;
تازه هاترفندهای زندگی

نگهداری سبزی خوردن در یخچال برای طولانی مدت با ۶ ترفند طلایی!

نگهداری سبزی خوردن در یخچال: دانستن روش های نگهداری از سبزی خوردن در یخچال باعث می شود شما نیاز به خرید هفتگی سبزی خوردن نداشته باشید. سبزی ها بسیار زود پلاسیده می شوند و تهیه روزانه یا زود به زود سبزیجات در شرایط زندگی پرمشغله مدرن کار سختی است. بنابراین با ترفند هایی که در این مطلب ترفندهای زندگی در اختیارتان قرار می دهد میوه و سبزی را برای مدت طولانی تازه نگهدارید.

بیشتر بخوانید: ۹ مواد غذایی که قبل از پخت نباید شسته شوند!

مدت زمان نگهداری سبزی خوردن

این که همیشه در خانه سبزی تازه داشته باشیم یکی از عادات غذایی بسیار خوب است که به حفظ سلامتی کمک شایانی می‌کند. فرقی نمی‌کند سبزی را از بازار و تره‌بار خریده باشید یا از باغچه کوچک خودتان چیده باشید، همه آنها برای تازه ماندن به مراقبت نیاز دارند. در واقعا خاصیت سبزی به این است که تا زمان مصرف، تازه و سرحال بماند. بنابراین همراه ما باشید تا راز تازه نگه داشتن سبزی برای مدت طولانی را به شما آموزش دهیم.

شاید بپسندید: گیاه سمی اما محبوب آپارتمان‌نشین‌ها که هوای خانه را تصفیه می کند+نحوه نگهداری

روش تازه نگهداشتن سبزی بیش از یک هفته

نگهداری سبزی خوردن در یخچال، بسیاری از افراد هنگام خرید سبزی این پیشنهاد را می‌دهند که نگهداری سبزی خوردن نشسته در یخچال باعث می‌شود که برای مدت بیشتر ماندگاری داشته باشد؛ اما اینکار از نظر بهداشتی بسیار اشتباه است؛ چرا که با نگهداری سبزی نشسته در یخچال، باکتری و آلودگی آن در محیط یخچال پخش شده و باقی مواد غذایی که در یخچال وجود دارد را هم آلوده خواهد کرد. برای حل این مشکل راه‌حل‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

شاید بپسندید: همسر و فرزندان فوتبالیست های‌ سرشناس ایرانی+عکس

نگهداری سبزی خوردن در یخچال

شاید بپسندید: خراب شدن ادویه ها: چطور بفهمیم که سبزی خشک و ادویه ها خراب شده اند؟

۱.نگهداری سبزی خوردن با شستشو مناسب

یکی از راه‌های نگهداری سبزیجات به مدت طولانی در یخچال این است که نسبت به پاک کردن و شستن ان سریع اقدام کنیم؛ چرا که وجود گل و لای و برگ‌های زرد و پلاسیده در بین سبزی‌ها باعث می‌شود باقی سبزی‌های سالم نیز پلاسیده و خراب شوند.

نگهداری سبزی خوردن در یخچال، بهترین روش شستن سبزی این است که در ابتدا آن‌ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه به همراه نمک و سرکه درون آب قرار دهید و بعد از آن سبزی‌ها را به خوبی شسته و درون صافی قرار دهید تا آب آن‌ها به طور کامل خارج شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه از مایع ظرفشویی برای شستن سبزی استفاده نکنید.

شاید بپسندید: اگر خواب شبانه ات دچار اختلال است، ترکیب شیر و فلفل سیاه را فراموش نکنید+نحوه مصرف و تهیه

۲.خشک کردن سبزی

یکی از روش‌های نگهداری سبزی خوردن در یخچال، خشک کردن صحیح آن است. چرا که مهم‌ترین عامل پلاسیده شده سبزی، ماندن قطرات آب بر روی برگ‌ها است که باعث گندیدگی و پلاسیدگی آن‌ها می‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید بعد از شستن سبزی‌ها، آن‌ها را درون یک سبد قرار داده و با زیر و رو کردن سبزی به زودتر خشک شدن آن‌ها کمک کنید؛ یا اینکه با استفاده از پارچه نگهداری سبزی آن‌ها را به خوبی خشک کنید.

شاید بپسندید: دور کردن بدیمنی و نحسی از خانه با ۵ روش فنگ شویی ساده و جذاب!

۳.نگهداری سبزی خوردن با قرار دادن ساقه‌ها در آب

نگهداری سبزی خوردن در یخچال، استفاده از این روش باعث می‌شود که خواص سبزی خوردن برای مدت بیشتری حفظ شود؛ برای این روش می‌توانید بعد از پاک کردن سبزی، ساقه آن‌ها را درون آب قرار داده و روی برگ‌ها را با پلاستیک بپوشانید.

شاید بپسندید: جمع کردن مو از روی فرش و موکت با ۸ ترفند ساده!

۴.قرار دادن سبزی درون کیسه پلاستیکی حاوی هوا

در صورتی که سبزی‌های شسته شده را درون یک کیسه پلاستیکی یا کیسه فریزر بریزید و آن را طوری گره بزنید که کمی هوا در آن جمع شده باشد، این روش باعث می‌شود که سبزی‌ها مدت بیشتری در یخچال سالم و تازه بمانند.

شاید بپسندید: تمیز کردن یخچال با ساده ترین روش در ۵ مرحله!

۵.نگهداری سبزی خوردن در قابلمه

یکی از روش‌های قدیمی و موثر برای نگهداری سبزی خوردن، قرار دادن آن‌ها درون قابلمه است؛ با ریختن سبزی خوردن در قابلمه و کشیدن یک پارچه نخی تمیز روی آن، می‌توانید حداقل برای 5 الی 6 روز سزی تازه در خانه داشته باشید؛ اما توجه داشته باشید قبل از ریختن سبزی در قابلمه حتما آن‌ها را خشک کنید.

شاید بپسندید: خراب شدن ادویه ها: چطور بفهمیم که سبزی خشک و ادویه ها خراب شده اند؟

۶.استفاده از ظروف پلاستیکی

بهترین ظرف برای نگهداری سبزی خوردن، ظروف پلاستیکی است. برای استفاده از این روش بعد از شستن و خشک کردن سبزی، ابتدا در ظرف مورد نظر یک دستمال کاغذی پهن کرده و بعد سبزی‌ها را درون ظرف ریخته و مجدد سطح سبزی‌ها را با یک لایه از کاغذ بپوشانید و در نهایت درب ظرف را بگذارید تا هوا به درون آن جریان نداشته باشد.

شاید بپسندید: با این راهکارهای امتحان شده، لکه جوهر خودکار را از لباس پاک کنید!

مدت زمان نگهداری سبزی خوردن

نگهداری سبزی خوردن در یخچال، در این مطلب به نکات مدت زمان نگهداری سبزی ها میپردازیم که کدام سبزی هارا میتوان چند روز نگه داشت .

جعفری – 3 هفته

شوید – 3 هفته

گشنیز – 3 هفته

نعناع – 2 هفته

ترخون – 3 هفته

ریحان – 2 هفته

رزماری – 3 هفته

پونه کوهی – 2 هفته

آویشن – 2 هفته

مریم گلی – 2 هفته

مرزه – 2 هفته

پیازچه – 1 هفته

بیشتر بخوانید: برای معطر کردن طبیعی فضای خانه از این ۵ گیاه زیبا با بوی شگفت انگیز استفاده کنید + عکس

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: پیش از سال نو این ۴۱ وسیله را از خانه دور بریزید!

بیشتر بخوانید:سر و وضعی که عربستانی ها برای نیمار ساختن+عکس

احتمالا بپسندید: پیش از سال نو این ۴۱ وسیله را از خانه دور بریزید!

شاید بپسندید: از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک با چند روش خانگی ساده!

بیشتر بخوانید:زمان نگهداری انواع مواد غذایی پخته و خام در یخچال!

احتمالا بپسندید: نحوه نگهداری ادویه ها و سبزیجات خشک | راههای شناخت خراب شدن ادویه ها و سبزیجات خشک!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دوازده =

دکمه بازگشت به بالا