;
زندگیخانواده و زناشویی

بارداری: آیا رابطه جنسی در دوران بارداری و پس از آن بی خطر است؟

آیا رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است؟ چه زمانی نباید در دوران بارداری رابطه جنسی داشت؟ زنان باردار و همسرا نشان اغلب به این فکر می کنند که آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. آیا باعث سقط جنین می شود؟ آیا به نوزاد متولد نشده آسیب می رساند؟ آیا موقعیت های جنسی برای اجتناب از آن وجود دارد؟ پس از زایمان زندگی جنسی آن ها چگونه است؟ در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به بررسی عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری پرداخته ایم. هر زوج باید در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری و پس از اطلاعات کاملی داشته باشد. با چشمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: عشق زن به مرد: ۶۰ مورد از بهترین جملات و پیام های انگیزشی برای همسر

عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری، آیا رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر است؟

رابطه جنسی یک بخش طبیعی زندگی و دوران بارداری است. اگر بارداری طبیعی داشته باشید،حرکات مقاربتی به کودک آسیبی نمی رساند، زیرا شکم شما و دیواره های عضلانی رحم از او محافظت می کند. کودک شما نیز توسط مایع کیسه آمنیوتیک محافظت می شود.

انقباضات ارگاسم با انقباضات زایمان یکسان نیست. با این حال، به عنوان یک اقدام احتیاطی عمومی، برخی از پزشکان توصیه می کنند از رابطه جنسی در هفته های آخر بارداری اجتناب کنید. زیرا معتقدند هورمون های موجود در مایع منی به نام پروستاگلاندین ها می توانند انقباضات را تحریک کنند. یک استثنا ممکن است برای زنانی باشد که تاخیر دارند و می خواهند زایمان کنند.

برخی از پزشکان بر این باورند که پروستاگلاندین های موجود در مایع منی در واقع باعث ایجاد زایمان در یک حاملگی کامل یا زودرس می شود. زیرا ژل مورد استفاده برای “رسیدن” دهانه رحم و القای زایمان نیز حاوی پروستاگلاندین است. اما برخی دیگر از پزشکان فکر می کنند که این ارتباط مایع منی و زایمان تنها یک نظریه است و داشتن رابطه جنسی باعث شروع زایمان نمی شود.

عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری

بیشتر بخوانید: قاتل میل جنسی: با این ۱۴ مواد خوراکی میل جنسی تان را نابود می کنید!

چه زمانی  باید در دوران بارداری رابطه جنسی نداشته باشید؟

با پزشک خود در مورد بی خطر بودن رابطه جنسی در دوران بارداری صحبت کنید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که در صورت داشتن هر یک از انواع بارداری پرخطر زیر، رابطه جنسی نداشته باشید.

۱.شما در معرض خطر سقط جنین یا سابقه سقط جنین در گذشته هستید.

۲.شما در معرض خطر زایمان زودرس هستید (انقباضات قبل از هفته 37 بارداری)

۳.شما بدون علت شناخته شده خونریزی، ترشح یا گرفتگی واژن دارید.

۴.کیسه آمنیوتیک شما مایع نشت می کند یا غشاهای آن پاره شده است.

۵.دهانه رحم شما در بارداری خیلی زود باز شده است.

۶.جفت شما در رحم خیلی پایین است (جفت سرراهی)

۷.شما منتظر دوقلوها، سه قلوها یا «چند قلوها» هستید.

۸.به خاطر داشته باشید که اگر پزشک شما بگوید رابطه جنسی نداشته باشید. ممکن است شامل هر چیزی باشد که شامل ارگاسم یا برانگیختگی جنسی باشد، نه فقط مقاربت. بهتر است در مورد آن بحث کنید تا منظور آن ها روشن  شود.

۹.اگر علائم غیرعادی در حین یا بعد از رابطه جنسی داشتید، مانند، درد، خون ریزی، مایع یا ترشح، ناراحتی قابل توجه و انقباضات

عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری، جنسیت بارداری

تجربیات هر زنی در دوران بارداری متفاوت است . از جمله احساس آنها در مورد رابطه جنسی. برای برخی از زنان، میل جنسی در دوران بارداری از بین می رود. برخی از زنان در هنگام بارداری احساس می‌کنند عمیق‌تر با تمایلات جنسی خود ارتباط دارند و بیشتر برانگیخته می‌شوند. در دوران بارداری، طبیعی است که میل جنسی با تغییر بدن شما بیشتر شود و یا از بین برود. ممکن است با بزرگ شدن شکم تان احساس خودآگاهی کنید. یا ممکن است با سینه های بزرگتر و پرتر احساس جذابیت داشته باشید. عدم نگرانی در مورد کنترل بارداری مزیت دیگری است.

در اینجا یک الگوی رایج میل جنسی در دوران بارداری آورده شده است:

 

۱.سه ماهه اول. حالت تهوع، خستگی یا حساسیت سینه ممکن است میل جنسی شما را از بین ببرد. اما نگران نباشید؛ باز خواهد گشت.

۲.سه ماهه دوم. میل جنسی شما ممکن است به سرعت بالا برود. در واقع، افزایش جریان خون در سراسر بدن می تواند ارگاسم را افزایش دهد.

۳.سه ماهه سوم. رابطه جنسی ممکن است با نزدیک شدن به تولد احساس ناراحتی کند.

به همسرتان بگویید چه احساسی دارید و چه چیزی موثر است. ممکن است لازم باشد با موقعیت های جنسی مختلف بهتر ارتباط برقرار کنید. مخصوصاً در اواخر بارداری، تا موقعیتی را پیدا کنید که برای شما راحت و محرک باشد. اگر چیزی برای هیچ یک از شما مناسب نیست، کاری را که انجام می‌دهید تغییر دهید و در مورد هر گونه مشکل فیزیکی با پزشک خود صحبت کنید.

۴.پس از ماه چهارم بارداری از دراز کشیدن به پشت در حالت “مسیونری” برای رابطه جنسی خودداری کنید. به این ترتیب، می توانید از انقباض رگ های خونی اصلی توسط وزن کودک در حال رشد جلوگیری کنید.

۵.مثل همیشه، اگر در مورد سابقه جنسی همسرتان کاملا مطمئن نیستید، از ابزارهای محافظت کننده استفاده کنید. بارداری در برابر عفونت های مقاربتی – مانند اچ آی وی، تبخال، زگیل تناسلی یا کلامیدیا – محافظت نمی کند و این عفونت ها می توانند بر کودک شما تأثیر بگذارند.

عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری

عوارض رابطه جنسی در دوران بارداری، رابطه جنسی پس از بارداری

شش هفته اول پس از زایمان، دوره پس از زایمان نامیده می شود. رابطه جنسی در این دوران ممکن است آخرین چیزی باشد که به ذهن شما می رسد. ممکن است به دلایلی تمایل جنسی کمتری داشته باشید.

۱.بهبودی از اپیزیوتومی (برش در حین زایمان واژینال)

۲.بهبودی برش های شکمی بعد از زایمان سزارین

۳.خونریزی طبیعی پس از زایمان که بین ۴ تا ۶ هفته پس از تولد شایع است

۴.خستگی بعد از بارداری و روند زایمان

۵.خواسته های نوزاد شما (اگر دوقلو یا سه قلو داشته باشید افزایش می یابد)

۶.تغییر سطح هورمون

۷.درد سینه در اثر شیردهی

۸.مسائل عاطفی، مانند ناراحتی پس از زایمان، اضطراب در مورد والدین، یا مشکلات رابطه با پدر

پس از بهبود کامل هر برش و احساس بهبودی بافت های ظریف واژن، مقاربت به طور کلی بی خطر است. این درمان معمولا چند هفته طول می کشد. می توانید از پزشک خود بپرسید که چه چیزی توصیه می کند. اکثر پزشکان می گویند که حداقل 6 هفته پس از زایمان مقاربت نداشته باشید. به همان اندازه مهم احساس آمادگی عاطفی زن، از نظر فیزیکی و آرامش او است.

پس از بارداری، برخی از زنان متوجه کمبود روانکاری واژن می شوند. یک روان کننده مبتنی بر آب می تواند ناراحتی ناشی از خشکی واژن در طول رابطه جنسی را کاهش دهد.

هم برای شما و هم برای همسرتان، صبر یک فضیلت است. با توجه به واقعیت‌ها و استرس‌های اولیه والدین، ممکن است یک سال طول بکشد تا زندگی جنسی عادی زن و شوهر به شکل کامل بازگردد.

بیشتر بخوانید: ۲۰مواد خوراکی که میل جنسی زنان را افزایش می هد + سایر روش ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا