;
زندگیکودک و مادر

چگونه زبان انگلیسی را آسان به کودکان آموزش دهیم؟ + ۸ تکنیک جالب

آموزش زبان انگلیسی به کودکان: بهترین زمان برای آموزش راحت زبان، سنین کودکی است. در کنار زبان مادری لازم است که برای کودکان آموزش زبان انگلیسی جدی گرفته شود. آموزش زبان برای کودکان باید جذاب و سرگرم کننده باشد تا به آسانی یاد بگیرند. بنابراین در این مطلب ۸ موثر ترین تکنیک برای آموزش آسان انگلیسی برای کودکان آورده شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه کودکان را به درس خواندن علاقه مند کنیم؟ + ۲۰ ترفند موثر

۸ تکنیک جالب و موثر برای آموزش زبان

۱.آن را به یک تجربه همه جانبه تبدیل کنید

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، کودکان هنگامی که در محیطی هستند که کاملا از روند یادگیری آنها پشتیبانی می کند، به سرعت چیزها را درک می کنند. با همدیگر و کودکان به انگلیسی حرف بزنید. تلاش کنید ابتدا واژه های آسان را با او تکرار کنید و هر روز با آن واژه ها با آن ها حرف بزنید. برای او کارتون و شعرهای انگلیسی بگذارید. تا کل محیط آماده یادگیری بیشتر بچه باشد.

۲.برای آموزش از موسیقی استفاده کنید

بیشتر والدین برای آموزش زبان، به کتاب ها متوسل می شوند. برای بچه های کوچک، این روش می تواند خیلی سریع خسته کننده شود. درعوض ، می توانید از آهنگ ها ، شعرها یا حتی موسیقی هایی با اشعار انگلیسی استفاده کنید. با گوش دادن به کلمات و ریتم مکالمات، بچه ها می توانند با نحوه صدایی زبان و معنی آن آشنا شوند و شروع به انتخاب این جزئیات دقیق تر کنند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

۳.مکالمه به زبان انگلیسی در خانه

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، بچه های کوچک قادر به ساختن جملات یا ساختار افکار خود بلافاصله به زبان انگلیسی نخواهند بود. از این رو، لازم است که آنها در مرور زمان از شما یاد بگیرند. زمانی که شما در خانه به انگلیسی مکالمه می کنید آن ها بهتر یاد می گیرند.

در واقع در مورد فعالیت های روزانه و مواردی مختلف یا حتی سرگرمی های کودکان، با انگلیسی صحبت کنید. مثلا از آن ها به انگلیسی بپرسید که داندان های خود را مسواک زده اند؟ یا چیزی برای خوردن می خواهند یا گفتن شب بخیر و صبح بخیر… این موارد کم کم به کودک کمک می کند که به راحتی زبان را بیاموزند.

بیشتر بخوانید: عباراتی که هرگز نباید به کودکان بگویید + ۶ عبارت ممنوع

۴.با تبدیل آن به یک بازی ، آموزش انگلیسی را جذاب کنید

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، خواندن کتاب یا صحبت کردن به زبان انگلیسی تنها راه یادگیری زبان نیست. انجام بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده ای که به درک معنای زبان متوسل می شوند ، به کودکان کمک می کند تا درک عمیق تری از آن داشته باشند. بازی هایی مانند Pictionary به آنها کمک می کنند تا ایده خود را در تصاویر بیان کنند در حالی که سعی می کنند چگونه یک تصویر می تواند به یک کلمه انگلیسی تبدیل شود.

۵.یادگیری وقتی از طریق یک داستان گفته می شود سرگرم کننده و راحت تر است

بچه ها تخیل بسیار واضح و بصری دارند. استفاده از داستان برای آموزش زبان برای بچه ها راحت تر است.  از کتاب های داستانی مصور برای کمک به آنها در درک چگونگی کمک به تجسم محیط ، شخصیت ها… استفاده کنید. داستان را به آن ها بگویید و از کلمات مختلف استفاده کنید تا به آنها کمک کنید بهتر یاد بگیرند. در واقع استفاده از تصاویر و صداها به آنها کمک می کند تا افکار خود را به زبان دیگر بهتر بیان کنند.

۶.گرامر را می توان با تکرار آسان کرد

آموزش دستور زبان به بچه ها می تواند کاملا یک کار دشوار باشد. آموزش دستور زبان انگلیسی به کودکان معمولا هنگامی که کودک در مدرسه وارد یک کلاس خاص می شود ، انجام می شود. تعداد قوانین و قالب های ساختار جمله به راحتی می تواند ذهن را آزار دهد. بهترین راه برای معرفی آنها به دنیای گرامر ، استفاده از دستور زبان مناسب در مکالمات عمومی است.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان،  لحظه ای که آنها از دستور زبان اشتباه استفاده می کنند، به آنها اجازه دهید جمله را با دستور زبان درست بشنوند و به آنها اجازه دهند درک کنند که کدام یک بهتر به نظر می رسد و درست است. با تکرار کافی در استفاده روزانه ، بچه ها می توانند از راه درست و آسان گرامر را بیاموزند.

بیشتر بخوانید: افزایش قد در کودکان: با این ۱۱ مواد غذایی قد کودک تان را افزایش دهید!

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

۷. سنجش پیشرفت کودک

برای اطمینان از این که یادگیری زبان انگلیسی یک فرایند مداوم است ، بسیار مهم است که بدانید کودک شما در کجا ایستاده است و آیا می توانید یادگیری را بالاتر ببرید؟ یک روز و زمان را انتخاب کنید و از فرزند خود بخواهید که داستان خود یا شعر خود را برای شما بخواند یا در مورد چیز جالب صحبت کند.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، به آنها کمک کنید تا آن را بنویسند ، حتی اگر چندین اشتباه گرامری و املایی داشته باشد. با دانستن میزان پیشرفت کودک می توانید سطح آموزش خود را ارتقاء دهید یا دوباره از اول همه چیز را تکرار کنید.

۸. تماشای فیلم و کارتون مورد علاقه

یادگیری همیشه باید سرگرم کننده باشد. در غیر این صورت بچه ها می توانند به سرعت از آموختن خسته شوند و چیز دیگری را برای توجه پیدا کنند. بهترین روش این است که برای آن ها کارتون یا فیلم مورد علاقه اش را به زبان انگلیسی پخش کنید. زمانی که فیلم را دید از او بخواهید که داستان فیلم یا بازی شخصیت مورد علاقه اش را به انگلیسی توضیح دهد.

بیشتر بخوانید: علائم افسردگی در کودکان: والدین این ۱۵ علائم را جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا