;
تناسب اندام و تغذیهزندگی

لاغر نشدن: ۱۰ کار اشتباه که باعث میشه وزن کم نکنید!

علت کم نشدن وزن چیست؟ خیلی از افراد با وجود ورزش کردن یا داشتن رژیم های غذایی باز هم وزن کم نمی کنند! اما دلیل آن چیست؟ اشتباهاتی که باعث می شود استپ وزنی داشته باشید را در این مطلب تناسب اندام و تغذیه به شما معرفی شده.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع با روش چینی ها: ۲۳ روش ساده که چینی ها برای تناسب اندام و کاهش وزن استفاده می کنند!

۱.بیشتر یا کمتر از میزان طبیعی می‌خوابید

اگر در طول شبانه‌روز بیشتر از ۹ ساعت می‌خوابید و یا مدت زمان خواب شما کمتر از ۵ ساعت است، ممکن است با اضافه‌وزن روبرو شوید. خواب زیاد یا خواب کم هر دو روی ترشح هورمون‌های ما موثر هستند و میزان اشتها و میل ما به غذا خوردن را تغییر می‌دهند و در نتیجه دچار استپ وزنی می شوند. اکثر افرادی که خواب کمی دارند، تمرینات ورزشی خود را نادیده می‌گیرند و انگیزه خود را برای ورزش کردن از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آب کردن چربی شکم و پهلوها با این 8 عادت صبحگاهی|برای داشتن شکم صاف این عادت ها را فراموش نکنید!

۲.رژیم کاهش وزن

علت کم نشدن وزن، افرادی که دائما غذای رژیمی می‌خورند و همیشه از یک رژیم خاص و سخت پیروی می‌کنند، پس از مدتی دیگر قادر به کم کردن وزن نخواهند بود. مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم‌های سخت به طور مداوم موجب کاهش متابولیسم و تجمع چربی در بدن می‌شود. در این شرایط بدن پیش‌بینی می‌کند که در آینده به دوره‌ای از گرسنگی خواهد رسید و از همین رو شروع به ذخیره چربی در بدن می‌کند تا در دوران رژیم، انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.

بیشتر بخوانید: یک تمرین ۱۵ دقیقه ای ساده برای چربی سوزی شکم و پهلو!

۳.چربی‌هایتان را به عضله تبدیل می‌کنید

علت کم نشدن وزن، بهتر است بدانید که وزن شما همیشه معیار خوبی برای تعیین وضعیت بدن‌تان نیست. زمانی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و هم زمان ورزش می‌کنید، بدن شروع به عضله‌سازی می‌کند. در این شرایط بدن چربی‌های اضافه را از دست می‌دهد و به عضله تبدیل می‌کند.

از همین رو بعد از وزن کردن با کاهش وزن روبرو نخواهید شد و تنها ممکن است متوجه تغییر سایز خود شوید. اگر رژیم غذایی مناسبی دارید و ورزش می‌کنید، بهتر است به جای تمرکز روی وزن و از بین بردن چربی شکم، بیشتر به عضلانی شدن بدن‌تان فکر کنید .

شاید بپسندید: کاهش وزن آسان با ۷ توصیه عالی غذایی برای لاغر شدن سریع!

علت کم نشدن وزن

شاید بپسندید: لاغری شکم با میوه: خوردن این میوه ها چربی اضافی شکم و پهلو را از بین می برد!

۴.مصرف داروها مانع کاهش وزن شما می‌شوند

علت کم نشدن وزن، اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، ممکن است کاهش وزن برای شما بسیار سخت‌تر از سایر افراد باشد. بسیاری از داروهای ضدافسردگی از جمله مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)، مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOI) و همچنین داروهایی که برای درمان دیابت، صرع و فشارخون مصرف می‌شوند، همگی روی سرعت کاهش وزن شما موثر هستند. معمولا خانم‌هایی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند نیز راحت‌تر دچار اضافه‌وزن می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی وزن خود را کاهش دهند.

شاید بپسندید: آسان ترین رژیم کاهش وزن: ۷ ساده ترین رژیم برای لاغری و تناسب اندام!

۵.به اندازه کافی آب نمی‌نوشید

نوشیدن آب به مقدار کافی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. آب هیچ کالری‌ای ندارد و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب موجب می‌شود تا بدن در حالت استراحت کالری بیشتری بسوزاند و فرد راحت‌تر وزن خود را کاهش دهد. فراموش نکنید برای کاهش وزن حتما در طول روز از ۶ تا ۸ لیوان آب استفاده کنید.

احتمالا بپسندید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

۶.نداشتن انگیزه از دلایل کم نشدن وزن شما است

علت کم نشدن وزن، برای کاهش وزن باید انگیزه زیادی داشته باشید. کم کردن وزن یک مسیر طولانی است که باید در تمام طول این مسیر انگیزه خود را حفظ کنید و با انرژی زیاد به جنگ چربی‌های اضافه بروید. برای این که بتوانید وزن خود را کم کنید باید هر لحظه انرژی بیشتری به خودتان بدهید و اگر تنها به فکر لاغر شدن باشید، پس از مدتی ناامید می‌شوید و دیگر انگیزه‌ای برای ورزش و رعایت رژیم‌های لاغری نخواهید داشت. بسیاری از افراد در زمان ورزش به این فکر می‌کنند که چرا چاق هستند و چرا باید سختی زیادی برای لاغری تحمل کنند. این طرز فکر شما را از هدف اصلی‌تان دور و مسیر کاهش وزن را برای شما طولانی‌تر می‌کند. می توانید از رژیم غذایی رایگان هم استفاده کنید.

احتمالاً بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۳ گیاه موثر!

۷.پرخوری

علت کم نشدن وزن، یکی از دلایل کم نشدن وزن افزایش سن است. با افزایش سن تغییرات فیزیولوژیکی مختلفی در بدن اتفاق می‌افتد و هورمون‌ها دستخوش تغییر می‌شوند. در زنان با افزایش سن در یائسگی سرعت کاهش وزن کمتر و ذخیره چربی بیشتر می‌شود. در بدن مردان سطح هورمون تستوسترون با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و همین موضوع موجب کاهش توده عضلانی بدون چربی و افزایش چربی در بدن می‌شود. به علاوه هر چقدر از سن ۳۵ سال بیشتر فاصله بگیرید، متابولیسم بدن شما کمتر می‌شود و کم کردن وزن برای شما سخت‌تر خواهد شد.

شاید بپسندید: بهترین برنامه برای کاهش وزن: با این برنامه لاغری یک ماهه تا عید به وزن دلخواهت برس!

علت کم نشدن وزن

۸.بدن شما به طور ژنتیکی استعداد زیادی برای چاقی دارد

شاید غم‌انگیز باشد، اما خیلی از ما به طور ژنتیکی استعداد بیشتری برای چاقی داریم. تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۰ تا ۹۰ درصد استعداد شما برای چاقی ژنتیکی است و اگر هر چقدر که تلاش می‌کنید، لاغر نمی‌شوید، ممکن است این موضوع به ژن‌های شما مربوط باشد. به علاوه برخی تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که مادر موقع بارداری دارای اضافه‌وزن باشد، این چاقی را به فرزند خود منتقل می‌کند و معمولا چنین افرادی سخت‌تر از دیگران وزن کم می‌کنند.

بیشتر بپسندید: میوه هایی که برای کاهش اشتها معجزه می کنند!

جالب خواهد بود: روش مصرف دانه چیا برای کاهش وزن | بهترین زمان مصرف دانه چیا برای کاهش وزن که معجزه می کند!

۹.نداشتن فعالیت بدنی

علت کم نشدن وزن، کم کردن وزن بدون ورزش بسیار سخت است و از طرفی پس از مدتی دچار استپ وزنی می‌شوید و بدن برای مقابله با گرسنگی‌های پی‌درپی شروع به تجمع چربی می‌کند. برای اینکه وزن خود را کم کنید باید در کنار یک رژیم غذایی اصولی، ورزش کنید. برای این کار نیازی نیست ساعت‌ها در باشگاه وقت صرف کنید، می‌توانید یک برنامه هفتگی داشته باشید و هر هفته چند جلسه در باشگاه یا خانه ورزش کنید. کارشناسان توصیه می‌کنند که برای کاهش وزن باید حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه با شدت زیاد ورزش کنید.

بیشتر بخوانید: با کمک استراتژی های کاهش وزن، به راحتی کاهش وزن غیر قابل بازگشت داشته باشید!

۱۰.علت کم نشدن وزن عدم دریافت پروتئین کافیست

رژیم گرفتن زمانی اثربخش است که اصولی و درست انجام شود. گرسنگی کشیدن و حذف مواد غذایی ضروری در کنار کاهش وزن موجب سوء تغذیه بدن می‌شود. به‌طورکلی پروتئین مهم‌ترین ماده غذایی برای کاهش وزن است.

علت کم نشدن وزن،  مصرف پروتئین موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود و احساس سیری بیشتری به بدن شما می‌بخشد. مصرف پروتئین روی هورمون‌های تنظیم‌کننده اشتها (گرلین) تاثیر می‌گذارد و میل شما به غذا خوردن را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در رژیم غذایی خود از پروتئین کمی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به راحتی وزن خود را کم کنند و دائما با دل ضعفه و گرسنگی روبرو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن مخصوص آقایان: موثر ترین برنامه کاهش وزن آقایان که به آسانی شما را لاغر می کند!

 

 

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: لاغر شدن شکم و پهلو با بهترین دمنوش گیاهی از نظر طب سنتی!

بیشتر بخوانید: به ۴ روش میشه با زنیان لاغر شد + دستور و زمان مصرف

شاید بپسندید: لاغری شکم و پهلو با ۷ قویترین چربی سوز خانگی!

احتمالا بپسندید: برای داشتن شکم صاف و محکم، تا عید این خوراکی های خوشمزه را بخورید!

بیشتر بخوانید: باربی شدن تا عید: ۱۰ روش ساده برای لاغری سریع شکم و پهلو!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا