;
تفریح و سرگرمیحکایت

حکایت مرد شترسوار و مار، بازنوشت حكایتی از جوامع الحكایات

حکایت مرد شترسوار و مار: روزي روزگاري مردي شترسوار در بيابان مي‌گذشت. به محله‌اي رسيد كه كاروان‌ها در آن جا اطراق مي‌كردند. كاروانسرا خالي بوداما پيدا بود كه تازه كاروان گذشته است. باد شعله اجاق را گيرانده وبه خرمن هيزم‌هاي گوشه كاروانسرا انداخته بود. مرد چوب كشيد و به جان آتش افتاد تا آتش را از خرمن هيزم جدا كند.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل تا بخواهي بگویي خر نیستم، صد خروار بار به پشتت گذاشته اند!

حکایت مرد شترسوار و مار

درست وسط آتش چشمش به مار بزرگي افتاد كه گرفتار شده و از هيچ طرف راه فرار ندارد. دل مرد به رحم آمد. با خودش گفت: شايد عمر اين فلك زده به سر نيامده است كه من سر راهش سبز شده‌ام. خدا را خوش نمي‌آيد همين طور او را به حال خودش بگذارم. توبره‌اش را از كول گرفت. آن را به سر چوب بلندي گره زد و داخل آتش برد. مارخزيد و رفت توي توبره. چوب را از دل آتش بيرون كشيد و در آن را باز كرد. به مار رو كرد و گفت: عمرت به سر نيامده بود. حالا راهت را بكش برو.

شاید بپسندید: فقط تیزبین ها می توانند قلب کوچک را در تصویر شناسایی کنند!

حکایت مرد شترسوار و مار

تصمیم شوم مار

مار چرخي زد و خودش را كشيد طرف مرد ودور مچ پايش چنبره زد وگفت: چرا خلاصم كردي؟

– گفتم درحقت خوبي كرده باشم.

– من هم درحقت خوبي مي‌كنم؟ كمك‌ات مي‌كنم راحت شوي. حالا وقت آن است كه غزل خداحافظي را بخواني.

– آخر اين چه رسمي‌است؟ خوبي كجا رفته!

– حرفي نيست تو در حق من خوبي كردي؟ تا حالا اگر چيزي از رفاقت مار با آدميزاد شنيده‌اي براي من هم بگو! هيچ مي‌داني تا حالا چند نفر را خاكستر كرده‌ام؟

– كار ديگري نداري؟!… حالا بيا واز خيرِ ما يكي بگذر.

– از قديم گفته‌اند سزاي خوبي بدي است.

شاید بپسندید: ضریب هوشی خود را تست و بگید کدامیک از این سه زن، مادر این دختر است؟

– والله ما جور ديگري شنيده‌ايم. آخركجا ديده‌اي جواب كار خوب را با بدي بدهند؟

– همين ديگر!… تو چوب حماقتت را مي‌خوري.

مرد كه ديد راه فراري نيست، گفت: در مرام ما براي اينكه حرفت به كرسي بنشيند بايد سه تا شاهد بياوري.

مار گفت: روي حرفت كه هستي؟!

مرد گفت: تو شاهد بياور گردن من از مو باريك‌تر.

شاید بپسندید: حکایت لاک پشت و مار، داستانی جالب و شنیدنی از کلیله و دمنه!

حکم گاومیش

مار دوروبرش را نگاه كرد. گاوميش را ديد كه داشت مي‌چريد. مار كش آمد و خزيد طرف گاوميش و پرسيد: تورا به خدا حالي اين آدميزاد بكن كه سزاي كارخوب چه چيزي است.

گاوميش گفت: در مرام شما آدم‌هاي دوپا اين طور است ديگر. شما جواب خوبي را با بدي مي‌دهيد. من مال يكي از همين آدم‌ها بودم. هرسال برايش يك گوساله مي‌آوردم. دم ودستگاه او را پر از روغن وسفره‌اش را پر از روزي كرده بودم. از دولتي سرِ من به نان و نوايي رسيده و آدمِ خودشان شده بودند. اما، روزي كه پير شدم واز كار افتادم مرا به حال خودم نگذاشت. چون چاق و چله شده بودم و به كار ديگري نمي‌آمدم، رفت و يك قصاب آورد و مرا به او فروخت.

مار گفت: شنيدي حالا؟! اين را داشته باش.

مرد شتر سوار گفت: با حرف يك نفر كه نمي‌شود حكم داد.

برایتان جالب خواهد بود: 5 درصد از افراد موفق میشن که با حرکت دادن 2 چوب کبریت، معادله غلط را اصلاح کنند!

حکم درخت

مار دور و بر خود را نگاه كرد. درخت تنومند و پر بروباري را ديد. نزديك درخت رفتند. مار رو به درخت فيشي كرد و گفت: ببين با تو هستم! جواب ما را بده! عاقبت خوبي كردن چه چيزي است؟!

درخت گفت: نمي‌دانم چه بگويم… از اين موجود دوپا هرچه بگويي بر مي‌آيد. همين كه توي اين بيابان برهوت به من مي‌رسند و تو سايه‌ام لم مي‌دهند، شروع مي‌كنند به نقشه كشيدن. يكي مي‌گويد شاخه‌هاي اين درخت جان مي‌دهد براي تير وكمان درست كردن. يكي مي‌گويد از شاخه‌ها وتنه‌ام يك دروپيكر درست و حسابي در مي‌آيد. آن يكي تبر مي‌كشد به جان من كه هيزم اين درخت حرف ندارد. خب حالا چه مي‌گويي؟مرد شترسوار پاك نااميد شد. توي فكر رفت. با خودش گفت: از اين ستون به اون ستون فرج است. به مارگفت: آقا جان حرف تو درست. بيا و يك شاهد ديگر هم پيدا كنيم كه خيال من راحت بشود.

شاید بپسندید:بین سیب های کرم خورده فقط یه سیب سالم هست، تیزبین باشی راحت پیداش می کنی!

حکم روباه

روباهي آن دوروبرها داشت آنها را مي‌پاييد و گوش خوابانده بود. مرد زبان باز نكرده بود كه روباه سر او جار زد: آخر مرد تو چه طور نمي‌داني كه مكافات عمل خوبي، بدي است!

مرد شتر سوار رنگ از صورتش پريد. مار چنبره زد و آماده خيز شد. روباه رو به مرد كرد وگفت: بگو ببينم تو چه خوبي در حق اين مار زبان بسته كرده‌اي؟

مرد كه ديگر رنگ به صورت نداشت، گفت: من‌‌ِ فلك‌زده آمدم ثواب كنم. اين مار وسط آتش گير كرده بود. دستم بشكند كه او را بيرون آوردم.

احتمالاً بپسندید: چیستان: یک پرنده است که اگر نامش را به دو نیم تقسیم کنیم، نام دو شهر می شود!؟

حکایت مرد شترسوار و مار

احتمالا بپسندید: عکس کودک درون تان چه شکلیه؟ براساس ماه تولدتان عکس کودک درون تان را ببینید!

عاقبت مار

– اين چه حرفي است؟ مي‌خواهي باور كنم؟ نكند فكر مي‌كني با دسته كورها طرف هستي؟ اگر راست مي‌گويي بگو كه او را چه طور از آتش بيرون كشيدي؟

مرد گفت: توبره‌ام را سر اين چوب بستم و بردم تو آتش. مار رفت تو توبره بعد كشيدمش بيرون.

– آخر مرد حسابي اين حرف را چه كسي باور مي‌كند؟ آخر مار به اين گردن كلفتي تو اين توبره كوچك جا مي‌گيرد؟ تا به چشم خودم نبينم حكم خودم را نمي‌دهم.

مرد درتوبره را باز كرد. مار وارد توبره شد. روباه روبه مردكردوگفت: مهلت نده.

مرد سر توبره را محكم گرفت و به زمين كوبيدو مار را كشت.

روباه گفت: آخر مگر عقل به كله‌ات نيست. دشمن را اگر ديدي گرفتار شده امانش نده. اگر خلاص شد ديگر از عهده‌اش برنمي‌آيي!

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

بیشتر بخوانید: تست هوش: با کمک دو تکه چوبی که شاه آرتور در جزیره دارد به او کمک کنید که از آنجا فرار کند!

 

 

 

اهمیت بازی های فکری

به گفته Psychology Today، ورزش منظم مغز می تواند حافظه، تمرکز و توانایی های تفکر جانبی را بهبود بخشد. باور نکردنی است که چگونه یک سرگرمی دلپذیر مانند حل پازل یا جدول کلمات متقاطع ممکن است چنین مزایای عظیمی بر سلامت کلی شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: عجیب ترین سوالات از گوگل: عجیب ترین چیزی که مردم جهان داخل گوگل سرچ کردن!!

مزایای بازی فکری

تفریح و سرگرم شدن تنها یکی از فواید بازی های فکری می باشد، بازی فکری و سلامت روان رابطه ی مستقیمی باهم دارند. همچنین تاثیر بسزای بازیط فکری بر مهارت های شناختی و عملکرد ذهن را نباید از یاد برد. از جمله مزایای بازی های فکری می توان موارد زیر را نام برد.

چقدر کم رو هستی، هر کدوم از این پلنگ ها میزان خجالتی بودن شما را آشکار می کنه!؟

اهمیت این آزمون های تصویری برای افزایش تمرکز

تصاویری شبیه تصویر فوق می توانند قدرت تمرکز و دقت شما را افزایش دهند. شما با حل مرتب معماها و سوالات هوش و تصاویر این چنین، مغز خود را به فعالیت وادار می کنید. این مسئله به افزایش تمرکز، دقت و جزئی نگری شما خواهد افزود.برای حل سوالات هوش و تصاویر پازلی، دقت کردن حرف اول برای موفقیت است. اکنون نیز به دقت به تصویر نگاه کنید.

شاید بپسندید:اولین چیزی که در تصویر می بینی نگاه شما به محیط زیست رو منعکس می کنه!  

دلایل عدم تمرکز چیست؟

می تواند علل روانی، محیطی و فیزیولوژیکی داشته باشد. نکته مهم این است که سعی کنیم اثرات این علل را به حداقل برسانیم. اعتیاد به فناوری نیز یکی از عواملی است که اخیراً باعث عدم تمرکز می شود.

شاید بپسندید: داستان ضرب المثل دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید!

تمرکز و عدم تمرکز چیست؟

تمرکز، توانایی ایجاد دقت بر روی یک کار بدون تأثیر محرک های داخلی و خارجی است. به طور خلاصه، تمرکز به معنای کنترل ذهن است. تمرکز به عنوان یکی از پیش نیازهای موفقیت پذیرفته شده است. اما عدم تمرکز به معنای کنترل ذهن توسط محرک های درونی و بیرونی است. به این ترتیب عدم تمرکز و کمبود آن، امکان یادگیری و کار با کیفیت را با خلل ایجاد می کند.

احتمالاً بپسندید: کدوم دانش آموز از درس و مدرسه و معلم فراری هست!؟

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:چشمان تیزبین داشته باشی 25 حیوان مخفی تصویر را در 1 دقیقه پیدا می کنی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: بگو کدوم فصل متولد شدی تا بهت بگم دقیقا چه جور آدمی هستی!

لینک های مرتبط

حکایت جذاب و شنیدنی شاه عباس و پینه دوز!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا