;
زندگیآشپزیتازه ها

گران‌ترین غذاهای جهان که قیمت آنها، هوش از سر هر کسی می‌برد!

چه کسی هست که خوردن غذای خوشمزه و لوکس را دوست نداشته باشد. همه ما عاشق غذا هستیم، اما پرداخت بیش از 600 دلار (27 میلیون تومان به نرخ دلاز 45 هزار تومان) برای یک همبرگر یا 150 (6.7 میلیون تومان) دلار برای یک پیتزا برای کسانی مثل ما که درآمد ماهانه‌ای چندانی نداریم، مضحک و دور از تصور است. اگر کسی هم پول داشته باشد و چنین هزینه ای کند، از نظر ما باید در داشتن عقل او شک کرد. به هر حال در این مطلب ما قصد داریم به برخی از گران ترین غذاهای جهان نگاهی بیندازیم، بدیهی است که این به هیچ وجه همه نوع غذاها را فهرست نمی کند، اما این نوشتار رایج ترین آنها را انتخاب کرده است.

ممکن است غذاهای گرانتری هم وجود داشته باشد، اما همان طور که اشاره شد، ما رایج ترین آنها را مورد بررسی قرار داده این. پس بیایید شروع کنیم! با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ده حقیقت عجیب و تا حدی دیوانه کننده درباره ژاپن!

گوشت گاو واگیو

گران ترین غذاهای جهان

گوشت گاو گوشتی واگیو گران‌ترین گوشت گاو جهان است که هر 450 گرم آن تقریبا 275 دلار معادل هشت میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است. یک برش استیک تهیه شده از این گوشت هم با قیمت 3200 دلار در بهترین رستوران ها به فروش می رسد.

چرا اینقدر گران؟ حداقل برای استیک. در توضیح این موضع گفته شده است که گاوهایی که این استیک از گوشت آنها تهیه می شود، در طول حیات خود یک زندگی کاملا لاکچری داشته و هرگز تنش، رنج و … را تجربه نکرده اند. حتی زمان ذبح این حیوانات، آنها را در کشتارگاههای ویژه ذبح می کنند که کمتر رنج را متحمل شوند!

خود گوشت گاو واگیو باید از نژاد خاصی از گاوهای ژاپنی فوق‌العاده پرچرب تهیه شود که اجازه می‌دهد گوشت پس از پخت در دهان آب شود. با این حال، نسخه های مقرون به صرفه ای وجود دارد که برگرهای گوشت گاو واگیو را با قیمت 4.40 دلار برای یک بسته 2 تایی ارائه می دهند. این گاوها مثل بقیه گاوها پرورش می یابند.

بیشتر بخوانید: 20 واقعیت جالب و عجیب درباره کشور کره شمالی که کمتر از آنها باخبریم!

از گران ترین غذاهای جهان: قهوه سیوت

قهوه Civet یا Kopi Luwak نوعی قهوه مشتق شده از میوه قهوه است که قبلاً از سیستم هضم سیکوت نخل آسیای جنوبی یا گربه سیوت عبور کرده است. یک جستجوی سریع نشان می دهد که قیمت این قهوه در یک بسته 75 گرمی مبلغی در حدود 75 دلار است. گربه‌ها قهوه را برای پالپ گوشتی می‌خورند و وقتی قهوه در دستگاه گوارش آنها حرکت می‌کند، آنزیم‌های روده این حیوان به درون قهوه نفوذ کرده و باعث تغییر آن‌ها می‌شوند.

این قهوه ها پس از جمع آوری، شستن کامل، خشک شدن در آفتاب، برشته کردن و دم کردن، طعم خاصی پیدا می کنند که  تلخی کمتری دارد.

اختمالاً بپسندید: رنگ کردن تخم مرغ: چگونه تخم مرغ را با رنگ های خوراکی و طبیعی رنگ کنیم؟

ادویه زعفران

زعفران، عنوان گران ترین ادویه را به خود اختصاص داده است، به عنوان مثال زعفران اسپانیایی در والمارت حدود 300 دلار در هر 25 گرم قیمت دارد. زعفران از گیاه گل زعفران به دست می آید، این گیاه تا چهار گل دارد که هر کدام دارای سه کلاله زرشکی رنگی است. این کلاله ها با دست چیده، خشک می شوند و سپس با هوا مهر و موم می شوند . برای تهیه 450 گرم زعفران، هشتاد هزار گل چیده می شود.

شاید بپسندید: طرز تهیه کباب خانگی خوشمزه و چشم نواز به صورت سریع و آسان

ترافل و قارچ

ترافل و قارچ

یکی از گران ترین مواد تشکیل دهنده در جهان است که قیمت سفید آن بیشتر از انواع سیاه است. این ترافل ها در جامعه بسیار محبوب هستند و فوق العاده خوشمزه هستند.هر کیلو ترافل یا قارچ دنبلان تا 50 هزار دلار نوسان قیمت داشته است.

شاید بپسندید: می دونی واقعاً چند ساله ای!؟| با این آزمون علمی،سن واقعی (بیولوژیکی) خودت رو تشخیص بده!

از گران ترین غذاهای جهان: خاویار

گران‌ترین غذای جهان «الماس» یا خاویار بلوگان است که از ماهی بلوگا ایرانی، ماهیان خاویاری به دست می‌آید. یک کیلوگرم  از این “طلای سیاه” به قیمت بیش از 28850 دلار فروخته می شود. آلماس از تخم‌های ماهیان خاویاری کمیاب 60 تا 100 ساله تولید می‌شود که در جنوب دریای خزر که آلودگی بسیار کمتری دارد، بدست می آید.

همبرگر Juicy’s Outlaw Grill

گران ترین همبرگر جهان نه به دلیل مواد تشکیل دهنده بلکه به دلیل اندازه گران است. این برگر به قیمت 5000 دلار فروخته می شود و توسط Juicy’s Foods and Ovations Food خدمات برای Juicy’s Outlaw Grill، ایالات متحده ساخته شده است.

این یک همبرگر بزرگ به وزن 352.5 کیلوگرم بود. گران‌ترین همبرگر با اندازه معمولی، هنگام تخفیف برگرهایی که باید در کنار نوشیدنی‌های گران قیمت و غیره خریداری شوند، برگر Honky Tonk در گلمبرگر، لندن، انگلستان است. قیمت این برگر حدود 1200 پوند (1500 دلار) است و شامل یک خمیر کوبه و واگیو است که با ورق طلا تزئین شده است، با خرچنگ، خاویار، گوشت گوزن، یک تخم اردک و ترافل سیاه.

تهیه شیرینی شربتی، یک گزینه عالی برای سفره های افطار!

از گران ترین غذاهای جهان: Chocopologie

گران ترین غذاهای جهان

گران‌ترین معجون شکلاتی از Knipschildt، یک شکلات‌ساز دانمارکی می‌آید. Chocopologieیک ترافل شکلات تلخ 250 دلاری است که در قلب آن ترافل سیاه قرار دارد.

از مخلوط 70 درصد کاکائو Valrhona ساخته شده است که با روغن ترافل ترکیب شده و به شکل گاناش در می آید و قبل از اینکه با پودر کاکائو پودر شود، با دست رول می شود.  برای تولید آن 36 مرحله طول می کشد و 81 درصد توده کاکائو و 19 درصد شکر است.

اگر خیلی ثروتمند هسید و راههای هیجان انگیز برای حیف و میل پول می خواهید، واقعاً راه‌های زیادی برای خرج کردن پول وجود دارد و به نظر می‌رسد که لازم نیست، حتماساعت 100000 دلاری یا سوپراسپرت باشد، می‌تواند آن را برای خرید نیم کیلوگرم گوشت یا قارچ هزینه کنید.

با این حال، برخی از این غذاها به طرز باورنکردنی خوشمزه به نظر می رسند. هر نظری که در مورد هزینه کردن هر چقدرزیاد هم برای این غذاها دارید، باید اعتراف کنید، اگر بودجه کافی برای آن را دارید، شما هم دوست دارید حتی یک بار آنها را امتحان کنید!

اگر این حقایق را دوست دارید، نگاهی به غذاهای دیگر بیندازید، تقریباً از هر غذا نسخه‌ای با قیمت غیرعادی وجود دارد، مانند یک کیک میوه‌ای با الماس 1.65 میلیون دلاری. مشکل مربوط به غذاهایی مانند کیک میوه ای این است که آنها به “اضافی” نیاز دارند تا قیمت های احمقانه ای داشته باشند، چیزهایی مانند الماس و طلا.

به همین دلیل است که من آنها را در لیست بالا وارد نکردم، چون فقط حاوی محصولات خالص خوراکی نیستند. زیرا واقعاً چه کسی می خواهد طلا بخورد؟

من که نه! مطمئنم که شما هم موافقید!

طرز تهیه بامیه خانگی به شیوه ای آسان برای سفره های افطار!

لینک های مرتبط:

طرز تهیه کتلت عدس بمب پروتئینی برای شما و اعضای خانواده!

تهیه کتلت گوشت و سیب زمینی، یک غذای خوشمزه برای روزهای عید

طرز تهیه کباب تابه ای: یک غذای خوشمزه و خوشرنگ با رسپی ترکیه ای

تهیه پلو بلغور عربی به همراه مرغ، یک غذای خوشمزه و لذیذ برای سحر

طرز تهیه کباب خانگی خوشمزه و چشم نواز به صورت سریع و آسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا