;
خانواده و زناشوییزندگی

رابطه جنسی زنان: زنان میل بیشتری به رابطه جنسی دارند یا مردان؟

رابطه جنسی زنان: زنان و مردان تفاوت های جسمی و روانی زیادی باهم دارند، یکی از مهمترین تفاوت های اصلی بین زنان و مردان میل به رابطه جنسی است. اینکه مردان در طول روز بیشتر از خانم ها به رابطه جنسی فکر می کنند امری ثابت شده است، اما آیا میل جنسی هم در آن ها بیشتر است یا این که زنان میل بیشتری به رابطه جنسی دارند؟

بیشتر بخوانید: شناخت دنیای مردان: اگر می خواهید ازدواج کنید حتما این ۱۰ راز دنیای مردان را بدانید!

میل جنسی زنان و مردان چه تفاوت‌هایی دارد؟

احتمالا همیشه از اطرافیان خود شنیده‌اید که مردان با نگاه کردن، تحریک می‌شوند؛ البته برخی افراد معتقدند که مردان با کوچک‌ترین محرک‌های حسی، حتی بوی عطر زنانه نیز، تحریک جنسی می‌شوند؛ میل جنسی آنها بالا می‌رود؛ به همین دلیل اگر فکر می‌کنید که مردها در هر زمان و هر جای خانه دوست دارند به میل جنسی خود، پاسخ دهند؛ اشتباه برداشت نکرده‌اید.

از طرفی زنان هم میل جنسی بالایی دارند؛ شاید کیفیت آن فرق کند اما اصلا میل جنسی زنان نسبت به مردان، کم نیست. به عبارتی بیشتر افراد تصور می‌کنند که زن‌ها باید حس خوبی از طرف مقابل داشته باشند که به طور جسمی هم نسبت به او تحریک شوند؛ با این‌حال این تصور چندان درست نیست و گاهی زنان تنها به صورت جسمی نسبت به مردان، میل جنسی دارند. اگر با این اوصاف دوست دارید که درباره تفاوت‌های میل جنسی زنان و مردان بیشتر بدانید؛ با ما در ادامه همراه باشید.

احتمالاً بپسندید: چرا همه از من بدشون میاد + ۱۶ دلیل جالب که نمی دانستی!

تحقیقات علمی نشان داده که مردان، میل جنسی بیشتری دارند؛ در یک رابطه همسری، بیشتر این مرد است که رابطه جنسی را شروع می‌کند. علت این تمایل زیاد، سطح بالای تستوسترون مردان است. به همین دلیل با ترشح این هورمون، مرد در طول روز به رابطه جنسی فکر می‌کند و با کوچک‌ترین عامل تحریک‌کننده؛ میل جنسی‌اش افزایش می‌یابد.

از طرفی بیشتر مردم تصور می‌کنند که خانم‌ها ابتدا باید در یک رابطه عاطفی به شدت، درگیر شوند؛ به طور کامل به طرف‌شان، حس اعتماد را داشته باشند؛ بعد اگر این اتفاق افتاد؛ نسبت به مرد خود، میل جنسی پیدا کنند. در مورد زنان این واقعیت درست است اما نه همیشه. به عبارتی نمی‌توان گفت که میل جنسی مردان و زنان دو پدیده جداگانه است؛ میل جنسی مردان این تفاوت‌ها را با میل جنسی زنان دارد و میزان این خواسته غریزی در کدام جنسی بیشتر یا کمتر است. دکتر سارا هانتر موری، درمانگر ازدواج و خانواده معتقد است: نه تنها تصور این‌که میل جنسی در مردان بالاتر است؛ صحیح نیست؛ بلکه می‌توان گفت بالاتر بودن میل جنسی مردان نسبت به زنان، یک تفکر کودکانه است.

احتمالاً بپسندید: درخواست ازدواج مرد از زن: درخواست ازدواج از دختر متولد کدوم ماه سخت تره؟

رابطه جنسی زنان

چرا میل جنسی زنان از مردان کمتر است؟

میل جنسی زنان،  به طور طبیعی، اصلا از میل جنسی مردان کمتر نیست. آنچه سبب تفاوت میل جنسی زنان و مردان می‌شود؛ تاثیر فرهنگی تربیتی زنان در مورد مسائل جنسی است. هر خانمی از سنین نوجوانی، در منزل خود یاد گرفته که میل جنسی‌اش را سرکوب کند. در مقابل در تمام فرهنگ‌ها، پسرها و مردان، اجازه دارند به طور واضح و رک، در مورد مسائل جنسی و تمایلات خود، صحبت کنند. به همین دلیل است که برخی افراد تصور می‌کنند که زنان میل جنسی کمتری نسبت به مردان دارند. در اصل زنان در طول زندگی خود یاد گرفته‌اند که نباید تمایلات جنسی خود را ابراز کنند.

عوامل موثر بر میل جنسی زنان و مردان

رابطه جنسی زنان، تحقیقات نشان داده است که میل جنسی زنان و مردان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

عوامل جسمی و هورمونی

سن

مصرف داروها

موقعیت مکانی

زمان روز

سطح فرهنگی

تربیت خانوادگی

احتمالاً بپسندید: کی پشت سرت حرف می زنه + ۵ نشانه برای تشخیص فرد غیبت کننده!

رابطه جنسی زنان

برایتان جالب خواهد بود: ترس از مدرسه: والدین موفق با ترس کودک شان از مدرسه این گونه برخورد می کنند!

۶ تفاوت میل جنسی زنان و مردان

رابطه جنسی زنان، به طور کلی زنان و مردان را نمی‌توان از نطر تفاوت‌های میل جنسی در دو کفه ترازو قرار داد؛ زیرا این میل در فطرت هر دو جنس انسان قرار داده شده است؛ با این‌حال به دلیل برخی عواملی که در بالا اشاره کردیم؛ ابراز میل جنسی در زنان و مردان، متفاوت است:

میل جنسی در زنان از احساس محبت و حمایت آغاز می‌شود.

میل جنسی مردان بعد از به اوج رسیدن تمام می‌شود اما زنان در طول رابطه ممکن است بارها میل به ادامه رابطه جنسی داشته باشند.

پاسخ به رابطه جنسی برای مردان مانند پاسخ به حس گرسنگی است.

میل جنسی زنان با لمس خود چندان بالا نمی‌رود.

تامین میل جنسی به زنان حس حمایت و به مردان حس هیجان می‌دهد.

رسیدن به اوج حس تامین میل جنسی در زنان بسیار سخت‌تر مردان است.

بیشتر بخوانید: جدایی از شوهر: این ۷  نشانه خبر بدی برای مردان دارد!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

دکمه بازگشت به بالا