;
تفریح و سرگرمی

با تست شخصیت شناسی زوندی خود را بهتر بشناسید!

تست شخصیت شناسی زوندی، یک تست شخصیتی است که توسط روانپزشک مجارستانی لئوپولد زوندی در سال 1935 ایجاد شد. این روان‌پزشک معتقد بود که مردم جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان هستند. به این معنی که وقتی خصلت‌های یک فرد ما را آزار می‌دهد؛ همان خصلت‌هایی هستند که در درون ما سرکوب شدند و نه در ظاهر بلکه در باطن با او مشابه هستند. با انجام این تست شخصیت خود را بهتر بشناسید.

شاید بپسندید: چقدر تیزبین هستید؟ | با این تصاویر خود را محک بزنید!؟

درباره تست شخصیت شناسی زوندی

در این تست مجموعه تصاویری از برخی افرادا دارای اختلالات روانی به افراد نمایش داده می شود. سپس از آنها خواسته می شود که دو تصویری به سوی آن جذب شده و دو تصویری که از آن متنفر شده اند را نشان دهند. اطلاعات بدست آمده پس از آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می گرفت.

سپس روانشناس شخصیت آزمایش شونده را بر اساس انتخاب های آنها تجزیه و تحلیل می کند. زمانی که Szondi برای اولین بار آزمایش را منتشر کرد، در مجموع 48 عکس وجود داشت که به هشت گروه عکسی تقسیم شده بودند. بعدها، این تست توسط روان‌شناسان دیگر رد شد چون استدلال کردند از روی ظاهر افراد نمی‌توان به سلامت روانی افراد پی برد. امروزه، دیگر از این تست روان‌شناسی استفاده نمی‌شود ولی هنوز در ذهن برخی از مردم باقی مانده است و بدان اشاره می‌شود. احتمالا شما هم قبل این تست را دیده باشید. اما برای یادآوری خالی از فایده نیست.

شاید شما هم دوست داشته باشید این تست روان‌شناسی جالب را انجام دهید. ولی توجه کنید اگرچه نتایج این تست می‌تواند حتی با واقعیت‌های شخصیتی شما هم تطابق داشته باشد، ولی فراموش نکنید که این تست از سوی روان شناسان رد شده است. انجام این تست به این صورت است که باید یک عکس از میان ۸ عکس زیر را که به نظرتان فرد بهتری است را انتخاب کنید. هر عکس نشان‌دهنده یک اختلال روانی و دو مفهوم مهم در دنیای روان‌شناسی به نام‌های «سرکوب» و «انکار» است. معنانی این دو مفهوم تا حدود زیادی مشخص هستند.

تست شخصیت شناسی زوندی

شاید بپسندید: تست هوش: ضریب هوشی خود را با تصاویر ذیل محک بزنید!

فرد شماره 1

اگر این شخص را که در شماره 1 ظاهر می شود، انتخاب کردید، به خصوص در دوران کودکی، ممکن است با افراد مستبدی که در تلاش برای سلطه بر شما و دیگران بودند، روبرو بوده اید. والدین، معلمان و … لذا امروز شما ممکن است احساس تسلط بر دیگران را در خود سرکوب بکنید. اگر توجه کرده باشید، شخص در این پرتره مانند یک معلم لاغر به نظر می رسد. مخصوصاً در زندگی مدرسه ای، ممکن است به شدت تحت تأثیر معلمی قرار گرفته باشید که از نظر روانی از رفتار او راضی نبودید. شما احتمالاً فردی بی ضرر هستید که دوست دارد به دیگران کمک کند. وقتی نمی خواهید کاری را انجام دهید، برای خود موانع ایجاد می کنید.

سرکوب: تمایل بر سلطه دیگران

انکار: شخصیت صلح‌آمیز و بی‌ضرر و کمک‌کننده به دیگران

تعادل: وقتی نمی‌خواهید کاری را انجام دهید؛ مدام موانعی ایجاد می‌کنید که برای دیگران خسته‌کننده می‌شود. مانند دیر رفتن سر کار!

شاید بپسندید: آزمون مغز:اگر مغز فعالی دارید،باید هر دو چهره تصویر را ببینید!

فرد شماره 2 در تست شخصیت شناسی زوندی

شما این فرد را انتخاب کرده اید که سر گرد، چاق و هیکلی به نظر می رسد. ممکن است در اوایل کودکی برخی از احساسات خود را سرکوب کرده باشید. در حالی که انواع ترسناک تری در تصویر وجود دارد، اما اگر از این فرد که از نظر بدنی قوی به نظر می رسد می ترسید، می توان گفت که از خطرات فیزیکی که ممکن است متوجه شما و عزیزانتان شود بسیار می ترسید. شما ظاهر یک فرد بالغ را نشان می دهید که آرام و صمیمی است، احساس مسئولیت بالایی دارد و می تواند خود را کنترل کند. شما در احساسات خود ثابت هستید، نه متغیر. می توان گفت که به راحتی می توانید با افراد ارتباط برقرار کنید.

سرکوب: احساس عصبانیت، تحریک‌پذیری و پرخاشگری

انکار: تبدیل شدن به فردی مهربان و دوست و مسئولیت‌پذیر

تعادل: طغیان‌ها و خشم‌های ناگهانی نادر در اثر تحریک شدن

شاید بپسندید: اگر فکر می‌کنی تیزبین‌ هستی،آهو را در تصویر پیدا کن!

فرد شماره 3

این کاملاً قابل توجه است که شما فردی را انتخاب کرده اید که به وضوح در بین همه افراد در تصویر لبخند می زند. انتخاب این فرد نشان می دهد که شما فردی هستید که زندگی را بسیار جدی می گیرید و مراقب وعده ها و مسئولیت های خود هستید. بزرگترین ترس شما از دست دادن کنترل است. به احتمال زیاد در کودکی از یک فرد بی‌اهمیت و بدبین رنج برده‌اید و در پاسخ به این موضوع به فردی جدی تبدیل شده‌اید. شما از ریا و نفاق بیزارید.

سرکوب: بیش فعالی ذهنی و تخیل زیاد

انکار: پذیرش رفتارهای کلیشه‌ای و قانون‌مدارانه

تعادل: اغلب به صورت دفاعی عمل کرده و دوست دارید از مجموعه قوانین وضع شده پیروی کنید.

شاید بپسندید: تست شخصیت: مهمترین ویژگی جذاب شما از نگاه مردم چی هست!؟

فرد شماره 4 در تست شخصیت شناسی زوندی

شما بی بیان ترین و بی روح ترین فرد را از بین افراد داخل تصویر انتخاب کردید. انتخاب این فرد نشان می دهد که شما از افرادی که از موقعیت ها رنج می برند می ترسید. به احتمال زیاد شما ناخواسته تحت تأثیر فردی قرار گرفته اید که در دوران کودکی شما چنین اختلالات روانی داشته است یا فردی که رفتاری غیر عاطفی و بی مهری داشته است. شما در اعماق ذهن خود احساس می کنید که نیازی به افراد دیگر نیست و می توانید تنها زندگی کنید. شما مانند یک فرد بسیار اجتماعی زندگی می کنید، اما این سبک زندگی شما نیست، بلکه راهی برای سرکوب تنهایی است که در درون خود احساس می کنید.

سرکوب: نداشتن احساس نسبت به دیگران

انکار: یک فرد بسیار اجتماعی و دارای دوستان زیاد

تعادل: درباره انزوا یا عدم محبت به دیگران اصلا با دوستان خود صحبت نمی‌کنید.

شاید بپسندید: با پاسخ به این سوالات هوش،جنبه پلیسی شخصیت‌تان را تقویت کنید!

فرد شماره 5

انتخاب این زن با آرایش چشم های شدید و لبخند مبهم در زمانی که تیپ های قوی تری در تصویر وجود دارد، می تواند به عنوان بیان نفرت و ترس شما از افرادی باشد که دوست دارند جلب توجه کنند، خودشیفته هستند و فقط به خودشان فکر می کنند. . از افرادی که همیشه سعی می کنند توجه را جلب کنند خسته نباشید. شما فردی هستید که مراقب ظاهر و رفتار خود هستید. همچنین می توانیم بگوییم که شما فردی درونگرا و متواضع به نظر می رسید.

سرکوب: میل به توجه و تحسین شدن

انکار: از کانون توجه دیگران فرار می‌کنید و سعی دارید خودتان را معتدل نشان دهید.

تعادل: مشاغل و سرگرمی‌های نادر را انتخاب می‌کنید؛ خوش‌لباس و شیک‌پوش هستید و پنهانی جلب توجه می‌کنید.

شاید بپسندید: تست قدرت بینایی: پلنگ مخفی که در حال دید زدن شماست، کجاست!؟

فرد شماره 6 در تست شخصیت شناسی زوندی

شما این فرد را انتخاب کرده اید که معمولی ترین، عادی ترین، قابل اعتمادترین و نه چندان مضر ترین فرد در بین افراد داخل تصویر است. این انتخاب نشان می دهد که در رابطه با دوستی و روابط نزدیک بسیار مردد هستید و نمی توانید به راحتی اعتماد کنید. احتمال زیادی وجود دارد که اعتماد شما توسط افرادی که قبلاً به آنها اعتماد داشتید یا می خواستید به آنها اعتماد کنید مورد سوء استفاده و فریب قرار گرفته باشد. شما در هنگام جذب افراد جدید به زندگی خود به دلیل آنچه که از سر گذرانده اید بسیار دقیق هستید. به همین دلیل، تعداد افرادی که واقعاً به آنها اعتماد دارید بسیار کم است.

سرکوب: احساس بی‌ارزشی و عدم کفایت

انکار: شخصیتی شاد و پویا که روی کار و دوستان خود تمرکز دارد.

تعادل: نقش روانشناس را بازی کرده و دنبال ارائه راهکارهایی برای مشکلات دیگران است.

شاید بپسندید: تست شخصیت:در تصویر ابتدا چی دیدی تا بگم چه شخصیتی داری!

فرد شماره 7

شما این فرد را که کمی بزرگتر از میانسالی است و هیکل درشتی دارد از بین افراد داخل تصویر انتخاب کرده اید. این نشان دهنده خشم شما نسبت به افراد بی منطق، بی پروا و غیرمسئول است. شما فردی هستید که دوست ندارید مردم را با رفتارشان آزار دهید. همچنین ساختاری دارید که سر و صدا و زیاده روی را دوست ندارد. شما فردی دقیق، محتاط و سنجیده و در عین حال فردی منطقی و کنترل کننده هستید.

سرکوب: سطح انرژی و تحریک‌پذیری بالا

انکار: منطقی، معقول، فرار از افراط و تفریط

تعادل: از ورود به مکان‌های وسوسه‌انگیز مانند قمارخانه و کازینو جلوگیری می‌کند.

شاید بپسندید: چقدرباهوشید؟ | با این سوالات هوش خود را محک بزنید!

فرد شماره 8 در تست شخصیت شناسی زوندی

شما فرد پاکیزه را در تصویر و این شخصی را انتخاب کردید که در مقایسه با بقیه جوان‌ترین به نظر می‌رسد. اگر این مرد جوان را خطرناک می دیدید، ممکن است در کودکی یا نوجوانی مشکل هویتی داشته باشید و مجبور شده باشید آن را سرکوب کنید. ممکن است زمان هایی وجود داشته باشد که مجبور شده باشید وانمود کنید که فردی غیر از آنچه اید، هستید. به همین دلیل، در زندگی روزمره خود، احتمال زیادی وجود دارد که به عنوان فردی بالغ در محیط خود شناخته شوید که نگرش های متفکرانه تری نسبت به سن خود نشان می دهد.

سرکوب: شریک جنسی خوبی نبودن

انکار: تاکید بر نقش و هویت جنسی، تمایل زیاد به نقش‌های مردانه و زنانه

تعادل: انطباق با کلیشه‌ها و چیزهایی که دیگران از یک شریک جنسی و زن یا مرد بودن انتظار دارند.

شاید بپسندید: تست بینایی: یوز پلنگ در کمین بزهای کوهی را در تصویر پیدا کنید!

درباره لئوپوبد زوندی

لئوپولد زوندی روان‌پزشک و روانکاو، آسیب‌شناس روانی و استاد روان‌شناسی مجارستانی بود. وی بنیانگذار مفهوم تحلیل سرنوشت است. او به دلیل ابزار روان‌شناختی مکه به نام او ثبت شده است بسیار معروف است. دستاوردهای زوندی عبارتند از: آزمون سوندی، تحلیل سرنوشت و روانشناسی سرنوشت.

انواع تست شخصیت شناسی

تستها و آزمون های شخصیتی بای شناختن و ارزیابی ویژگی های شخصیتی افراد انجام می شودند. می توان این آزمون ها را به صورت کلی به دو آزمون شخصیتعینی و تصویری تقسیم بندی کرد. در نوع تست های شخصیتی عینی، مطالب ساختارمند در اختیار افراد قرار می گیرد و یک تفسیر استاندارد و نمرده دهی مشخص در آنها وجود دارد.

اما در آزمون‌های تصویری، براساس یک سری تصاویر، ویژگی ها و الگوهای شخصیتی افراد را در برابر یک ماده آزمایشی بدون ساختار ارزیابی می‌کنند. تست های شخصیت شناسی تصویری که اطلاعات بسیار دقیقی در مورد پویایی های شخصی افراد ارائه می دهند، به اندازه آزمون های عینی از روش نمره گذاری و تفسیر استاندارد برخوردار نیستند، بنابراین بیشتر تحت تاثیر دانش و تجربه پزشک بالینی قرار می گیرند. تست های شخصیت علاوه بر اینکه به عنوان تست های عینی و تصویری طبقه بندی می شوند، بر اساس هدف استفاده نیز متفاوت هستند.

امیدوارم از تست امروز استفاده کرده باشید. شما همواره می توانید پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

شاید برایتان جالب باشد:

آزمون خطای دید: چه کسی بر روی صندلی نشسته است؟

در این مجسمه باستانی، ابتدا چه حیوانی را تشخیص دادید!؟

تست شخصیت شناسی: کدام حیوان را ابتدا در تصویر تشخیص دادید!؟

سوالات هوش: میزان هوش خود را با این سوالات محک بزنید!

تست بینایی: اگر قدرت دید عالی داری،حیوانات مخفی را پیدا کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا