;
ترفندهای زندگیزندگی

اگر کسی را ندارید که بغل کنید، مراقب باشید: فواید در آغوش گرفتن خود شگفت انگیز است!

فواید در آغوش گرفتن خود: اگرچه بارها توسط متخصصان به فواید در آغوش گرفتن اشاره شده است، اما بسیاری از افراد می گویند که نمی توانند در طول روز فردی را که دوست دارند بغل کنند. اگر فردی هستید که تنها زندگی می کنید یا از عزیزانتان دور هستند، این بار می توانید این کمبود را با در آغوش گرفتن خود جبران کنید. زیرا فواید در آغوش گرفتن خود بی پایان است.

اهمیت و فواید در آغوش گرفتن خود اغلب توسط بسیاری از کارشناسان مطرح می شود. یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌های شفقت به خود، در آغوش گرفتن خود است. این امر به خصوص توسط افرادی که تنها زندگی می‌کنند،  به راحتی قابل تمرین است. مشخص است که اهمیت انجام عمل در آغوش گرفتن برای هورمون شادی و سلامتی بسیار زیاد است. به همین علت در تقویم جهانی روز 21 ژانویه به عنوان روز آغوش، جشن گرفته می شود.روز جهانی آغوش یا آغوش اولین بار در 21 ژانویه 1986 در میشیگان جشن گرفته شد.

شاید بپسندید: اسرار آرایش طبیعی: ترفندهای آرایشی برای اینکه پس از آرایش، ظاهری طبیعی داشته باشید!

فواید در آغوش گرفتن خود

در واقع، عمل در آغوش گرفتن، که به نظر یک عمل آسان و پیش پا افتاده است، می تواند بسیار بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید شما را تسکین دهد. در آغوش گرفتن می تواند به شما کمک کند با کسی که به او اهمیت می دهید، مانند همسر، دوست یا فرزندتان احساس نزدیکی کنید و با ایجاد احساس اینکه دیگران به شما اهمیت می دهند، احساس شادی و رضایت را افزایش دهید.

با این حال، هنگامی که به دلیل شرایط از نزدیکان خود دور هستید، می توانید از نظر محبت فیزیکی کاملاً احساس درماندگی کنید. در این مواقع، در آغوش گرفتن خود، وقتی کسی در اطرافتان نیست که بغل کنید، تمرین بسیار خوبی است تا احساس درماندگی را حذف کنید.

احتمالاً بپسندید: 7 بهترین کاربرد سرکه سفید برای پاکیزگی منزل!+ با کمک سرکه سفید در هزینه ها صرفه جویی کنید!

فواید در آغوش گرفتن خود

عدم تماس فیزیکی تأثیر بدی دارد

تماس فیزیکی و لمس به عنوان یک نیاز اساسی برای انسان شناخته می شود، بنابراین در آغوش گرفتن کاملا طبیعی تلقی می شود. زندگی بدون تماس فیزیکی یا لمس، به خصوص برای مدت طولانی تر از حد معمول، می تواند تأثیر زیادی بر سلامت عاطفی شما داشته باشد.

به همین دلیل، در آغوش گرفتن با نزدیک ترین و عزیزترین افراد به شما کمک می کند تا خیلی سریع احساس بهتری داشته باشید و هورمون های شادی خود را افزایش دهید.

تحقیقات تایید می کند: خودت را در آغوش بگیر!

با این حال، اگر کسی با شما نیست، انتخاب درستی است که خود را در آغوش بگیرید. اگرچه ممکن است در آغوش گرفتن خود عجیب به نظر برسد، اما با تحقیقات ثابت شده است که شفقت و درد خود را تسکین می دهد.

فواید در آغوش گرفتن

به تسکین درد کمک می کند

بر اساس مطالعه ای در سال 2011، در آغوش گرفتن خود می تواند به کاهش درد کمک زیادی کند. مطالعه دیگری در سال 2015 نشان داد که هورمون اکسی توسین که با یک لمس تسکین دهنده ترشح می شود، ممکن است در تسکین درد نقش داشته باشد. ترشح اکسی توسین می تواند به طور مستقیم به تسکین درد کمک کند.

احساس اضطراب و ترس را کاهش می دهد

این هورمون که با در آغوش گرفتن به دست می آید، می تواند با کاهش احساس اضطراب و ترس نیز به طور غیرمستقیم حساسیت به درد را کاهش دهد. با نگاهی به این مطالعات می توان گفت که با در آغوش گرفتن عزیزان می توان از درد او کاست. همچنین می توان گفت زنی که باردار و در شرف زایمان است و می داند در کنار همسر و عزیزانش بوده و آنها منتظر او هستند زایمان راحت تری دارد.

شاید بپسندید: جذب کردن مردان: چی کار کنیم که مردی را وابسته و شیفته خود کنیم؟ + ۶ ترفند موثر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا