;
درمان خانگیسلامت

میوه های مجاز برای دیابتی ها: ۹ میوه بدون قند برای کنترل دیابت!

میوه های مجاز برای دیابتی ها: میوه‌ها و سبزیجات، علاوه بر اینکه فیبر مورد نیاز را به بدن ارائه می‌دهند، می‌توانند شما را از بیماری‌های قلبی و حتی چاقی دور نگه دارند. مصرف منظم میوه‌های مختلف در رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و مرگ و میر را حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد. به طور ویژه، میوه‌های کم‌کربوهیدرات دارای فواید بسیاری مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، مدیریت سطح کلسترول و کاهش وزن هستند. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: این خوراکی ها برای افراد دیابتی بسیار خطرناکند!

۱.نارگیل

نارگیل منبع خوبی از چربی‌ها و فیبر سالم است و کربوهیدرات نسبتاً کمی دارد. نارگیل هم‌چنین الکترولیت‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند. این میوه برای بیماران دیابتی و کسانی که تابع یک رژیم کم‌کربوهیدرات هستند، یک انتخاب عالی است.

۲. انواع توت‌ها

توت‌ها می‌توانند آنتی‌اکسیدان‌هایی را برای بدن فراهم کنند که هم برای روده و هم مغز مفیدند و از شما در برابر اختلالات التهابی، اختلالات متابولیک، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان محافظت می‌کنند. در این میان، توت سیاه منبعی غنی از فیبر است و کالری کمی هم دارد. تمشک هم یکی دیگر از منابع عالی فیبر و ویتامین C است. توت فرنگی، علاوه بر ویتامین‌ها و فیبر، سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها را به بدن می‌رساند.

میوه های مجاز برای دیابتی ها، توت فرنگی هم‌چنین برای کند کردن روند پیری مغز، بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و میکروبیوم روده مفید است. توت فرنگی برای بیماران دیابتی گزینه مناسبی است و مصرف آن می‌تواند به کنترل سطح قند خون و جلوگیری از افت ناگهانی آن، کاهش کلسترول و تنظیم فشار خون کمک کند.

شاید بپسندید: این دمنوش ساده و خوشمزه هزار خاصیت دارد، فقط باید نحوه مصرفش رو بدونی+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: درمان یبوست و پاکسازی روده با ۵ میوه خوشمزه!

میوه های مجاز برای دیابتی ها

۳. زردآلو

زردآلو دارای اثرات ضد درد، ضد آسم، تب بُر، ضدعفونی کننده، ضد اسپاسم، آرام بخش، خلط آور، ملین و … است. این میوه کوچک پرفایده، میزان کربوهیدرات‌ نسبتاً کمی دارد و منبع خوبی از فیبر و ویتامین‌های A و C است. فیبر، رهاسازی مولکول‌های قند در جریان خون را کنترل می‌کند و توانایی بدن در پاسخ به انسولین را بهبود می‌بخشد؛ این امر به کنترل بیشتر قند خون کمک می‌کند.

۴. گریپ فروت

گریپ فروت یک مرکبات استوایی کم‌کالری و کم‌کربوهیدرات با طعم ترش و شیرین است و می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی و قلب و عروق را بهبود ببخشد و به مدیریت وزن کمک کند. این میوه از ۹۲ درصد آب تشکیل شده و قند پایینی دارد و به همین دلیل، مانند دیگر میوه‌ها سطح قند خون را به سرعت افزایش نمی‌دهد. مصرف گریپ فروت می‌تواند به کنترل سطح قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و پیشگیری از ابتلا به دیابت، به ویژه دیابت نوع ۲، کمک کند.

شاید بپسندید: با استفاده از این روغن، سلامتی پوست و مویتان را برای همیشه تضمین کنید+نحوه تهیه ماسک و مصرف

احتمالا بپسندید: ۷ میوه‌ای که برای افراد دیابتی ممنوع است!

۵.گلابی

اگر دیابت دارید، گلابی یک انتخاب بسیار خوشمزه و مفید برای شماست. گلابی هم‌چنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است و قند خون شما را خیلی سریع بالا نمی‌برد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف گلابی، علاوه بر کاهش خطر ابتلا به دیابت، سلامت روده را بهبود می‌بخشد و از یبوست پیشگیری می‌کند.

۶. سیب

میوه های مجاز برای دیابتی ها، سیب سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که همین موضوع با کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان مرتبط است و در عین حال باعث کاهش وزن و بهبود سلامت روده و مغز می‌شود.

میوه های مجاز برای دیابتی ها

۷. هندوانه

تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که هندوانه می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات پوستی، آسم، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. برخلاف باورها، این میوه قند زیادی ندارد، اما مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد مغذی و الکترولیت‌ها از جمله ویتامین C، لیکوپن، کولین، پتاسیم، منیزیم، فیبر، آهن و حتی کلسیم است. هندوانه به دلیل محتوای بالای آب آن که غلظت کلی قند را رقیق می‌کند، میوه‌ای با کربوهیدرات پایین محسوب می‌شود.

احتمالا بپسندید: خوراکی هایی که باعث تپش قلب می شوند!

جالب خواهد بود: بدترین و چاق کننده ترین جای مرغ کجاست؟

۸. طالبی

طالبی در مقایسه با میوه‌های مشابه خودش، از کربوهیدرات پایینی برخوردار است. این میوه برای تقویت سیستم ایمنی، بینایی و هم‌چنین قلب، ریه‌ها و سایر اندام‌ها مفید است. هم‌چنین ویتامین C موجود در آن می‌تواند به پیشگیری از انواع بیماری‌ها، از سرماخوردگی گرفته تا بیماری‌های جدی مانند سرطان کمک کند. هندوانه و طالبی به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B، C، بتاکاروتن و پتاسیم برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود.

۹. لیمو

میوه های مجاز برای دیابتی ها، لیمو ترش، حاوی قند بالایی نیست، هم‌چنین کربوهیدرات بسیار کمی دارد و می‌توان از آن برای طعم دادن به غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: برای درمان دیابت و کلسترول بالا، این خوراکی را در رژیم غذایی خود قرار دهید!

 

برایتان جالب خواهد بود

احتمالا بپسندید: دیازپام های طبیعی بهترین خواب آور و مسکن درد!

جالب خواهد بود: درمان سنگ صفرا با این گیاه دارویی شگفت انگیز!

شاید بپسندید: نفخ حبوبات: اگه حبوبات را با این روش مصرف کنی دیگه نفخ نمی کنی!

احتمالا بپسندید: پاکسازی ریه ها با ۷ روش موثر طب سنتی در خانه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + دو =

دکمه بازگشت به بالا