‌شود. این اثر ترموژنیک می‌تواند مصرف انرژی را افزایش دهد.
علت دومی که مصرف قهوه برای لاغری مفید است این است که کافئین دارای خواص سرکوب‌کننده اشتها است که ممکن است کالری کلی دریافتی را کاهش دهد.
سومین خاصیت مصرف قهوه برای لاغری، اثرات متابولیک آن است. قهوه، حاوی ترکیباتی مانند اسیدهای کلروژنیک است که با مزایای متابولیک از جمله بهبود حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز ارتباط دارد. این اثرات می‌تواند بر تنظیم وزن بدن تاثیر بگذارد و به کاهش وزن کمک کند.
چهارمین راهی که قهوه ممکن است بر کاهش وزن تاثیر بگذارد، این است که کافئین استقامت و عملکرد فیزیکی را بهبود می‌بخشد. با افزایش ظرفیت و شدت ورزش، مصرف منظم قهوه بدون مواد افزودنی شیرینی ممکن است به طور غیرمستقیم باعث افزایش تاثیر فعالیت‌های فیزیکی برای کاهش وزن، شود.
به این موضوع دقت کنید که افزودن شکر و سایر شیرین‌کننده‌ها به فنجان قهوه، می‌تواند صدها کالری اضافی را به فنجان قهوه شما اضافه کند.

فواید مصرف قهوه چیست؟

افزایش سطح انرژی

قهوه، حاوی کافئین است، و کافئین، محرک سیستم عصبی مرکزی است که با خستگی مبارزه می‌کند و باعث افزایش سطح انرژی می‌شود. کافئین، گیرنده‌های انتقال‌دهنده عصبی به نام «آدنوزین» را مسدود می‌کند و باعث افزایش سطح سایر انتقال‌دهنده‌های عصبی از جمله دوپامین در مغز می‌شود که سطوح انرژی شما را تنظیم می‌کند.

کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم قهوه در طولانی مدت می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 همراه باشد. تصور می‌شود که قهوه در حفظ عملکرد سلول‌های بتا در لوزالمعده که مسئول تولید انسولین برای تنظیم سطح قند خون هستند، تاثیر دارد.

بعلاوه، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و ممکن است بر حساسیت انسولین، التهاب و متابولیسم تاثیر بگذارد.

احتمالا بپسندید: ترفندهای ساده پایین آوردن تب و لرز بدون دارو!!

لاغری سریع با قهوه

حفظ سلامت مغز

اگر چه مطالعات، نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه ممکن است به محافظت در برابر برخی اختلالات عصبی از جمله بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون موثر باشد.

کاهش احتمال ابتلا به افسردگی

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه می‌تواند با کاهش خطر افسردگی و حتی کاهش خطر مرگ ناشی از خودکشی مرتبط باشد.

محافظت در برابر بیماری های کبد

قهوه می‌تواند باعث حفظ سلامت کبد در برابر بیماری‌ها شود. مثلا نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه در روز با میزان کمتر زخم کبد و سرطان کبد در افراد مبتلا به بیماری کبد مرتبط است. تحقیقات نشان می‌دهد هر چه افراد قهوه بیشتری بنوشند، خطر مرگ ناشی از بیماری مزمن کبدی کمتر می‌شود.

حفظ سلامت قلب

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد. علاوه بر این، افزایش مصرف قهوه با کاهش قابل توجه خطر نارسایی قلبی مرتبط است. با این حال، کافئین می‌تواند بر سطح فشار خون تاثیر بگذارد. بنابراین، لازم است افراد مبتلا به فشار خون کنترل‌نشده مصرف کافئین خود را محدود یا تعدیل کنند.

افزایش طول عمر

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند، چون مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. قهوه بدون توجه به عوامل دیگر مانند سن، وزن یا مصرف الکل می‌تواند با خطر کمتر مرگ همراه باشد.

بهبود عملکرد ورزشی

قهوه اغلب به عنوان یک انرژی‌زا برای ورزشکارانی که به دنبال بهبود عملکرد و افزایش سطح انرژی خود هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوشیدن قهوه قبل از ورزش، استقامت افراد را بهبود می‌بخشد. نوشیدن قهوه در افراد مسن با بهبود عملکرد فیزیکی و سریع‌تر راه رفتن همراه است.

بیشتر بخوانید: با مصرف این ترکیبات غذایی، کاهش وزن بدون بازگشت را تجربه کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا