;
آشپزیزندگی

ماکارونی مجلسی: ۱۰ نکته مهم برای پخت ماکارونی مجلسی فوق العاده خوشمزه!

طرز تهیه ماکارونی مجلسی: بدون شک ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانی ها می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی را رد کند و به آن واکنش نشان ندهد. برای اینکه بتوانید ماکارونی را خوشمزه و خوش فرم تهیه کنید باید نکات زیر را به خوبی رعایت کنید. با این مطلب آشپزی همراه باشید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ اسفناج ایتالیایی زینت بخش سفره های افطار!

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

1 – اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه تر می شود چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن می رود و مزه فوق‌العاده ای می گیرد.برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به  وسیله آب سرد آن را آبکش کنید تا نشاسته ای آن خارج شود و هم با دست ماکارونی ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

2 – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

3 – طرز تهیه ماکارونی مجلسی، به هنگام پخت ماکارونی  در قابلمه آب جوش،از نمک، زردچوبه و روغن  استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

4 –  سعی کنید از ماکارونی های با قطر کم استفاده کنید چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آنها کمتر است.

5 – وقتی آب قابلمه جوش آمد و شما میخواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی ها را اضافه کنید این کار باعث می شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

شاید بپسندید: طرز تهیه کیک مافین شکلاتی، یک کیک خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه ماکارونی مجلسی

شاید بپسندید: دستور تهیه کتلت گوشت با سبزیجات سرخ شده

رمز و راز تهیه ماکارونی خوشمزه و خوش فرم:

6 – قابلمه ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

7 -طرز تهیه ماکارونی مجلسی،  طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و فلفل دلمه ای در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

8 – وقتی ماکارونی به مرحله دم کردن رسید نصف فنجان آب ماکارونی می توانید اضافه کنید تا ماکارونی خوب بخار کند و رنگ ماکارونی را قرمزتر کند و بافتی نرم به ماکارونی ها بدهد.

9 -طرز تهیه ماکارونی مجلسی،  برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

10 – وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی ها را زیاد هم بزنید چون باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لوکوم ترکیه ای به شیوه ای آسان +شیرینی خوش رنگ و خوشمزه برای عید!

 

برایتان جالب خواهد بود

طرز تهیه کوکی در ده دقیقه | یک شیرینی سبک و چشم نواز مخصوص پذیرایی در ماه رمضان!

شاید بپسندید: طرز تهیه کلوچه کاکائویی به شیوه آسان و در زمان بسیار کم+تصاویر مراحل تهیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا