;
تازه هاترفندهای زندگی

تشخیص زعفران اصل با تقلبی با ۱۴ ترفند ساده

تشخیص زعفران اصل: زعفران که به طلای سرخ نیز معروف است،یکی از ارزشمندترین و گران قیمت‌ترین ادویه‌جاتی است که در تهیه انواع دسر، انواع غذا، نوشیدنی های گرم و سرد و…به کار می رود. متاسفانه برخی افراد سودجو ابریشم، کاکل ذرت، رشته‌های نارگیل یاریشه زعفران را رنگ کرده و به جای زعفران اصل می فروشند، نحوه تشخیص زعفران اصل از نوع تقلبی آن آسان نیست اما می توان به کمک روش هایی که در این بخش از تازه ها آورده ایم، زعفران اصل را از نوع تقلبی تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: 13 بهترین راههای سنتی شناسایی عسل طبیعی از تقلبی!

 ۱.تشخیص زعفران اصل با جوش شیرین

یکی دیگر از خصوصیات زعفران تقلبی این است که اگر آن را با کمی جوش شیرین و آب مخلوط کنید، رنگ آن قرمز تیره خواهد شد، در صورتی که زعفران اصل رنگی رو به زردی خواهد داشت. یعنی اگرزعفران اصل باشد، ترکیب به رنگ زرد درآمده واگر زعفران تقلبی باشد، رنگ آن قرمز می شود.

احتمالاً بپسندید: گیاهانی که خوش شانسی می یاره: ۱۱ گیاه آپارتمانی که میگن خوش شانسی و ثروت میاره!

۲. تفاوت رنگ زعفران اصل و تقلبی

برای تشخیص زعفران اصل از نوع تقلبی آن، رشته های زعفران را بین دو انگشت مرطوب خود بمالید،زعفران اگر اصل باشد، انگشتتان رنگ نارنجی یا زرد میگیرد.

شاید بپسندید: دور کردن بدیمنی و نحسی از خانه با ۵ روش فنگ شویی ساده و جذاب!

۳.تشخیص زعفران اصل با آب جوش

تشخیص زعفران اصل، برای تشخیص اینکه زعفرانی که تهیه کرده اید اصل است یا خیر، می توانید زعفران را در آب جوش بریزید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید، اگر رنگ رشته های زعفران همچنان قرمز بود، زعفران شما اصل و اگر رنگ آن سفید شد، زعفران تقلبی است.

احتمالاً بپسندید: بازی رایانه ای و موبایلی ساخت ترکیه با سبقت از کندی کراش به سودآورترین بازی موبایلی جهان تبدیل شده است!

تشخیص زعفران اصل

۴.تشخیص زعفران اصل با کمک کاغذ

برای تشخیص زعفران اصل از نوع تقلبی آن، زعفران را در بین کاغذ فشار دهید، در صورت چرب شدن کاغذ، زعفران تقلبی است.

شاید بپسندید: خراب شدن ادویه ها: چطور بفهمیم که سبزی خشک و ادویه ها خراب شده اند؟

۵.تشخیص زعفران اصل با حرارت شعله گاز

اگر می خواهید زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید، چند رشته از زعفران را بر روی گاز شهری بگیرید، اگر رنگ رشته ی زعفران روی شعله زرد شد زعفران تقلبی ولی اگر رنگ زعفران روی شعله بنفش یا نارنجی رنگ شد زعفران شما اصل است.

شاید بپسندید: روز زن و روز مادر: ۱۰ ایده جذاب و ارزان برای هدیه روز مادر و زن!

۶.تشخیص زعفران اصل با آب سرد

تشخیص زعفران اصل، برای تشخیص زعفران اصل،چند رشته از زعفران را در آب سرد بریزید، زعفران تقلبی به سرعت تمام آب را رنگی میکند اما زعفران اصل به کندی رد طلایی از خود برجای می‌گذارد. رنگ زعفران اصل تقریباً زرد مایل به نارنجی می باشد و تقریباً شفاف است و هیچ وقت قرمز نیست.

بیشتر بخوانید: رنگ شانس و ثروت شما در طالع بینی چینی چه رنگی است

۷.تشخیص زعفران اصل با بنزین و گازوئیل

اگر می خواهید زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید، رشته های زعفران را در بنزین و گازوئیل بریزید،زعفران اصل هرگز در بنزین و گازوئیل نمی تواند رنگ خود را آزاد کند.

احتمالاً بپسندید: باربیکیو چیست | اطلاعات جالب درباره تاریخچه باربیکیو و انواع آن!

تشخیص زعفران اصل

۸.عطر زعفران را در نظر بگیرید

زعفران اصل دارای عطری شیرین است، هرچه عطر زعفران شیرین و تندتر باشد محصول تازه تر است و کیفیت بالاتری نیز دارد. بسیاری از افراد معتقدند عطر زعفران، ترکیبی از عطر و بوی عسل و یونجه می باشد.

احتمالاً بپسندید: مناسب ترین زمان کاشت سبزه ی عید نوروز کی است؟ + زمان دقیق کاشت انواع سبزه

۹.به مزه تلخ زعفران توجه نمایید

تشخیص زعفران اصل، زعفران اصل طعم تلخی دارد پس اگر بلافاصله مزه تلخ را حس کردید، می توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید. اگر احساس کردید زعفران طعم شیرین دارد به یقین زعفران تقلبی در برابرتان است، اما اگر بلافاصله مزه تلخ را حس کردید می توانید از اصل بودن آن مطمئن شوید.

شاید بپسندید: تمیزکردن قاب شفاف گوشی: چگونه قاب شفاف گوشی که زرد شده را تمیز کنیم!؟

۱۰.به رنگ و شکل کلاله دقت کنید

برای شناخت زعفران اصل باید به رنگ و خمیدگی و یا صاف بودن کلاله دقت کرد.کلاله زعفران اصل براق نیست و شکلی خمیده دارد. شکل کلاله مانند شیپور است و یک انتهای آن نازک و انتهای دیگر آن مانند شیپور می ماند و چند شاخه است.

احتمالا بپسندید: کودکی بازیکنان مشهور فوتبال | عکس امباپه و رونالدو از همه جالب تره!

۱۱.وزن زعفران را درنظر بگیرید

تشخیص زعفران اصل، رشته های زعفران تقلبی از زعفران اصل سنگین تر است، پس برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی رشته های زعفران را در آب بریزید؛ اگر رشته های زعفران روی آب شناور باقی ‌ماند، زعفرانتان اصل است و اگر در آب فرو رفت، زعفران تقلبی است.

 شاید بپسندید:  ۱۰ نکته واجب برای خانم هایی که طلا دارند!!

تشخیص زعفران اصل

۱۲.به سرعت رنگ دهی توجه نمایید

زعفران اصل حداقل 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد تا کاملا آب را رنگی کند اما زعفران تقلبی سرعت رنگ دهی زعفران تقلبی سریع بوده و به سرعت آب را رنگی خواهد کرد.

شاید بپسندید: تنها صدای باقی مانده از غلامرضا تختی در المپیک‌۱۹۶۴ توکیو را بشنوید|من به مردم ایران تعظیم می کنم!

۱۳.به ظاهر کلاله توجه کنید

تشخیص زعفران اصل، برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی چند رشته از زعفران را در آب بریزید و بعد از رنگ دهی از آب خارج نمایید، رنگ کلاله زعفران اصل عوض نمی‌شود و ظاهر کلاله تغییر چندانی ندارد ولی رنگ کلاله زعفران تقلبی کاملاً سفید می شود و دیگر ظاهر قبلی خودشان را ندارند.

۱۴.زعفران را پودر کنید

برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی چند رشته از زعفران را در آب بریزید و بعد از رنگ دهی از آب خارج نمایید و در میان انگشتان تان بگیرید و انگشتان خود را به هم بمالید، رشته های زعفران اصل از همدیگر جدا نمی‌شوند ولی رشته های زعفران های تقلبی به راحتی کلاله های تقلبی پودر می شوند و از بین می روند.

بیشتر بخوانید: فواید شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی که قطعاً از آن بی اطلاع هستید!

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: تمیز کردن یخچال با ساده ترین روش در ۵ مرحله!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا