;
سلامتسلامت جنسی

۷ روش طبیعی افزایش سطح استروژن، هورمون جنسی زنان!

افزایش طبیعی استروژن: استروژن یک هورمون جنسی است که برای حفظ سلامت جنسی و تولید مثل شما ضروری است. سطح استروژن به طور طبیعی در طول چرخه قاعدگی شما در نوسان است و در طول یائسگی کاهش می یابد. سطوح بالا یا پایین مداوم استروژن ممکن است نشانه وضعیتی باشد که نیاز به بررسی توسط پزشک داشته باشد. این مطلب سلامت جنسی، راه های افزایش طبیعی هورمون جنسی زنان را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: این ۱۴ خوراکی بدون آنکه متوجه شوید، میل جنسی تان را نابود می کند!

استروژن پایین به چه معناست؟

استروژن یک هورمون مهم است که رشد جنسی شما را تحریک می کند و به حفظ سیستم تولید مثل کمک می کند. در سایر سیستم های بدن نیز نقش اساسی دارد. سطح استروژن در طول زندگی شما افزایش و کاهش می یابد، اغلب در هماهنگی با سایر هورمون هایی که فرآیندهای مهم بدن مانند چرخه قاعدگی را کنترل می کنند. بالا و پایین های همیشه در حال تغییر مرتبط با سطح استروژن طبیعی است.

افزایش طبیعی استروژن، داشتن سطوح استروژن که به طور مداوم پایین است متفاوت است. استروژن پایین ممکن است به این معنی باشد که شما دچار یک تغییر طبیعی مانند یائسگی هستید. گاهی اوقات استروژن پایین نشانه وضعیتی است که رشد جنسی شما را کند می کند، که می تواند باردار شدن را سخت تر کند.

جالب خواهد بود: بواسیر را با این گیاه جادویی درمان کنید!

بیشتر بخوانید: معجزه خار مریم برای درمان کبد چرب + روش مصرف

علائم پایین بودن سطح استروژن چیست؟

پوست خشک.

استخوان های ضعیف یا شکننده.

مشکل در تمرکز

بدخلقی و تحریک پذیری.

گرگرفتگی و تعریق شبانه.

پریودهای نامنظم یا بدون قاعدگی (آمنوره)

افزایش وزن به خصوص در ناحیه شکم.

سردرد قبل یا در حین قاعدگی

احساس خستگی و مشکل در خواب (بی خوابی)

جالب خواهد بود: این 30 خوراکی خوشمزه برای کنترل قند خون معجزه می کنند!

بیشتر بخوانید:  نکته مهمی در مورد قرص زینک که نمی دانستید!

 افزایش طبیعی استروژن

چگونه سطح استروژن را افزایش دهیم؟

۱.رژیم غذایی خود را تغییر دهید

افزایش طبیعی استروژن، سیستم غدد درون ریز شما برای تولید سطوح کافی استروژن به بدن سالم نیاز دارد. سالم بخورید و مطمئن شوید که غذای شما غیر GMO (ارگانیسم‌های اصلاح شده ژنتیکی) است. سعی کنید غذاهای حاوی فیتواستروژن مصرف کنید.

همچنین مصرف قند خود را کاهش دهید زیرا می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی در بدن شود. شکر همچنین به رشد بیش از حد مخمر کمک می کند و سموم مخمر می توانند مکان های گیرنده هورمونی را مسدود کنند.

افزودن غذاهای غنی از منیزیم به رژیم غذایی یا مکمل های منیزیم می تواند به افزایش تولید استروژن و جلوگیری از علائم استروژن پایین کمک کند.

همچنین می‌توانید میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین، کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین‌ها و چربی‌های با کیفیت و گیاهان طبیعی برای کاهش التهاب در بدن و بهبود پذیرش سلولی برای هورمون‌های مختلف مصرف کنید.

۲.افزایش وزن را امتحان کنید

در صورتی که وزن شما کم است، یعنی کمبود وزن دارید می تواند توانایی بدن شما برای تولید استروژن را مختل کند. بازگشت به وزن سالم می تواند سطح استروژن شما را بهبود بخشد. ورزشکاران زن جوانی که وزنشان کمتر از 45.4 کیلوگرم است، ممکن است قاعدگی خود را به دلیل سطوح پایین هورمونی از دست بدهند. برای تولید هورمون به چربی بدن نیاز دارید.

۳.به سراغ مکمل‌های چستبری بروید

افزایش طبیعی استروژن، چستبری گیاهی است که نشان داده است بر سطح استروژن تأثیر می گذارد. اما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید زیرا تحقیقات در این زمینه در حال حاضر محدود است. همچنین اگر از قرص های ضدبارداری استفاده می کنید یا از داروهایی برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می کنید، از چستبری خودداری کنید.

۴.دمنوش های گیاهی مصرف کنید

چندین چای گیاهی برای افزایش سطح استروژن یافت می شود. اینها عبارتند از: شبدر قرمز، یونجه، رازک، شیرین بیان، آویشن، گیلاس و نخل اره. می توانید به سادگی گیاهان را حدود 5 دقیقه در آب داغ دم کنید و سپس چای را بنوشید. اما مانند چستبری، زیاده روی نکنید. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا بیش از حد استروژن را تحریک می کنید، سینه درد است.

چای سیاه و سبز حاوی فیتواستروژن است و می تواند سطح استروژن را در بدن شما بهبود بخشد.

 افزایش طبیعی استروژن

۵.قهوه را امتحان کنید

اما نه بیشتر از 400 میلی گرم کافئین در روز. مطالعات نشان داده است که زنانی که بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند، نسبت به زنانی که مصرف نمی کنند، سطح استروژن بیشتری دارند. اما مطمئن شوید که از قهوه ارگانیک استفاده می کنید.

۶.ورزش را در آغوش بگیرید

افزایش طبیعی استروژن، اگرچه تحقیقاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ورزش سنگین می تواند منجر به کاهش سطح استروژن شود، ورزش متوسط کاملاً سالم است و می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد و طول عمر را افزایش دهد.

اینها راه هایی هستند که می توانید سطح استروژن را در بدن خود افزایش دهید. اما مطمئن شوید که سطوح خیلی بالا نیستند زیرا ممکن است منجر به مجموعه دیگری از مسائل شود.

۷.مصرف مایعات خود را افزایش دهید

افزایش طبیعی استروژن، مصرف مایعاتی مانند آب، آب سبزیجات برگ سبز مانند کرفس، اسفناج، کلم پیچ و کاهو، چای سبز و آب نارگیل را افزایش دهید تا سموم بدن را دفع کنید. استرس اکسیداتیو را از بین می برد و تولید هورمون را در بدن افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: علل کاهش تستوسترون در مردان | هفت عادت روزانه که به طور موثر تستوسترون را افزایش می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا