;
تفریح و سرگرمی

چیستان: دختری در خانه ایی تاریک که نه نور دارد، نه لامپ و نه شمع کتاب می خواند. چطور امکان دارد؟

چیستان جالب 40: یکی از گونه‌های ادبی در ادب رسمی و فرهنگ مردم ایران چیستان است. چیستان نوعی از تفرج و تفنن ادبی است که به جز کاربرد سرگرم‌کننده، جنبه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری نیز دارد.این نوع ادبی را می‌توان در زمره ادبیات اندرزی به‌شمار آورد.

احتمالاً بپسندید: پلنگ برفی که در کمین بزهای کوهی است را پیدا کنید! | تیزبین باشی در یک نگاه موفق میشی!

چیستان چیست؟

چیستان کلمه ای مرکب از «چیست» و «آن» است که در علم بدیع در فارسی، معادل کلمه «لغز» عربیست. لغز در لغت به معنی پیچیدگی و پوشیدگی است و و در اصطلاح به معنی کلام موزونی است که نام چیزی در آن برده نشود ولی اوصاف آن طوری برشمرده شود که خواننده با خواندن آن اوصاف پی به نام آن چیز ببرد. طراح چیستان سعی می‌کند تا با بیان اجزای حسی و مادی یک پدیده و معرفی برخی از ویژگی‌های آن مخاطب را برای شناسایی آن به تلاش و تکاپوی فکری وادارد.

علت نام گذاری این صنعت به «چیستان» در فارسی، این است که جملات پرسشی معمولاً به صورت سؤال و با عبارت «چیست آن» یا «چیست» آغاز می‌شوند. در ادامه با چیستان جالب 40 همراه باشید. شما در چیستان جالب 40 از سری مطالب بخش تفریح و سرگرمی چشمک به این سوال پاسخ دهید: دختر بچه ایی در خانه ایی تاریک که نه نور دارد، نه لامپ و نه شمع کتاب می خواند. چطور امکان دارد؟

شاید بپسندید: چیستان: مردی سگ خود را از آن طرف رودخانه صدا می زند. سگ بدون استفاده از پل یا قایق از رودخانه عبور کند و خیس نشود. چطور امکان دارد؟

چیستان جالب 40

دختر بچه ایی در خانه ایی تاریک که نه نور دارد، نه لامپ و نه شمع کتاب می خواند. چطور امکان دارد؟

چیستان جالب 40

احتمالاً بپسندید: یکی از منظره ها را انتخاب کن تا بفهمی به لحاظ روحی چه جور آدمی هستی!؟

.

.

.

.

احتمالاً بپسندید: در این تابلوی نقاشی قرن 19 یک اشتباهه فاحش وجود دارد، آن چیست!؟

 

 

.

.

.

احتمالاً بپسندید:اگه چشات قویه، 3 تا تفاوت تصویر بوقلمون رو تو 8 ثانیه پیدا کن!

جواب چیستان جالب 40

شما در معما یا چیستانی که امروز با آن روبرو هستید می توانید ضریب هوشی خود را محک بزنید. باید بدانید که پاسخگویی به معما در یک لحظه میزان اطلاعات عمومی شما را نشان می دهد. در ادامه با چیستان جالب 40 همراه باشید.

شاید بپسندید: کدامیک از این دو زن، آدم رباست و دیگری قربانی!؟ به پلیس کمک کنید!

.

.

.

 

شاید بپسندید: در این کافه چه کسی چپ دست است!؟ | باهوشا و کارآگاها بگن!

 

 

 

 

احتمالاً بپسندید:یکی از نمادهای عشق را انتخاب کن تا بفهمی چه چیزی از شریک زندگی ات انتظار داری!؟

پاسخ: دختر بچه نابیناست و کتابی با خط بریل می خواند.

 

چیستان جالب 40

امیدوارم از چیستان جالب 40 استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید سوالات، بازی های فکری، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید بپسندید:تست هوش: مجموع وزن 3 حیوان در معادله آخر را پیدا کنید!

 

 

 

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

احتمالاً بپسندید: خوب بودن ریاضی ات رو با جابجایی یه چوب کبریت و اصلاح معادله، ثابت کن!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

شاید بپسندید:فقط 3% از مردم می توانند در 7 ثانیه کله گربه متفاوت را در تصویر شناسایی کنند!

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

احتمالاً بپسندید: یک دسته گل را انتخاب کن! | فکر می کنی چه معنایی در انتخاب شما نهفته باشه!؟

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: چیستان: همه آن را دارند و هیچ کس آن را حتی پس از مرگ هم از دست نمی‌دهد. آن چیست!؟

دیگر سرگرمی ها

اگه باهوشی با حرکت دادن دو تا چوب کبریت یه معادله صحیح، درست کن!

 چیستان جالب:سه پزشک گفتند که بیل برادر آنها است،اما بیل می گوید که برادر ندارد! چگونه ممکن است!؟

نوشته های مشابه

35 دیدگاه

    1. داره می گه هیچ نوری نیست بعد تو صبح نور هستا

      در زمن این در روز نگار ما بود و خانم معلم ما همین جواب را گفت

    2. واییی چقدر همتون خنگین خب میگه نور نبوده تبلت نور داره صبح هم نور داره بعد اونی هم که گفته کتاب صوتی تو سوال گفته خواندن نه شنیدن وقتی نوری وجود ندارد اصلا خواندن با چشم غیر ممکن است و تنها احتمال درست اینه که دختر نابیناست یا خط بریل رو بلده و داره با اون کتاب رو میخونه لطفا یه ذره مزغتون به کار بندازید ( ببخشید یه ذره عصبانی شدم 😅)

    1. اگر روز باشه نور لامپ نمی خواد. ولی اینجور گفته هیچ نوری نیس جواب من اینکه که دختره نابیناست و با انگشت کتاب مخصوص نابینایان می خونه.

    1. وایی چقدر همتون خنگین خب میگه نور نبوده تبلت نور داره صبحم نور داره و وقتی گفته نور نداره یعنی خواندن با چشم غیر ممکن بعدشم اونی که گفته کتاب صوتی نوشته خواندن ننوشته که شنیدن و تنها احتمال درست اینه که دختر نابیناست و خط بریل و بلده و با اون کتاب میخونه لطفا این مغزتون رو بکار بندازید تنتتنذتمدحتدنهذحمپخذخذهانذعرراذتخدپهدنهذنتذنتذاتهتذهللفیللذنمتذترزببانمپپپدددتنذررذ

  1. چیزی در مورد روز وشب نگفته پس میتونسته روز باشه
    چیزی خانه ایی هم که توش بوده نگفته پس میتونسته توی حیاط بوده باشه

    در مورد مکان هم چیزی نگفته پس روز کنار پنجره یاشب توی نور مهتاب کنار پنجره بوده
    در نهایت طراح خودش مشکل داشته

  2. وایی چقدر همتون خنگین خب میگه نور نبوده تبلت نور داره صبحم نور داره و وقتی گفته نور نداره یعنی خواندن با چشم غیر ممکن بعدشم اونی که گفته کتاب صوتی نوشته خواندن ننوشته که شنیدن و تنها احتمال درست اینه که دختر نابیناست و خط بریل و بلده و با اون کتاب میخونه لطفا این مزغتون رو بکار بندازید (ببخشید کمی عصبانی شدم 😅)

  3. بیشترتون جواب اشتباه دادید
    میگه کتاب (خونده)پس چجوری کتاب صوتی (گوش میداده؟؟؟؟؟)
    یکی گفته تو روز
    تو روز که نوره میگه اصلاااا نور نیست
    این عقل رو به کار بندازین😂

  4. میگه نور نیست حالا چه صبح باشه چه عصر باشه چه غروب باشه چه شب باشه😐بعد شما میگین شاید صبح بوده؟
    جوابش همینه که هست درست هم هست مغز مبارک را کمی بکار گیرید .
    با تشکر حرفی از ستون جماعت🚶🏽‍♂️🍌

  5. بله آفرین شما درست می فرمایید. وقتی من پیامشون رو دیدم می خواستم بنویسم که دیدم شما نوشته بودید. در ضمن اسم من هم سارا هست. 😅😀🌹🌹🌹
    و جواب به نظر من هم این هست= دختر بچه نابینا بوده.

  6. بله آفرین شما درست می فرمایید. وقتی من پیامشون رو دیدم می خواستم بنویسم که دیدم شما نوشته بودید. در ضمن اسم من هم سارا هست. 😅😀🌹🌹🌹
    و جواب به نظر من هم این هست= دختر بچه نابینا بوده.

  7. البته بینا بودن یا نابینا بودن بچه فرقی نمیکنه مهم اینه که کتابی با خط بریل می خوانده

  8. خب نگفته که در روز یا شب کتاب میخونده ممکنه روز بوده باشه و کنار پنجره کتاب میخونده یا شب بوده زیر نور ماه کتاب میخونده.اینجور سوالا باید دقیق تر طراحی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا