;
زندگیخانواده و زناشویی

اختلافات زناشویی: ۱۰ تکنیک طلایی برای حل اختلافات زن و شوهر

بروز اختلافات و دعواها یک امر اجتناب ناپذیر در زندگی مشترک است. زن و شوهر با وجود این که همدیگر را دوست دارند، اما ممکن است در موارد مختلف دچار اختلاف شوند و با هم دعوا کنند. ولی دعواها و اختلافات نباید منجر به جهنم شدن زندگی و در نهایت از هم پاشیدن زندگی مشترک شوند. در بخش خانواده و زناشویی چشمک به موضوع حل اختلافات زن و شوهر با چند تکنیک ساده پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید: بهبود زندگی جنسی با ۱۰ تکنیک موثر و کاربردی

۱.یک فضای امن برای مکالمه ایجاد کنید

در مورد این که کجا باید مکالمه خود را انجام دهید کمی فکر کنید. گاهی اوقات این می تواند همه تفاوت ها را در طول یک اختلاف یا مشاجره ایجاد کند. وقتی با هم هستید، مکانی آرام، خصوصی و راحت پیدا کنید که بتوانید تنها باشید. گفتگوهای حضوری توصیه می شود زیرا می توانید زبان بدن را بخوانید. با این حال، ما درک می کنیم که گاهی اوقات این یک گزینه نیست. اگر از یکدیگر جدا هستید، سعی کنید از طریق تماس تلفنی به جای پیامک یا ایمیل، با مشکل برخورد کنید. لحن صدا در مکالمه مهم است و گاهی اوقات وقتی تایپ می‌شود و گفت و گو ها کلامی نیست، ممکن است به اشتباه تفسیر شود.

۲.حل اختلافات زن و شوهر، دیدگاه دیگر را درک کنید

مهم نیست که چقدر بحث شما داغ می شود، سعی کنید خود را از موقعیت خارج کنید و از منظر دیگری به موضوع نگاه کنید. خود را در جایگاه همسر یا همسر سابق خود قرار دهید. کاملا قابل درک است که این کار چقدر می تواند دشوار باشد، به خصوص در هنگام جدایی و طلاق. در واقع شما باید تلاش کنید تا احساسات طرف مقابل تان را در حین دعوا برای سازش و حل‌وفصل مساله در نظر بگیرید.

۳.اشتباهات خود را بپذیرید

حتی اگر بخواهیم به آن اعتراف کنیم، گاهی اوقات خودمان مقصریم. گرفتار شدن در یک مشاجره و به یاد نیاوردن نحوه شروع آن آسان است. این یک فرصت عالی برای خود اندیشی است. ابتدا باید از خود مراقبت کنیم و گاهی اوقات این به حل تعارض نیز تبدیل می شود. اشتباهات خود را بپذیرید و توضیح دهید که در آینده چه کارهایی را بهتر می توانید انجام دهید. بپذیرید که هیچکس کامل نیست و این شامل شما نیز می شود.

بیشتر بخوانید: مردها بخوانند: با این ۸ تکنیک دیگر همسرتان غر نمی زند!

حل اختلافات زن و شوهر

۴.موضوع دعواهای خود را انتخاب کنید

انتخاب موضوع دعواها می تواند دشوار باشد، اما مزایایی دارد. در لحظه، گاهی اوقات هر جنگی ارزشش را دارد. خب، ۲۰ دقیقه بعد، ممکن است نظر خود را تغییر دهید و شاید دیگر ارزشش را نداشته باشد. در حالی که اختلاف نظرها می توانند در یک رابطه سالم باشند، البته نباید یک اتفاق رایج باشند. بدانید چه نوع موضوعی مستحق گفتگو است و چه نوع موضوعی ارزشش را ندارد. با این حال، اجازه ندهید درگیری به حدی برسد که احساس کنید در حال انفجار هستید. تعادل را پیدا کنید و دعواهای خود را اولویت بندی کنید.

۵.حل اختلافات زن و شوهر،با هدف پاسخ دهید

مهم است که مشاجره را با قصد مدیریت و پایان دادن به آن انجام دهید و با هدف پاسخ دهید. برای فرموله کردن افکارتان وقت بگذارید. زمانی که احساس کردید در حال عصبانی شدن هستید، نفس عمیق بکشید، چشمان خود را ببندید و قبل از پاسخ دادن تا ۱۰ بشمارید. این مراحل پاسخ در انواع مختلف اختلاف، استدلال یا دعوا به شما کمک می کند.

۶.از زبان قضاوتی بپرهیزید

سخنان شما اهمیت دارد و به خاطر سپرده خواهد شد. از صدای خود با دقت و مهربانی استفاده کنید، حتی زمانی که ناامید هستید. کنجکاو باشید که چرا شریک زندگی شما همان احساسی را دارد که دارد یا کاری را که انجام می دهد، انجام می دهد. از او بخواهید که احساسات خود را توضیح دهد. عباراتی مانند “به من کمک کن تا بفهمم…” در حل تعارض معنادارتر از عبارات قضاوتی مانند “تو همیشه…” خواهد بود.

بیشتر بخوانید: از همسرت با این ۶۵ جمله عاشقانه قدردانی کن تا همیشه عاشقت باشد!

۷.روی مشکل اصلی تمرکز کنید

مشکل اساسی را تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید. بسیاری از درگیری ها از نشانه ای از مشکل واقعی ناشی می شوند. مشکل واقعی کنترل آنچه گفته می شود را دریابید و به آن پایبند باشید. گاهی اوقات، یک موضوع که جرقه های درگیری را به گلوله های برفی تبدیل می کند به چندین موضوع دیگر که هیچ ربطی به درگیری اولیه ندارند، می زند. یک موضوع را در یک زمان مورد بحث قرار دهید. اجازه ندهید مشکلات قدیمی یا اختلافات قبلی دوباره وارد مکالمه جدید شما شوند.

حل اختلافات زن و شوهر

۸.حل اختلافات زن و شوهر، گذشت و بخشش

مهم نیست که رابطه شما چقدر قوی و دوست داشتنی باشد، درگیری اجتناب ناپذیر است. دعوا خواهد آمد و زمانی که آمد، به خودت اجازه بده که گذشت و بخشش داشته باشی. این هدایا محافظ یک رابطه سالم هستند و به ذهن آگاهی و درک اجازه  بروز می دهند. نسبت به خود و شریک زندگی تان  گذشت و بخشش داشته باشید. همه ما انسان هستیم و گاهی دعوا پیش می آید و هر کدام ما ممکن است دچار اشتباهاتی شویم. اما این اشتباهات نباید زندگی ما را نابود کند. به این علت، بخشیدن و گذشت را تمرین کنید.

۹.زمینه مشترک را پیدا کنید

اختلافات معمولا به این دلیل شروع می شود که شما یا شریک زندگی تان به چیزی اهمیت می دهید. شاید این به خاطر فرزندانتان، شغلتان، دوستی‌هایتان، خانه‌تان، برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان باشد… این فهرست می‌تواند ادامه پیدا کند. همان طور که برای یک راه حل کار می کنید، سعی کنید زمینه های مشترک پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما و همسر تان بر سر مشکلی با فرزندان تان دعوا داشته باشید، برای حل آن مشکل با هم کار کنید. می دانید که نقطه مشترک شما این است که هم فرزندان تان را دوست دارید و هم بهترین چیز را برای آنها می خواهید. گاهی اوقات، درست یا غلطی وجود ندارد و ما باید موافق باشیم که مخالف باشیم. با این حال شما تلاش می کنید زمینه مشترک برای حل این موضوع پیدا کید، زیرا می دانید این بهترین چیزی است که برای فرزندان تان بهتر است.

۱۰.بدانید چه زمانی باید وقت استراحت یا وقفه بگیرید

اگر احساس می کنید به جایی نمی رسید، شاید نیاز به استراحت داشته باشید. حل تعارض می تواند دشوار باشد. هیچ ایرادی ندارد که بگویید برای جمع کردن افکار خود به چند دقیقه زمان نیاز دارید. اگر شریک زندگی شما نیاز به تایم اوت داشته باشد، هم به او اجازه این استراحت را بدهید.

سخن آخر

راه های زیادی برای رسیدگی به تعارض و دعواها وجود دارد. اما مهم این است که روشی را انتخاب کنید که شامل مراقبت و بخشش شود. از طریق حل اختلاف سالم، شما و همسرتان می توانید به یک راه حل مثبت و آگاهانه برسید. درگیری اغلب فرصتی برای فرو رفتن عمیق تر در رابطه ست. لازم نیست از آن بترسید یا از آن اجتناب کنید. در عوض، به تعارض به عنوان راهی برای درک بهتر یکدیگر و تقویت رابطه خود نگاه کنید.

بیشتر بخوانید: زنان از مردان تعریف کنید + ۳۰  تعریفی را  که مردان دوست دارند

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا