;
آرایش و زیباییدنیای مد

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت: طرز تهیه و استفاده ۵ ماسک هلو!

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت: هلو از آن دسته‌ میوه‌هایی است که طرفداران بسیاری دارد. چه در میان میوه‌ها و چه فرآورده‌های دیگری مثل آب‌میوه و بستنی. بی دلیل نیست اگر بگوییم این همه طرفدار هلو، از خواص و اثرات بسیار خوب آن باخبر هستند و قدر این طلای خوردنی را می‌دانند! از تاثیر هلو بر سلامت و زیبایی پوست چه می‌دانید؟

حتما در بسیاری از فرآورده‌های شیمیایی مراقبتی دیده‌اید که هلو در ترکیب و تهیه‌ی آن‌ها وارد شده و از مزایای استفاده‌ی هلو، در دستور و توضیحات این محصولات نوشته‌اند. آیا دوست دارید از این میوه‌ی مفید و ارزشمند در ترکیب با جو دوسر که به معجزه‌گری در ماسک‌های خانگی شناخته می‌شود، استفاده کنید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است پس به شما خواندن این مطلب درباره ماسک صورت هلو را توصیه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ اسکراب خانگی جوان کننده برای پوست های چرب!

چرا ماسک صورت هلو برای صورت مفید است ؟

هلو هم یکی دیگر از میوه‌های فصلی است که اوایل اردیبهشت تا آبان در بازار موجود است. میوه‌ای که نزدیک به 87 درصد آن را آب تشکیل داده است و سرشار از ویتامین‌های مغذی مختلفی است.

۱. ماسک صورت هلو و آرد جوی دو سر

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت، برای این ماسک می‌توانید از آرد جو دوسر یا جو دوسر ریز و آسیاب شده استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری هلو پوره شده را در یک کاسه کوچک بریزید و جو دوسر را به آن اضافه کنید.

ماده‌ای که می‌توانید برای چسبندگی و راحت‌تر شدن استفاده از ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر به آن اضافه کنید، شیر است. شیر کمک می‌کند چسبندگی مواد بیشتر شده و به راحتی، ماسک را به صورت خود منتقل کنید. شیر را به آرامی و به میزان کم اضافه کنید تا یک ماسک شل و آبکی نداشته باشید. به این صورت از کثیف‌کاری‌هایی که ممکن است در زمان زدن ماسک به وجود آید هم کم می‌کنید.

احتمالاً بپسندید: مژه های بلند و پرپشت: ۹ خوردنی که مژه ها را دوبرابر می کند!

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت

 شاید بپسندید: ۵ چیزی که در مورد پریود به دخترتان نباید بگویید!

تهیه ماسک صورت هلو و آرد جوی دو سر

بعد از زمان گفته شده، صورت خود را با آب گرم بشویید و برای جلوگیری از خشکی پوست مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را بزنید. ماسک را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد از این زمان ۱۰ دقیقه‌ی دیگر به آن فرصت دهید تا روی پوست شما بماند.

نکته‌ی مهم: طبق تجربه، ماساژ دادن برای پوست‌های چرب و جوش‌دار می‌تواند باعث تحریک و تشدید جوش‌های صورت شود. بنابراین اگر از اسکراب و ماسک صورت هلو و آرد جوی دوسر استفاده می‌کنید، تا حد ممکن از زمان ماساژ دادن صورت خود کم کنید و به همان زمانی که روی پوست می‌ماند اکتفا کنید.

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت، در زمان اسکراب صورت از اعمال فشار زیاد بر روی پوست و حرکات خشن روی صورت، دوری کنید. اجازه بدهید به آرامی و با یک فشار ملایم، مواد به صورت شما اثر کنند. بعد از زمان گفته شده، صورت خود را با آب گرم بشویید و برای جلوگیری از خشکی پوست مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را بزنید.

شاید بپسندید: رازهای زیبایی طبیعی زنان ترکیه فاش شد!

فواید ماسک صورت هلو و جو دوسر

ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر در ترکیب با یکدیگر، به خاطر خواصی که دارند می‌توانند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت کمک کنند. هلو اغلب در مواد آرایشی ضد پیری کاربرد زیادی دارد. همچنین، هلو با از بین بردن لکه‌‎های تیره، لکه‌های آکنه و سایر نقایص پوستی، به شما کمک می‌کند تا یک پوست سلامت و شاداب داشته باشید.

در بخش‌های پیشین اشاره کردیم که هلو سرشار از ویتامین A و مقدار کمی ویتامین B و E است و همچنین آرد جو دوسر، یک منبع غنی از ویتامین‌های B و E به حساب می‌آید. پس وقتی شما ترکیبی از ماسک صورت هلو و آرد جو دوسر را استفاده می‌کنید، دراصل یک ماسک کامل و مغذی از اصلی‌ترین ویتامین‌های لازم برای سلامت و شادابی پوست را دارید.

این ماسک می‌تواند به شما کمک کند تا پوست خود را پس از قرارگرفتن درمعرض آفتاب، بازسازی کنید. پوست شما را سرزنده و درخشان می‌کند و در بهبود رنگ و شفافیت پوست شما موثر است.

اسکراب و ماسک صورت هلو و آرد جوی دوسر فوق‌العاده غنی، مغذی و مرطوب‌کننده است. به خاطر داشته باشید که در استفاده‌ی مدام و طولانی‌مدت یک ماسک خانگی است که می‌توان نتیجه‌ی مناسب را کسب کرد اما از یک ماسک هر روز و پشت سر هم استفاده نکنید. اجازه بدهید صورت شما فرصت نفس کشیدن و بازسازی را برای خود پیدا کند.

احتمالاً بپسندید: 16 مهمترین راز زیبایی و تناسب اندام زنان چینی!

 ۲. ماسک صورت هلو و ماست

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت، هلو و ماست را در یک کاسه کوچک هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.توجه کنید که ترکیب بدست آمده زیاد رقیق یا غلیظ نباشد. مخلوط نهایی شما باید نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. زیاد ماست اضافه نکنید زیرا باعث می شود که ماسک شما بریزد.

ماسک را به آرامی روی صورت بمالید. با استفاده از یک برس تمیز پوست یا با دستان تمیز، ماسک هلو را به آرامی روی صورت خود بمالید. می‌توانید برای استفاده از همه ماسک تهیه شده، آن را روی گردن و سینه نیز بمالید. بگذارید ماسک هلو و ماست به مدت 15-10 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. حالا صورت خود را با حوله تمیز خشک کنید. از این که چهره شما تازه و درخشان به نظر می‌رسد شگفت زده خواهید شد.

احتمالاً بپسندید: قطع ریزش مو با نسخه های شگفت انگیز پیاز

آیا می‌توان از باقی مانده ماسک را دوباره استفاده کرد؟ شما می‌توانید باقی مانده ماسک صورت هلو تهیه شده را در یخچال قرار بدهید و به مدت 5-3 روز از آن استفاده کنید.

با استفاده از یک برس تمیز پوست یا با دستان تمیز، ماسک هلو را به آرامی روی صورت خود بمالید. می‌توانید برای استفاده از همه ماسک تهیه شده، آن را روی گردن و سینه نیز بمالید.

شاید بپسندید: زیباترین لب ها: با این لبا‌س‌ ها حتما باید رژ قرمز بزنید!

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت

۳. ماسک خامه و عسل و هلو

خامه را در یک کاسه ریخته و چند دقیقه هم بزنید تا زمانی که به یک شکل پفی برسد. پوست هلو را کنده و آن را در یک ظرف دیگر له کنید. سپس خمیر هلو را به خامه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و در نهایت با اضافه کردن عسل دوباره آن را هم بزنید. بگذارید این ترکیب به مدت ده دقیقه بماند سپس از آن بر روی صورت و گردن خود استفاده کنید پس از ۱۵ دقیقه آن آبکشی کنید. این ترکیب رطوبت رسان قوی باعث نرمی پوست و لطافت پوست می‌گردد.

احتمالاً بپسندید: با روتین ضد پیری جنیفر لوپز شما هم جوان بمانید!

۴. ماسک هلو و روغن زیتون و ویتامین E

روغن زیتون علاوه براینکه خاصیت آنتی اکسیدان داراست حاوی ویتامین های مفید برای پوست می‌باشد. مخلوطی از هلو، روغن زیتون و ویتامین E یک مرطوب کننده مناسب برای پوست است. هلو رسیده پوست کنده را کاملا له کنید سپس روغن زیتون و ویتامین E را با آن ترکیب کنید. آن را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس با آب کمی گرم آن را بشویید.

ماسک جوان ساز و ضد جوش صورت، این ماسک صورت هلو موجب برطرف شدن چین و چروک های پوست شده و پوست را سفت می‌کند. همچنین این ماسک خاصیت آبرسانی دارد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

شاید بپسندید: با کمک این مواد طبیعی موهای خوشرنگ، درخشان و زیبا داشته باشید!+ طرز تهیه و استفاده

۵. ماسک سفیده تخم مرغ و ماست و هلو

این ترکیب رطوبت رسان خوبیست و برای خاصیت ارتجاعی و کاهش چین و چروک مناسب است. پوره هلو را با ماست و سفیده تخم مرغ با همزن برقی مخلوط نمایید. سپس آن را به صورت مالیده و پانزده دقیقه بعد صورت خود را بشویید. پوره هلو را با ماست و سفیده تخم مرغ با همزن برقی مخلوط نمایید. سپس آن را به صورت مالیده و پانزده دقیقه بعد صورت خود را بشویید.

در این ترکیب زمانی که هلو با سفیده تخم مرغ مخلوط میشود خاصیت سفت کنندگی پوست را خواهد داشت.در مجموع این ماسک برای سفت کنندگی پوست صورت و کاهش چین و چروک های صورت استفاده میشود.

احتمالاً بپسندید: چهره بدون آرایش سلنا گومز: او با انتشار این عکس ها اعتماد بنفس خود را به رخ کاربران کشید!

بیشتر بخوانید

احتمالاً بپسندید: صاف کردن موها در خانه با نوشابه: دیگر نیازی به کراتین تراپی ندارید!

۱۰ ماسک هلو که برای جوانی، سلامت و درخشندگی پوست معجزه می کند!

شاید بپسندید: تیپ پاییزی شیک: با این ترفندهای ساده در پاییز خوش تیپ و باکلاس می شوید!

احتمالاً بپسندید: اگر به این 8 کار عادت داری، آنها را کنار بذاز چون ضریب هوشی ات رو پایین میاره!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا