;
زندگیتناسب اندام و تغذیه

کاهش اشتها با ۱۵ بهترین میان وعده + کاهش وزن سریع

اشتهای زیاد به خوردن باعث اضافه وزن و چاقی می شود. به میزانی که اشتها بیشتر باشد به همان میزان فرد بیشتر می خورد. خوردن زیاد منجر به چاقی و افزایش وزن می شود. در این مطلب از سری مطالب سلامت، به کاهش اشتها با میان وعده ها پرداخته می شود. ما ۱۵ میان‌ وعده‌ه سرکوب‌کننده اشتها را فهرست کرده ایم که هم خوشمزه و مغذی هستند و هم میل به غذا را کاملاً سرکوب کرده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. البته هر چند وقت یکبار خوردن کمی از یک غذای مورد علاقه هیچ رژیم غذایی را زیر پا نمی گذارد. با این حال، زمانی که این شرایط مانع از این استثنا شود، تنقلات ناسالم می تواند به یک عادت تبدیل شود و به سلامت شما آسیب برساند.

در این شرایط غذاهای سرکوب کننده اشتها می توانند به شما در جلوگیری از هوس های نابهنگام و مضر کمک کنند. برای این که یک سرکوب کننده اشتها موثر باشد، باید میل به خوردن را متوقف کند و برای موثر بودن باید سریع عمل کند. سرکوب کننده اشتها نیز باید از بازگشت سریع اشتها جلوگیری کند و حداقل برای چند ساعت این حالت را حفظ کند. غذاهای سرکوب کننده اشتها اغلب حاوی موادی مانند فیبر رژیمی هستند که پیام سیری به مغز می فرستد، حتی اگر از نظر فیزیکی معده واقعاً پر نباشد.

بیشتر بخوانید: لاغری شکم و پهلو مخصوص خانم ها + 8 بهترین روش ساده و علمی

۱۵ میان وعده برای سرکوب اشتها

 

۱.نعناع و چای سبز

وقتی گرسنه هستید می توانید چای نعنا بنوشید. نوشیدن چای نعناع اثر سرکوب کننده سریع اشتها را دارد. به علاوه اثر آرام بخش آن در طول روز به شما کمک می کند إحساس آرامش کنید. نعناع علاوه بر این که یک سرکوب کننده اشتها طبیعی است، فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد. دستگاه تنفسی را تمیز می کند و به هضم غذا کمک می کند. خیار و نعناع را در آب دم کنید تا منجر به کاهش وزن شود.

چای سبز نیز جایگزین خوبی است. برخی از هورمون هایی که چای سبز در بدن ایجاد می کند به مغز اطلاع می دهد که بدن غذای کافی دریافت می کند. بنابراین، اتمام وعده غذایی خود با چای سبز، احساس سیری را تسهیل می کند و در نتیجه کاهش وزن را تسریع می کند. چای سبز همچنین یک آنتی اکسیدان قوی با توانایی تنظیم کلسترول و فشار خون است. چای سبز که دارای اثر ادرارآور طبیعی است منجر به کاهش وزن می شود.

۲.کاهش اشتها با میان وعده ها، سیب

سیب یکی از موثرترین میوه ها در رژیم های لاغری است. سیب سرشار از فیبر محلول و پکتین، یک میان وعده سیر کننده است. ایده آل برای سرکوب هوس غذایی و گرسنگی ناگهانی محسوب می شود. برای یک دستور خوشمزه تر، می توانید آن را با دارچین در فر بپزید.

۳.شکلات تلخ

نه، شکلات لزوما باعث افزایش وزن شما نمی شود. برای تحریک مغز می توانید از چند مربع شکلات در روز لذت ببرید. شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو احساس گرسنگی را کاهش می دهد. شکلات تلخ هضم را کند می کند و احساس سیری را دائمی تر می کند. مراقب باشید که تمام قرص شکلات را نخورید تا کالری دریافتی خود را افزایش ندهید. چند مربع شکلات تلخ برای تقویت روحیه و تامین مواد مغذی خوب بدن کافی است.

۴.کاهش اشتها با میان وعده ها، سبزیجات برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز تیره که کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی و ویتامین هستند، برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری هستند. سبزیجات برگ سبز نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه خاصیت سرکوب کننده اشتها را نیز دارند. به خصوص اسفناج، کلم بروکلی و کلم سرشار از فیبر هستند که کمک می کند به راحتی احساس سیری کنید.

بیشتر بخوانید: مرد جذاب و خوش تیپ: ۱۰ رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن در مردان

۵.زنجبیل

زنجبیل هضم غذا را تسهیل می کند و همچنین یک سرکوب کننده عالی اشتها است. زنجبیل یک غذای همه کاره و بسیار آسان برای استفاده در همه آب میوه ها و اسموتی های سالم است. همچنین می تواند وعده های غذایی، چای و دمنوش های گیاهی شما را غنی کند. زنجبیل فواید زیادی برای سلامتی دارد. زنجبیل با داشتن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده، توانایی کاهش قند خون را نیز دارد.

۶.چیا

دانه های چیا که در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند، دارای فیبر، امگا 3 و پروتئین بالایی هستند. این ترکیب از مواد باعث می شود در طول روز احساس سیری کنید. چه آنها را به سالاد خود اضافه کنید یا پودینگ های خوشمزه تهیه کنید، دانه های چیا به راحتی قابل مصرف هستند. دانه چیا برای یک رژیم غذایی متعادل و کاهش وزن عالی است.

۷.کاهش اشتها با میان وعده ها، دانه کتان

مانند دانه های چیا و دانه کتان به سرعت احساس سیری واقعی ایجاد می کند. اشتها را کاهش می دهد که می تواند به کاهش وزن به راحتی و بدون هیچ فشاری کمک کند. بذر کتان همچنین منبع مهمی از مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E است. به عنوان یک آنتی اکسیدان موثر، دانه کتان را می تواند در سالاد، ماست و غذاهای سبزیجات  اضافه کنید.

۸.لیمو

لیمو با داشتن خواص ضد التهابی و کمک به هضم غذا، برای سرکوب گرسنگی نیز ایده آل است. لیمو با پکتین به کاهش وزن و احساس سیری راحت‌تر کمک می‌کند. به ویژه کبد را پاکسازی می کند و متابولیسم را تسریع می کند. برای بهره مندی از تمام فواید لیمو، توصیه می شود هر روز آن را با معده خالی بنوشید.

۹.عدس

محتوای پروتئین و فیبر بالا، عدس را به یک سرکوب کننده عالی اشتها تبدیل می کند. پروتئین های با کیفیت و این واقعیت که آنها سرشار از کربوهیدرات هستند، احساس سیری را افزایش می دهد و منبع انرژی پایداری را در طول روز فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اضافه وزن داری؟ با تغذیه آگاهانه سریع لاغر و خوش هیکل شو!

۱۰.کاهش اشتها با میان وعده ها، تخم مرغ

تخم مرغ به عنوان منبع عالی پروتئین، فواید زیادی برای بدن دارد. خوردن تخم مرغ در صبحانه می تواند به شما کمک کند روز را خوب شروع کنید و از گرسنگی در طول روز جلوگیری کنید. تخم مرغ انرژی و گرسنگی را برای کل روز شما تضمین می کند.

کاهش اشتها با میان وعده ها

۱۱.پنیر کوتاژ

با یک تکه نان سبوس دار و یک تکه پنیر دلمه می توانید پیام سیری به مغز بفرستید. پنیر دلمه با محتوای پروتئین بالا که به بدن اجازه می دهد نیازهای خود را برآورده کند، یک میان وعده عالی برای سرکوب اشتها است. با چنین غذاهایی که هم سرشار از پروتئین و هم چربی کم هستند، می توانید به سرعت به احساس سیری برسید.

۱۲.جو دو سر

جو دو سر که حاوی کربوهیدرات های دیر هضم است، به سرعت احساس سیری ایجاد می کند. جو می تواند به شما کمک کند روز خود را با یک وعده غذایی غنی از فیبر و پروتئین به بهترین شکل ممکن شروع کنید. دانه های جو دوسر می توانند وعده های غذایی شما را با محصولاتی مانند شیر، میوه، دارچین یا زنجبیل همراه کنند.

۱۳.کاهش اشتها با میان وعده ها، آووکادو

آووکادو به لطف فیبر و محتوای چربی تک غیر اشباع، احساس سیری پایداری را ایجاد می کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب تک غیراشباع فواید مختلفی برای سلامت قلب و عروق دارند.

۱۴.ماهی سالمون

ماهی قزل آلا با میزان بالای امگا 3 سطح لپتین را در بدن افزایش می دهد. هورمون لپتین احساس گرسنگی را سرکوب می کند که ماهی سالمون را به یک سرکوب کننده اشتها بسیار مناسب تبدیل می کند. با ترکیب آن با لیمو می توانید احساس سیری را بیشتر کنید. امگا 3 یک اسید چرب مهم و ضروری برای بدن است و از سلامت قلب و عروق نیز حمایت می کند.

۱۵.سوپ سبزیجات

سوپ سبزیجات خانگی یک سرکوب کننده عالی اشتها است. سوپ سبزیجات نیز یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از مصرف وعده های غذایی پر کالری است. سوپ سبزیجات به سرعت احساس گرسنگی را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن: با این ۱۴ دمنوش گیاهی شگفت انگیز به سرعت لاغر شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا