;
زندگیخانواده و زناشویی

شوهرت تنبله؟ ۱۲ بهترین راه برای جدا کردن او از کاناپه !

چیز کمی در مورد روانشناسی مردانه وجود دارد اما اگر به آن پی ببریم تاثیر زیادی بر رفتار مرد نسبت به شریک زندگی اش دارد. این اثر روانی غریزه قهرمان نامیده می شود و توسط بسیاری از مردان ارزش گذاری شده است. هنگامی که یک زن این الگوی فکری را در مردی فعال می کند، او احساس شدید قوی بودن و قدرت شخصی را تجربه می کند. به طور طبیعی نسبت به زنی که این احساس را در او ایجاد می کند، اشتیاق بیشتری خواهد داشت. روشن کردن این آتش در روابط بلندمدت نیز ضروری است. وقتی مرد چنین علاقه ای به شریک زندگی خود داشته باشد، انگیزه بیشتری برای ایجاد احساس خوب در او پیدا می کند.

با این حال ممکن است بسیاری از زنان به این مساله اهمیت ندهند و نتوانند به خوبی با شوهر تنبل ارتباط برقرار کنند. بنابراین در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به این موضوع می پردازیم که چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم تا او تبدیل به فرد مسئولیت پذیر و فعال شود.

بیشتر بخوانید: شوهر ایده آل: اگر همسرتان این ۶ ویژگی را دارد، شوهر ایده آلی است

۱۲ بهترین راه برای تغییر شوهر تنبل

 

۱.با او صحبت کنید

یکی از بهترین راه ها برای تغییر سبک زندگی شوهر تنبل، صحبت با او است. در مورد احساسی که دارید، مسئولیتی که در خانه به خاطر تنبلی او می‌پذیرید، صحبت کنید. اگر بتوانید به این نکته اشاره کنید که رویارویی با تلاش‌های او و تغییرات در رویکرد او از زمان ازدواج تا چه حد برای شما چالش برانگیز بوده، ممکن است همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد. ارتباط برای شناسایی مشکلات در ازدواج و بهبود تفاهم بین زن و شوهر بسیار مهم است.

۲.کارهای او را انجام ندهید

شاید بدترین کاری که می توانید برای یک شوهر تنبل انجام دهید این باشد که بعد از او تمیز کاری کنید. آشپزخانه را تمیز کنید، یا وقتی دوش گرفته حمام را تمیز کنید. لباس هایش را بشورید و اتو بزنید. بگذارید او کمی کثیف زندگی کند. بهتر است غذا را خودتان تهیه کنید اما برای چیدن میز از او بخواهید که کمک تان کند. در واقع اگر می‌خواهد خانه مرتب و تمیز باشد، باید شوهر تان را وادارکنید که کارهایش را خودش انجام دهد و عادت کند که به شما کمک کند.

۳.وقتی او تنبل است روی این موضوع تاکید کنید

وقتی می بینید که شوهر تان تنبل است می توانید این را به او بگویید. در واقع گفتن این موضوع به او کمک می کند که می تواند بهتر از زمانش استفاده کند و مسئولیت پذیر باشد. اما همچنین به او این فرصت را می دهد که بنشیند و توضیح دهد که چرا کاری انجام نمی دهد.

اگر به او زمان و فضا بدهید تا توضیح دهد که چرا فقط می نشیند، می توانید یک مکالمه سالم برای حل مشکل شروع کنید. علاوه بر این، اگر زمان برقراری ارتباط با یکدیگر را افزایش دهید، رابطه شما بهتر خواهد شد. با این حال، زمانی که تنبلی او را به صورتش می‌کشید، آن را سازنده بیان کنید، نه انتقادی. به این ترتیب، مدام او را آزار نخواهید داد.

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم

۴.استانداردهای خود را پایین نیاورید

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم، اگر همسر یک فرد تنبل هستید، مراقب معیارهای خود باشید. ممکن است شما جذب تنبلی او شوید و طوری رفتار کنید که قبلا آن طور نبودید. مطمئن شوید که همه چیز را به روشی که معمولا انجام می دهید انجام دهید.این به دو دلیل اهمیت دارد. ابتدا باید مثال بزنید. با چند وظیفه بودن در محل کار، مانند همکاران یا فرزندانتان، انتظارات خود را به شریک زندگی خود نشان می دهید. دوم اینکه برای سلامت روان شما مفید است. اگر در تنبلی و بی انگیزگی در سطح دیگران خم شوید، می تواند منجر به افسردگی شود. در مورد مسائلی که برای شما مهم است انگیزه داشته باشید.

۵.شوهر تنبل خودخواه

زندگی با برخی مردان راحت تر از دیگران است. برخی از مردان ممکن است تنبل باشند اما همچنان عاشقانه و وابسته باشند. در برخی دیگر، تنبلی به عنوان نشانه ای از خودخواهی ظاهر می شود. اگر همسر یک شوهر خودخواه هستید، ممکن است زندگی با او دشوار باشد. به خصوص اگر استانداردهای شما بالا باشد و اولویت های شما متفاوت باشد. همچنین راه هایی برای زندگی با شوهر خودخواه و تنبل وجود دارد که می توانید او را از آن وضعیت خارج کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های مردان بد: مردی با این ۱۴ ویژگی مناسب ازدواج و دوستی نیست!

۶.راه هایی برای غلبه بر تنبلی او پیدا کنید

ممکن است به دلیل این که او را خیلی دوست دارید یا این که بارها برای کمک به او در خانه صحبت کرده اید، از تغییر دادن شوهرتان منصرف شده اید. اگر اینطور است، پس خودخواهی او زندگی زناشویی شما را فراگرفته است و باید روی آن کار کنید. شما باید راه هایی را پیدا کنید تا او بپذیرد که از همه کارهایی که در خانه انجام می دهید، قدردان نیست و در هیچ کاری به شما کمک نمی کند.

۷.صبور باش

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم، ممکن است صبور بودن با یک فرد خودخواه غیرممکن به نظر برسد، اما اگر می خواهید ازدواج شما دوام بیاورد، از رویکرد تنبل او نترسید. باید راه هایی برای نشان دادن صبر پیدا کنید. این می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص زمانی که صحبت از شخصی مانند شوهر شما باشد که نیاز به حمایت از شما در زندگی دارد. به دلیل خودخواهی آنها، کسی نخواهد بود که برای مشاوره یا کمک به شما در سایر موارد در زندگی مراجعه کند.

اما اگر با شرایط صبور باشید و راه های سالمی برای حفظ این صبر پیدا کنید، سلامت روان شما نیز بهبود می یابد. از آنجایی که او خودخواه است، لازم نیست در سطح او خم شوید. به چیزی که به آن اعتقاد دارید بچسبید و امیدوار باشید سال های آینده او را تغییر دهید.

اگر رفتار، تنبلی و خودخواهی او به احساسات شما آسیب می رساند، می توانید از تماس منظم با او نیز بهره مند شوید. توصیه هایی به او برای حمایت بهتر از شما در اولویت زندگی خود قرار دهید، اما وقتی این کمک در دسترس نیست، ناامید نشوید. برخی از مردان به زمان بیشتری نیاز دارند تا مغزشان کار کند.

۸.آرام باشید

علاوه بر صبور بودن، حفظ آرامش در مقابل رفتارهای خودخواهانه نیز مهم است. اغلب اوقات در مورد مردان خودخواه ساکت نمی نشینید، اگر عصبانی شوید، اوضاع بدتر خواهد شد. او شما را فردی خواهد دید که دائما از دست او عصبانی است و اصلاً قدر او را نمی داند. تصور کنید اگر این اتفاق برای شما افتاده باشد و شوهرتان از دست شما عصبانی باشد چه می کنید. این توصیه سختی خواهد بود. با این حال، هنگام تلاش برای غلبه بر مشکلات مختلف، باید تا حد امکان آرام باشید.

۹.آیا تنبلی باعث طلاق می شود؟

پاسخ به این سوال کمی چالش برانگیز است. زیرا افراد در همه ازدواج ها رویکردهای متفاوتی دارند و ترجیحات متفاوتی برای هر موقعیتی دارند. در اینجا، به جای پاسخ قطعی بله یا خیر، در مورد سوالاتی صحبت می کنیم که باید به آنها پاسخ دهید تا بتوانید بفهمید که آیا باید برای رابطه خود تلاش کنید یا طلاق بگیرید.

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم

۱۰.چقدر او را دوست دارید؟

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم، اینکه چقدر شوهرتان را دوست دارید بستگی به این دارد که آیا واقعا می خواهید او را به خاطر تنبلی اش طلاق دهید. زیرا باید بین تنبلی او و عشق تو تعادل برقرار شود. طلاق دادن او به دلیل تنبلی زمانی که تمام جوانب مثبت و منفی را که باعث می شود او را دوست داشته باشید بسنجید، می تواند کمی بیش از حد باشد. اما اگر تنبلی او با وجود تمام نکات مثبت برای شما نقطه بسیار بدی است، ممکن است دیگر او را دوست نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: مردان به این ۸ دلیل به همسر خود دروغ می گویند

۱۱.چقدر ناراضی هستید؟

اگر تنبلی او شما را بسیار ناراضی کرده است، طلاق ممکن است تنها راه نجات باشد. ناراضی بودن در عشق و ازدواج چیزی است که تغییر نخواهد کرد مگر این که هر دوی شما کاری برای رابطه انجام دهید. اما اگر سعی کرده اید شوهرتان را وادار کنید که دیدگاه شما را بفهمد و هنوز ناراضی هستید، یا او کاری انجام نداده یا به اندازه کافی خوب نشده. ممکن است بخواهید برنامه های طلاق را در نظر بگیرید.

اما این یک تصمیم بزرگ است و نباید ساده گرفته شود. باید از چیزهایی که می گذارید و اگر بمانید به دست می آورید به خوبی استفاده کنید.

۱۲.چه چیز دیگری در رابطه شما خوب است؟

قبل از این که با وکیل تماس بگیرید، باید لیستی از چیزهای خوب در رابطه خود تهیه کنید. ممکن است بیش از حد درگیر تنبلی شوهرتان شده باشید و متوجه نشوید که او در کارهای دیگر چقدر خوب است. این یک اشتباه بسیار رایج است و باید در اسرع وقت از آن آگاه شوید.

اگر به دیگر چیزهای خوب در رابطه خود نگاه نکنید، ممکن است از هم جدا شوید و بفهمید چه چیزی را پشت سر گذاشته اید. همچنین، با تمرکز بر خوبی ها، می توانید کمتر از بدی های او انتقاد کنید و آن را به یک موقعیت برد-برد تبدیل کنید.

سخن آخر

چگونه با شوهر تنبل رفتار کنیم، برخورد با یک شوهر تنبل می تواند دشوار باشد و تأثیر زیادی بر زندگی شما دارد. اگر شوهرتان در شغلش عزم و اراده نداشته باشد، ممکن است آن را نفرت انگیز بدانید، اگر در خانه خیلی تنبل باشد، ممکن است احساس کنید که از شما قدردانی نمی شود. کنترل هر دوی این احساسات دشوار است.

نکته کلیدی این است که احساسات خود را با شوهرتان در میان بگذارید تا اوضاع بدتر نشود. اما مراقب استفاده از کلمات تان باشید، زیرا کلمات تحقیر آمیز و تحریک کننده باعث بدتر شدن رابطه شما می شود. حتی ممکن است شوهر تان از شما فاصله بگیرد.

البته غلبه بر چنین مشکلاتی امکان پذیر است و بسیاری از زوج ها در طول زندگی مشترک خود چنین مشکلاتی را تجربه می کنند. چیزهایی مانند شغل جدید، یافتن زمان برای گذراندن با هم و غیره. همه این ایده‌ها بر تعادل روابط تأثیر می‌گذارند و درک زوج‌ها از یکدیگر را تغییر می‌دهند. شوهر تنبل مورد پسند همسران نیست، اما تغییر تعادل و کنار هم قرار گرفتن می تواند شما را قوی تر کند. بنابراین به طور خلاصه، در مورد احساسات خود با شوهر خود صحبت کنید و او نیز ممکن است ایده هایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: عشق مرد به زن: ۳۶ مورد از بهترین جملات و پیام های عاشقانه برای همسر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا