;
خواص گیاهان داروییسلامت

۸ خواص شگفت انگیز عرق برگ چنار که نمی دانستید!

خواص برگ چنار: چنار که با نام علمی Musa paradisiaca شناخته می شود، گیاهی علفی و چند ساله از خانواده Musaceae است. درخت چنار بومی مناطق استوایی است و عمدتاً در آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی و مرکزی یافت می شود. چنار بسته به بلوغ آن را می توان خام یا پخته مصرف کرد.

برگ درخت چنار چه برای مصارف آشپزی و چه برای فواید دارویی فواید زیادی دارد. برگ چنار در طب سنتی ثابت شده است که یک داروی موثر در برابر طیف وسیعی از شرایط مانند: تسکین دردهای قاعدگی، تسکین پای ورزشکاران و غیره است. در زیر به انواع مختلفی از فواید برگ چنار از خواص غذایی تا خواص دارویی نگاه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اگر آب نخودی را که یک شب خیس کرده اید بنوشید…

۱. ارزش غذایی

برگ چنار فیبر غذایی ضروری، ویتامین های ضروری مانند A، C، K و ویتامین های B کمپلکس مانند فولات، نیاسین و تیامین و همچنین مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر و پتاسیم را فراهم می کند که به ما کمک می کند. فرآیندهای متابولیک مانند هضم و جذب مواد مغذی مواد مغذی و غیره … همچنین حاوی مقادیر کمی پروتئین است که در ترکیب با سایر غذاها یا مکمل های پروتئینی، عامل موثری برای برنامه های رژیم غذایی کمبود پروتئین است.

شاید بپسندید: خواص آویشن برای سرماخوردگی: آویشن برای سرماخوردگی یک معجزه محسوب می شود!

خواص برگ چنار

۲. خواص ضد التهابی

خواص برگ چنار، چنار حاوی مواد طبیعی به نام گلیکوزیدها است که با یکدیگر برای کاهش التهاب در هر ناحیه آسیب دیده مانند ماهیچه های مفصلی و غیره کار می کنند. این عمل ضد التهابی بیشتر توسط فلاونوئیدهای موجود در برگ چنار پشتیبانی می شود، بنابراین به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. به طور گسترده در پمادهای موضعی برای تسکین طولانی مدت درد ناشی از آرتریت یا هر گونه مسائل مربوط به حرکت استفاده می شود.

شاید بپسندید:خواص خرفه ، گیاهی جادویی با خواص بی شمار که قطعاً تاکنون از آن بی خبر بودید!

۳. تنظیم قند خون

مصرف چای برگ چنار به دلیل وجود مواد فعال مانند ترکیبات فعال زیستی، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، ساپونین ها و غیره، نتایج مثبتی را در هنگام تلاش برای تنظیم سطح قند خون به ارمغان آورده است. تولید گلوکز یا بهبود تحمل بافت به سطوح بالای گلوکز در نتیجه تنظیم سطح گلوکز خون در محدوده طبیعی.

احتمالاً بپسندید: پایین آوردن تب در خانه با ۸ روش بسیار ساده و موثر!

۴. خواص عرق چنار و دیابت

خواص برگ چنار، بسیاری از دیابت رنج می برند، بنابراین عرق برگ چنار بسیار مفید است، به ویژه برای کسانی که نمی خواهند داروهای گران قیمتی مصرف کنند که عوارض جانبی آنها ممکن است در درازمدت بیشتر ضرر داشته باشد تا مفید. این ویژگی چنار همانند یکی از خواص تمشک سیاه است که در کنار هم می توانند برای افرد دیابتی (طبق نظر پزشک) بسیار مفید باشد.

احتمالاً بپسندید: حساسیت پاییزی: تشخیص و موثرترین درمان های خانگی آن!

خواص برگ چنار

۵.ارتقای سلامت قلب

استفاده منظم از دمنوش و عرق برگ چنار به دلیل تأثیر آن بر سطح کلسترول، به بهبود عملکرد قلب کمک می کند، که باعث کاهش کلسترول بد و در عین حال افزایش سطوح خوب می شود، که گردش خون بهینه را حفظ می کند و از ترومبوز جلوگیری می کند و مسیرها را مسدود می کند. در نتیجه ضربان قلب را کاهش می دهد، خطر سکته مغزی و همچنین بیماری قلبی ناشی از فشار خون بالا را کاهش می دهد.

شاید بپسندید: کلسترول بد: این غذاها قاتل کلسترول بالا است!

۶. محافظت از پوست

خواص برگ چنار، استفاده از محصولات ساخته شده از چنار به دلیل اثر ضد عفونی کننده مشابه در هنگام مقابله با عفونت های قارچی مانند: پای ورزشکاران، می تواند با از بین بردن عفونت باکتریایی به مبارزه با جوش های آکنه کمک کند، زیرا پماد موضعی می تواند به تعادل سطح pH در پوست کمک کند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود به محافظت از سلول های درم در برابر آسیب رادیکال های آزاد اکسیداتیو کمک می کند، علائم پیری نه تنها به شرایط پوستی مربوط می شود، بلکه به کل بدن مربوط می شود. استفاده موضعی از عصاره برگ چنار نیز می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. خواص ضد التهابی به کاهش تورم و قرمزی کمک می کند در حالی که فلاونوئیدهای موجود در عصاره با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند تا از سلول های پوست شما محافظت بیشتری کنند.

اکسیداتیو در بهبود جریان خون و حفظ سلامت پوست بسیار مهم است. یکی از میوه هایی که به ندرت در ایران پیدا می شود، چشالو است. اگر دوست دارید تا یک میوه خوشمزه را بجای استفاده از ماسک برگ چنار استفاده کنید، گزینه خوبی است. یکی از خواص چشالو این است با غلظت غنی از مولتی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت پوست کمک می کند که جایگزین خوبی برای برگ درخت چنار است.

برایتان جالب خواهد بود: درمان فوری یبوست: روش خانگی که معجزه می کند

خواص برگ چنار

۷. تسکین درد معده

خواص برگ چنار، مصرف انواع چنار به لطف لایه پوششی تسکین دهنده ای که برای جلوگیری از تماس مستقیم با ناحیه آسیب دیده ایجاد می شود، باعث از بین رفتن درد معده می شود و روش مناسبی برای درمان ایجاد می شود و مصرف چنین چای باعث تولید مدفوع در روشی منظم جلوگیری از یبوست به عنوان یک علت زمینه ای دیگر پتانسیل پشت ناراحتی شکم است.

۸.بهبود سلامت استخوان ها

حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها از مواد معدنی است و نیازهای اسید آمینه ضروری است که استخوان های سالم و قوی را در طول زندگی تشکیل می دهد. از پوکی استخوان رایج مرتبط با افراد مسن جلوگیری می کند. زیرا تجزیه استخوان ها را ضعیف می کند، که باعث می شود در برابر شکستگی های ناشی از ضربه و آسیب های ورزشی مقاوم شود.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته ضروری برای جذب بیشتر کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا