;
خانواده و زناشوییزندگی

29 نشانه هشدار دهنده یک رابطه ناسالم

متأسفانه، بسیاری از افراد از نشانه های هشدار دهنده یک رابطه ناسالم غافل هستند. برخی به آسانی پرچم های قرمز را تشخیص می دهند، اما همچنان این نشانه ها را انکار می کنند. نشانه های رابطه ناسالم در زندگی مشترک می‌تواند به قدری ظریف باشد که به راحتی می‌توان آن‌ها را انکار کرد و یا پنهان نمود. اگر چه ممکن است اطرافیان آن را به وضوح ببینند و یا ممکن است مثل روز روشن باشد.

صرف نظر از اینکه این مسائل برای دیگران بزرگ یا کوچک به نظر می رسد، هیچ کس نباید باید به چیزی کمتر از یک رابطه عاشقانه و سالم رضایت دهد. داشتن یک زندگی مشترک توأم با صداقت و احترام، حداقل چیزی است که هر کسی از شریک عاطفی خود انتظار دارد. در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به بررسی 29 مهمترین نشانه های رابطه ناسالم در زندگی مشترک پرداخته خواهد شد. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: زنان قوی با این ۷ کار، زندگی مردان را تغییر می دهند!

زندگی مشترک

وقتی عشق شما به شخصی تمام وجود شما را می گیرد، راحت می توانید خود را نادیده بگیرید، اما در مقابل باید احساس کنید که می توانید به شریک عاطفی خود اطمینان کنید. لذا شما می توانید به راحتی عشق بورزید. اما گاهی اوقات دو طرف در رابطه عاطفی، علیرغم مشکلات، فکر می کنند همه چیز عادی است. اما واقعا این طور نیست. اگر هر یک از 29 نشانه زیر از یک رابطه ناسالم در مورد شما و شریک عاطفی تان صدق می کند، وقت آن است که در زندگی خود تجدید نظر کنید.

مهمترین نشانه های رابطه ناسالم

29 مهمترین نشانه های رابطه ناسالم

برای شریک زندگی خود بهانه می آورید

شما بیشتر از شریک زندگی، می خواهید از دیگران دفاع کنید، زیرا به آنها اهمیت می دهید. از اعتراف متنفر هستید، زیرا به نظر دیگران در مورد رابطه خود اهمیت می دهید.

شما احساس می کنید که باید چیزهایی را از شریک زندگی خود پنهان کنید

شما می دانید که چه چیزی باعث ناراحتی شریک عاطفی تان می شود، اما برای جلوگیری از ناراحتی او مجبور نیستید دروغ بگویی یا دزدکی او را دور بزنی. اعتماد پایه و اساس یک رابطه موفق است و اگر متوجه شوند که چیزهایی را پنهان کرده اید، با مشکلات بزرگتری مواجه خواهید شد.

از نشانه های رابطه ناسالم : کمبود احترام وجود دارد

هر شراکتی باید دارای احترام متقابل باشد. اگر هر دو طرف یک رابطه، انسان‌های شایسته‌ای باشند، بدون هیچ گونه سوالی با نهایت احترام با یکدیگر رفتار خواهند کرد. احترام متقابل در یک رابطه سالم، همیشه شرط است.

بیشتر بخوانید: مردان نمی دانند این ۵۰ چیز کوچک، چقدر برای زنان اهمیت دارد!

شما نمی توانید به طور کامل خودتان باشید.

شما هرگز نباید قسمت های خاصی از خود را سرکوب کنید تا دیگران شما را بپذیرند. اگر او نتواند همه شما را دوست داشته باشد، پس مطمئناً یک جای کار می لنگد. شاید هم او، لیاقت شما را ندارد.

مهمترین نشانه های رابطه ناسالم

شما هر کاری که لازم باشد برای جلوگیری از دعوا انجام خواهید داد

ممکن است فکر کنید با رها کردن همه چیز به رابطه خود کمک می کنید، اما عدم رسیدگی به مسائل آنطور که به نظر می رسد عواقب بعدی را در پی خواهد داشت. ترس از جدا شدن یا وارد شدن به بحث دیگر، دلیل کافی برای منفعل بودن نیست.

از نشانه های رابطه ناسالم : باید اجازه بگیرید

خوب است که در هنگام تصمیم گیری افکار و احساسات شریک زندگی خود را در نظر بگیرید، اما این نباید به این صورت باشد که همیشه برای هر کاری اجازه بگیرید. شما باید آزادی کامل برای انجام آنچه می خواهید داشته باشید. اما مشورت را انجام می دهید.

شما همیشه می ترسید که کار اشتباهی انجام دهید

اضطراب مداوم ناشی از عدم اطلاع از وضعیت رابطه شما می تواند ناتوان کننده باشد. “آیا او از من عصبانی است؟” “این بار چیکار کردم؟” اینها سوالاتی نیستند که در یک مشارکت سالم باید نگران آنها باشید.

بیشتر بخوانید: روان شناسی عشق: عواملی که باعث میشود کسی عاشق تان شود!

طرف مقابلتان باعث می شود نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید

یک ضربه کوچک در اینجا و یک لحن تحقیرآمیز در آنجا کاملاً غیرقابل قبول است. اگر شریک زندگی‌تان شما را آن‌قدر که ادعا می‌کند دوست داشته باشد، هرگز شما را تحقیر نمی‌کند.

طرف مقابلتان باعث می شود نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید

از نشانه های رابطه ناسالم : با فکر جدایی آرامش پیدا می کنید

مطمئناً، ممکن است به نظر خوب برسد که گاه و بیگاه کمی فاصله بین شما دو نفر باشد. اما اگر گاهی فکر می کنید که بدون شریک زندگی خود انتخابهای بهتری دارید و … باید بدانید که نشانه های خطر در حال ظهور است.

شریک زندگی تان تقصیر زیاد را به گردن شما می اندازد

خسته کننده و غیرمنصفانه است که همیشه مجبور شوید اشتباه را شما همیشه در رابطه خود تحمل کنید. اگر شریک زندگی شما نمی تواند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد، این وظیفه شما نیست که همه آن را اصلاح کنید. نشان دادن انگشت آسان تر از آن است.

بیشتر بخوانید:  از رفتار همسرت خسته و عصبانی هستی؟ با این ۷ کار تغییرش بده!

مردم به شما می گویند که خودتان نیستید

دوستان و خانواده شما احتمالاً قبل از انجام هر گونه تغییری در شما متوجه خواهند شد. ممکن است تغییراتی در خلق و خوی، شخصیت یا حتی ویژگی‌های عمیق‌تر شما وجود داشته باشد که کاملاً از آنها بی خبر باشید. طرف مقابل شما می تواند پس از گذراندن زمان زیادی با هم، شما را تحت تأثیر قرار دهد و شما کاملا تغییر کرده باشید.

شما بدترین ها را در یکدیگر بیرون می آورید.

دو نفر در یک رابطه باید به یکدیگر الهام دهند تا بهترین خود باشند. آنها نباید به عنوان یک محرک برای دیگری عمل کنند، حتی زمانی که دقیقاً می دانند کدام دکمه ها را فشار دهند. اگر اغلب نیمه‌های تیره‌تان ظاهر شوند، هرگز با هم کاملاً خوشحال نخواهید شد.

زندگی کاری شما تحت تأثیر منفی رابطه شما قرار می گیرد

در تماس ماندن با یکدیگر در طول روز می تواند مزایای خود را داشته باشد اما تا حدی. چک‌ کردن های مداوم نشانه‌ی بی‌اعتمادی است، لذا بهره‌وری در کار را مختل می‌کند. ناتوانی در تفکیک زندگی شخصی و حرفه ای، تمرکز و روحیه شما را خراب می کند.

از نشانه های رابطه ناسالم : از صحبت کردن می ترسید

اگر در رابطه خود حرفی برای گفتن نداشته باشید، مشکل بزرگی است. اگر برای شروع یک دعوا داشتن نظر کافی است، در موقعیت خوبی نیستید.

می توانید خود را شادتر تصور کنید

احتمالاً می‌توانستید قبل از این، آخرین نشانه‌ها را نادیده بگیرید تا به این سؤال پاسخ دهید که آیا باید از رابطه خود خارج شوید. در پایان روز، اگر از شخص دیگری ناراضی باشید، هیچ چیز دیگری مهم نیست. اگر بهبودی نمی بینید و احساس می کنید لیاقت بیشتری دارید، پس منتظر چه هستید؟

می توانید خود را شادتر تصور کنید

از نشانه های رابطه ناسالم : نیازهای خود شما مهم است

رابطه شما نباید حول محور یک نفر باشد. خواسته ها و نیازهای شما به همان اندازه مهم هستند و باید احساس راحتی کنید که آنها را بیان کنید. اگر شریک زندگی شما حاضر به سازش نیست، شما در یک حکومت دیکتاتوری در حال زندگی هستید.

بیشتر بخوانید: عاشق هم هستید اما از سرد شدن رابطه تان می ترسید؟ + ۱۰ راه طلایی

منفی بودن بیشتر از مثبت بودن است.

یک رابطه باید آسان و سرگرم کننده باشد. زمانی که این یک نبرد دائمی سربالایی است، لحظات خوب گاه و بیگاه ممکن است به نظر برسد که ارزش ماندن را دارد، در حالی که در واقعیت، ارزش تلاش بیشتری را ندارد.

شروع به زیر سوال بردن ارزش خود می کنید

هیچ کس نباید باعث شود که احساس کنید چیزی کمتر یا بی ارزش هستید. یک شریک دلسوز باید به شما یادآوری کند که چقدر برای آنها مهم هستید و چقدر شگفت انگیز هستید، حتی اگر نیازی به یادآوری نداشته باشید.

واضح است که رابطه شما نامتعادل است

در یک رابطه سالم و محترمانه، هیچ کدام از طرفین نباید کنترل کامل داشته باشد.

از نشانه های رابطه ناسالم : احساس می کنید گیر کرده اید

ترس از تنها ماندن یا ناتوانی در یافتن فردی بهتر از شریک فعلی خود می تواند فلج کننده باشد. شما نمی توانید زندگی بدون او را تصور کنید، حتی اگر آن زندگی ایده آل نباشد.

فرد مهم شما به شما اولتیماتوم می دهد

تهدید به جدا شدن از شما یک راه دستکاری برای حفظ کنترل است، به آن دچار نشوید. این بدان معناست که آنها ناامن هستند و هیچ وسیله دیگری برای ماندن در قدرت ندارند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین سوالات قبل از ازدواج: شریک زندگی خود را بهتر بشناسید

از نشانه های رابطه ناسالم : هیچ اعتمادی وجود ندارد

صرف نظر از اینکه یک رابطه چقدر قوی است، فقدان اعتماد باعث سقوط آن خواهد شد. قدرت شک می تواند پایه و اساس را ضعیف کند و به راحتی هر یک از جنبه های مثبت را پنهان کند. ناامنی ممکن است منجر به ناتوانی در اعتماد به شریک زندگی خود شود و به نوبه خود باعث کنترل و دستکاری آنها شود.

زندگی اجتماعی شما دچار رکود شده است

یک رابطه سالم تعادلی بین زمان صرف شده با هم و جدا از هم دارد. سرمایه گذاری تمام انرژی خود بر روی شریک زندگی تان می تواند باعث شود که دیگران را نادیده بگیرید و عزیزان را از زندگی خود بیرون کنید.

زندگی اجتماعی شما دچار رکود شده است

 

در هر زمانی با شریک زندگی خود احساس ناامنی کرده اید

صرف نظر از این که در گرماگرم بودن لحظه یا یک “چیز یکباره” باشید، هرگز و هرگز نباید احساس کنید یا تهدید شوید.

 شما نظرات خود را به گونه ای تغییر می دهید که با نظرات او مطابقت داشته باشد

وقتی یک نفر تأثیر زیادی در رابطه داشته باشد، ارزش ها و نظرات او بدون شک، نظر شما را شکل می دهد. اگر شریک زندگی‌تان به جای احترام گذاشتن به باورهای شما، عقاید خود را به شما تحمیل می‌کند، حتی ممکن است به همان شیوه فکر کنید و متقاعد شوید که در اشتباه هستید.

به جای حرکت رو به جلو، روی گذشته متمرکز می شوید

اگر مسائل قبلی دائماً دوباره مطرح شوند، رابطه شما متوقف خواهد شد. اگر در روابط گذشته گیر کرده باشید، نمی توانید به عنوان یک زوج رشد کنید. مطرح کردن مشکلی که از قبل حل شده است آسان است، اما اجازه ندهید که تبدیل به مهمات شود؛ در غیر این صورت شخص مهم شما می تواند از آن برای رسیدن به مسیر خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

از نشانه های رابطه ناسالم : شما اغلب دعوا می کنید

حتی شادترین زوج‌ها هم لحظات خود را دارند، اما اگر یک منطقه جنگی روزانه است، واقعاً شما دو نفر چقدر می‌توانید خوشحال باشید؟ جنگیدن برای اشتیاق را اشتباه نگیرید.

شما دائماً از نظر عاطفی تخلیه می شوید.

اگر تمام انرژی شما صرف مشاجره یا تلاش برای راضی نگه داشتن شریک زندگی تان می شود، این یک مشکل است.

بیشتر بخوانید: عشق زن به مرد: ۶۰ مورد از بهترین جملات و پیام های انگیزشی برای همسر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا