;
زندگیخانواده و زناشویی

از رفتار همسرت خسته و عصبانی هستی؟ با این ۷ کار تغییرش بده!

رفتار همسر هم می تواند باعث شادی و لذت و موفقیت بیشتر در زندگی مشترک شود و هم می تواند باعث دعواها و کشمکش های فراوان شود. در صورت این که رفتار همسر نامناسب باشد، شریک زندگی تلاش می کند که رفتار او را تغییر دهد. در واقع بزرگترین پیشرفت‌ها در رابطه زوج‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که هم افراد تغییر کنند و هم رشد کنند. روابط زوج ها پارادوکس جالبی را به همراه دارد. زیرا رشد با فشار دادن شرکا و به چالش کشیدن یکدیگر برای تغییر تحریک می شود. این فشار و چالش می تواند منجر به رشد مثبت  و تغییر رفتار همسر شود.

با این حال، اغلب شرکا به شیوه ای کنترل کننده، درخواستی و سلیقه ای می خواهند رفتار همسر شان را تغییر دهند. چنین درخواست ها منجر به جنگ قدرت و تعاملات بسیار دردناک بین آن ها می شود. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده پرداخته شده است. با این چند کار ساده همسرتان مطابق میل شما رفتار می کند.

بیشتر بخوانید: عاشق هم هستید اما از سرد شدن رابطه تان می ترسید؟ + ۱۰ راه طلایی

۷ مرحله ساده برای تغییر رفتار همسر

 

۱.تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده، تهیه فهرست از سه رفتار آزار دهنده همسر

فهرستی از سه رفتار اصلی که شریک زندگی شما انجام می دهد و شما را آزار می دهد، تهیه کنید. به عنوان مثال، در خانه چیزی را سرجایش نمی گذارد و آشفتگی ایجاد می کند. سهم خود را از وظایف خانه و غیره انجام نمی دهد. حالا یکی از مشکلاتی را انتخاب کنید که بیشترین شانس را دارد که شریک زندگی شما به ناراحتی شما پاسخ دهد. با تمرکز بر یک مشکل در یک زمان، شانس موفقیت خود را به طور چشمگیری افزایش خواهید داد. بیایید اینجا به سراغ یک مورد بزرگ برویم و بگوییم مشکل این است که شریک زندگی شما وظایف خود را در خانه انجام نمی دهد.

تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده

۲.مشکل را با جزئیات واضح توصیف کنید

این شامل کاری است که او انجام می دهد و واکنش شما به مشکل چگونه است. به عنوان مثال: “عزیزم، مشکلی وجود دارد که باید با خودت صحبت کنم. تو وقتی از سر کار به خانه می‌آیی، شروع به خواندن روزنامه می‌کنی، لباس‌هایت را عوض می‌کنی و سرجایش قرار نمی دهی، تلوزیون را روشن می کنی و اخبار یا فیلم می بینی. بدون این که به اطرافت نگاه کنی و متوجه شوی بچه‌ها دارند دعوا می کنند یا مشغول خراب کاری هستند. مدام از شام می پرسی و می گی گرسنه هستی، سرت به گوشیت است یا به تماس دوستانت جواب می دی. من برای این که سریع شام را آماده کنم حرص می خورم. در تمام این مدت من تو را مانند یک کلوخ کور و بی احساس می بینم که هیچ چیزی را در خانه نمی بینی و هیچ مشارکتی نمی کنی. این رفتارت مدت ها است که ادامه دارد و واقعا مرا اذیت می کند.

۳.واکنش خود را نسبت به مشکل توصیف کنید

وقتی اینقدر بی خیال و بی احساس رفتار می‌کنی، فکر می‌کنم خدمت کاری هستم که باید به تو و بچه ها خدمت کنم. در چنین حالتی احساس عصبانیت، تنهایی و رنجش می کنم. وقتی چنین احساسی می‌کنم، در نهایت نسبت به تو دل گیر و سرد می شوم. هرگونه نشانه‌های محبت خود را نسبت به تو کنار می گذارم. واقعیت این است که من از واکنشم خوشم نمی آید، اما این کاری است که انجام می دهم، چون دست خودم نیست.

فراموش نکنید این بسیار مهم است که به همسرتان بگویید پاسخ کامل شما به رفتار او که مشکل ساز است چیست. به خصوص به آنها اجازه دهید بدانند که چه کار می کنید، زمانی که فکر می کنید و احساس می کنید. این واقعاً شریک شما را از عواقب آن رفتار نامطلوب آگاه می کند. در واکنش خود معنای مشکل را برای خود بگنجانید. به عنوان مثال، مشارکت نکردن او برای شما نشان دهنده دوست نداشتن، احترام نگذاشتن و یا ارزش نداشتن است.

بیشتر بخوانید: ترس مردان از ازدواج: به این ۱۰ دلیل مردان از ازدواج فراری اند!

۴.تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده، همدل باشید

به همسرتان بگویید چرا فکر می کنید تغییر رفتار نامطلوب برای او سخت است. این به آنها اجازه می دهد تا بدانند که شما مشکل را از هر دو منظر می بینید و از چیزی که از آنها می خواهید تغییر دهید قدردانی می کنید. به عنوان مثال، عزیزم، من فکر می‌کنم که وقتی به خانه می‌رسی وارد شدن به خانه دشوار خواهد بود، زیرا احساس می‌کنی از انرژی تهی شده‌ای و می‌خواهی کمی برای خودت وقت بگذاری تا خودت را بازسازی کنی. به همین علت فکر می‌کنم درخواستم برای تغییر رفتارت کمی دشوار است.

تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده

۵.توضیح دهید که چگونه کمک خواهید کرد

از آنجایی که قرار نیست «فقط» درخواستی ارائه دهید و سپس به بهترین ها امیدوار باشید، (این در گذشته موفقیت آمیز نبوده است، نه ناله یا التماس ). قدم بعدی این است که توضیح دهید چه کاری برای کمک به انجام خواهید داد. شریک زندگی شما تغییری را که می خواهید ایجاد کند. به عنوان مثال، عزیزم، وقتی به خانه می‌رسی، حضور تو آنقدر برای من مهم است که از صبح تا شب مشغول أمور خانه و بچه ها هستم و شب با عشق برایت شام درست می کنم تا تو بیایی… اما اگر تو بیشتر در کنار من در خانه مشارکت کنی تمام این خستگی ها را فراموش می کنم و وقت بیشتری برای با تو بودن دارم… در واقع در این مرحله باید به همسرت چیزهایی را بگویی که به او بیشترین انگیزه را می دهد.

۶.تغییر رفتار همسر با چند مرحله ساده، بپرسید که آیا او مایل به ایجاد تغییری است

او ممکن است با تمام یا بخشی یا هیچ یک از درخواست شما موافقت کند.  ممکن است به شما “نه” بگوید، اما اگر شما انگیزه یا انگیزه دیگری برای تغییر ارائه دهید، تمایل بیشتری به بررسی تغییر خواهد داشت. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش تلاش شما را دارد یا خیر.

۷.دریابید که چرا او مایل به تغییر است یا خیر

صرف نظر از این که آیا او مایل به تغییر است یا نه، دلیل آن را بپرسید. دانستن این که چرا او مایل به تغییر است به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی او را تحریک می کند. در طول مسیر می توانید او را بهتر تشویق کنید. اگر همسرتان نمی‌خواهد تغییر کند، یافتن دلیل آن به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چگونه به جلو بروید. در این صورت شما هنوز ۲ گزینه دیگر دارید. یکی، می توانید بپرسید که آیا این وضعیت موقتی است یا دائمی تر. اگر به نظر می رسد این وضعت دایمی است به او اجازه دهید عواقب آن را بداند – چگونه فکر می کنید، احساس می کنید و چگونه عمل می کنید –   سپس آن را فعلا کنار بگذارید. گزینه دوم این است که به مشکل دوم در لیست خود مراجعه کنید و این ۷ مرحله را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: زن مورد علاقه مردان: ۲۰ ویژگی یک همسر خوب و ایده آل

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + دو =

دکمه بازگشت به بالا