;
درمان خانگیسلامت

 بواسیر را با این گیاه جادویی درمان کنید!

درمان بواسیر با روش های خانگی: بواسیر یا هموروئید سیاهرگ‌های متورم مقعد و رکتوم هستند که بر اثر وارد شدن فشار ناشی از یبوست و… ایجاد می‌شوند. امروز درمان هموروئید با گیاهان دارویی همچون دیگر مشکلات بسیار محبوب و کاربردی شده است. نشانه‌های این مشکل درد، خارش و خونریزی مقعدی می‌باشد. به طور کلی هموروئید به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شود.

در صورت ابتلا به این مشکل بهتر است هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید زیرا ممکن است در صورت درمان نشدن عوارضی را برای شما به وجود بیاورد و زندگی شخصی شما را مختل کند. در صورت مشاهده نشانه‌هایی هموروئید ابتدا به پزشک مراجعه کنید و تشخیص قطعی بیماری را به او بسپارید، سپس با نظر و مشورت او اقدامات لازم را برای درمان انجام دهید. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با کمک این خوراکی های خوشمزه پر از فیبر، یبوست را برای همیشه درمان کنید!

درمان هموروئید با گیاهان دارویی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال درمان هموروئید خود با دارو‌های گیاهی و روش‌های طب سنتی هستند زیرا این روش اغلب بدون عوارض و کم هزینه است و به راحتی در منزل قابل انجام است. ولی بهتر است بدانید که روش گیاهی و خانگی نمی‌تواند درمان قطعی و بهبودی کامل را به شما بدهد و نمی‌توانید بواسیر را به طور کامل درمان کنید. با درمان هموروئید با گیاهان دارویی فقط می‌توانید به تسکین و کاهش درد و نشانه‌های بیماری کمک کنید.

لازم است بدانید که این روش‌ها گیاهی برای بواسیر خونی، ترومبوزه و گرید‌های ۳ یا ۴ به هیچ وجه تأثیر گذار نیستند. بلکه در برخی مواقع ممکن است آن‌ها را تحریک کنند. جهت درمان می توان از روش هایی مختلفی چون درمان خانگی، دارو درمانی، درمان گیاهی و طب سنتی، جراحی و لیزر بهره مند شد.

شاید بپسندید: این دمنوش ساده و خوشمزه هزار خاصیت دارد، فقط باید نحوه مصرفش رو بدونی+نحوه تهیه و مصرف

احتمالا بپسندید: درمان یبوست و پاکسازی روده با ۵ میوه خوشمزه!

مؤثر‌ترین گیاهان برای درمان هموروئید(بواسیر)

روش‌های گیاهی زیادی برای درمان هموروئید در کتب طب سنتی ذکر شده است. ابتدا باید بگوییم که اگر به دنبال درمان قطعی این بیماری هستید و می‌خواهید که بیماری خود را ریشه کن کنید فقط به دارو‌های گیاهی بسنده نکنید. تا به امروز هیچ مدرک و سند علمی معتبری وجود نداشته است که بتواند ثابت کند درمان گیاهی هموروئید می‌تواند این مشکل را برای همیشه برطرف کند و از بین ببرد. گیاهان دارویی اگر هم جنبه‌ی اثربخشی برای بیماری هموروئید داشته باشند از لحاظ کاهش علائم و نشانه‌های آن می‌باشد.

برخی از گیاهان و روغن‌هایی که از آن‌ها به دست می‌آید می‌تواند تأثیر بسیاری در درمان عارضه‌های مختلف از جمله بواسیر داشته باشد عبارت‌اند از:

۱.درمان هموروئید با روغن زیتون

درمان بواسیر با روش های خانگی، استفاده از روغن زیتون یکی از راه‌های درمان هموروئید با گیاهان دارویی می‌باشد. چنانچه به بواسیر مبتلا هستید در برنامه‌ی رژیم غذایی روزانه‌ی خود روغن زیتون بیشتری را قرار دهید. روغن زیتون تا حدودی می‌تواند سیستم گوارش شما را تنظیم کند و برای تنظیم حرکات روده‌ها بسیار مفید و مؤثر است. اگر روده‌ها حرکات منظمی داشته باشند به یبوست مبتلا نخواهید شد و علائم هموروئید شما به مرور زمان خفیف‌تر می‌شود.

شاید بپسندید: ضد درد: ۱۲ ضد درد گیاهی، خواص، عوارض و کاربردهای آن‌ها!

احتمالا بپسندید: این غذاها سبب بالا رفتن فشار خون می شوند!

درمان بواسیر با روش های خانگی

۲.درمان هموروئید با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از ضدعفونی‌کننده‌های طبیعی است که می‌تواند بسیاری از عفونت‌ها و التهاب‌ها را رفع کند. برای کاهش درد و التهابات می‌توانید یک پنبه‌ی کوچک را با سرکه آغشته کنید و آن را به آرامی به بواسیر خود بمالید. سرکه می‌تواند رگ‌های خونی متورم اطراف ناحیه‌ی مقعد را منقبض کند و بدین ترتیب از تورم و سوزش آن کاسته می‌شود. برخی از پزشکان معتقدند که استفاده از این سرکه با عوارضی همراه است و پوست حساس مقعد را نازک‌تر می‌کند.

احتمالا بپسندید: از بین بردن درد فوری با بو کردن این روغن جادویی!

جالب خواهد بود: پیشگیری از دیابت با ۹ روش شگفت انگیز خانگی!

۳.درمان هموروئید با روغن نارگیل

درمان بواسیر با روش های خانگی، با استفاده از یک گلوله پنبه‌ای یا دستمال، آن را مستقیماً روی هموروئید خارجی بمالید. حدود ۱/۴ تا ۱/۲ فنجان روغن نارگیل را هنگام حمام سیتز به آن اضافه کنید. آب گرم و روغن نارگیل هر دو به عنوان دارویی موثر در تسکین و درمان هموروئید هستند و می‌توانند به کوچک شدن آن و تسکین علائم کمک کنند.

هنگام استفاده از روغن نارگیل به منظور اهداف دارویی، از بهترین روغن نارگیل با کیفیتی که می‌توانید تهیه کنید استفاده کنید. روغن نارگیل ارگانیک کمترین نوع فرآوری شده‌ای است که می‌توانید پیدا کنید و بنابراین فواید بسیاری برای سلامتی شما خواهد داشت.

۴.درمان هموروئید با روغن تره

تره گیاهی است که حاوی آب فراوان است و استفاده از روغن آن رطوبت‌رسان زیادی برای درمان بواسیر است. برای استفاده کافی است بعد از هر بار دفع مدفوع، مقعد را بشویید و خشک کنید و با پنبه آن را به روغن تره آغشته کنید.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل‌ با طب سنتی: چند روش ساده طب سنتی برای درمان قطعی انواع زگیل!

برایتان جالب خواهد بود: درمان ۷ بیماری با میوه خوشمزه ملون!

۵.درمان هموروئید با روغن زنجبیل

روغن زنجبیل مانند گیاه آن طبع گرمی دارد و می‌تواند با نرم کردن پوست و آبرسانی آن زخم هموروئید را درمان کند. تهیه روغن زنجبیل کار ساده‌ای است و با جوشاندن ریشه‌ی زنجبیل و روغن کنجد به دست می‌آید. درمان با گیاه آلوئه ورا: در سال‌های اخیر پرورش و رشد گلخانه‌ای گیاه آلوئه ورا در کشورمان پیشرفت چشمگیری داشته و عموم اکثریت مردم، از خواص بالای آن اطلاعات کافی دارند. شایان ذکر است می توانید برای درمان التهاب پروستات با گیاهان دارویی نیز اقدام نمایید.

مقداری ژل آلوئه ورا، بر موضع و محل درد استعمال کنید. ژل این گیاه، خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند در کاهش تورم و سوزش و خارش ناحیه مقعدی تا حدودی مؤثر باشد. توصیه می‌شود که این گیاه به صورت خوراکی مصرف شود.

امروزه مجموعه‌های زیادی به قصد درمان هموروئید با گیاهان دارویی خدمات دهی می‌کنند. مجموعه دیجی عطار از مراکز معتبر بوده و انواع گیاهان دارویی و روغن‌های آن را در کیفیت بالایی ارائه می‌کند. روغن نارگیل، روغن زیتون و… از جمله محصولات با کیفیت این مجموعه می‌باشد. تمام کوشش ما این است که زمانی که بیماران از درد بواسیر به خود می‌پیچند، تا حد امکان در کاهش این درد و بهبودی بیماری به آن‌ها کمک کنیم.

۶.درمان هموروئید با روغن سیاه دانه

درمان بواسیر با روش های خانگی، از فواید این روغن می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد درد و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین با کمک به بهبود عملکرد گوارش به درمان هموروئید کمک می‌کند. برای درمان یبوست مقدار کمی از این روغن را با چای ترکیب کرده و میل کنید. همچنین می‌توانید سه بار در روز آن را با سرکه مخلوط کنید ومحلول را روی بواسیر استعمال کنید.

۷.درمان هموروئید با جوز هندی

جوز هندی از دسته گیاهانی است که در درمان بواسیر مؤثر است. جوز هندی به دلیل دارا بودن فیبر زیاد می‌تواند کمک زیادی در زمینه کاهش بواسیر و همچنین جلوگیری از اسپاسم معده باشد. نحوه مصرف این گیاه به این صورت است که شما از این گیاه به صورت روزانه در سه وعده صبح، عصر و شب استفاده کنید.

۸.درمان گیاهی بواسیر با عرقیات گیاهی

درمان بواسیر با روش های خانگی، یکی از روش‌های استفاده از گیاهان دارویی در طب سنتی گرفتن عصاره یا عرق گیاه است که می‌توان به عنوان یکی از روش‌های درمان هموروئید با. گیهان دارویی دانست. در ادامه عرقیات گیاهی مؤثر در درمان بواسیر را معرفی می‌نماییم.

۹.درمان هموروئید با عرق اسفرزه

گیاه اسفرزه گیاهی علفی با خاصیت رفع یبوست است. استفاده‌ی روزانه یک فنجان عرق اسفرزه صبح‌ها و عصر‌ها می‌تواند مدفوع را نرم و درد ناشی از بواسیر را کاهش دهد.

درمان بواسیر با روش های خانگی

۱۰.درمان هموروئید با عرق بابونه

درمان بواسیر با روش های خانگی، بابونه گیاهی با خواص تسکین درد و تقویت سیستم ایمنی بدن است. بابونه به شیوه‌های مختلف مانند روغن، دمنوش و عرق مورد استفاده قرار می‌گیرد. عرق بابونه برای افرادی که دچار بواسیر شده‌اند مفید می‌باشد. درواقع به عنوان یکی از روش‌های درمان هموروئید با گیاهان دارویی شناخته می‌شود.

۱۱.درمان هموروئید با عرق بومادران

در طب سنتی یکی از بهترین درمان‌ها برای بواسیر عرق بومادران است. بومادران را می‌توانید به‌صورت عرق استفاده کنید یا گیاه آن را به همراه بابونه دم کنید.

۱۲.درمان هموروئید با عرق گیاه پنج انگشت

درمان بواسیر با روش های خانگی، پنج انگشت گیاهی است که فواید دارویی فراوان دارد.یکی از این فواید درمان بواسیر می‌باشد. برای تهیه دمنوش مقداری از گیاه را با آب جوشیده روی حرارت غیرمستقیم دم کنید و روزانه دو فنجان مصرف کنید.

۱۳.درمان خانگی هموروئید

استفاده از رژیم غذایی که حاوی فیبر بالا می‌باشد باعث حجیم شدن مدفوع و پیشگیری از یبوست می‌شود. همچنین بهتر است روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید.ورزش کردن سبب می‌شود جریان خون در بدن افزایش یابد. در این صورت خون در مقعد هم به گردش در می‌آید و از تورم ناشی از حبس خون جلوگیری می‌کند.

ورزش خاصی جهت درمان هموروئید نمی توان معرفی نمود اما فعالیت های مختلفی چون دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، دویدن، برای درمان و جلوگیری از پیشرفت بیماری تاثرگذار خواهند بود. هنگام درد از دارو‌های مسکن خوراکی و بدون نسخه مانند استأمینوفن و ایبوبروفن را برای تسکین موقت درد استفاده کنید.محتویات داخل کپسول ویتأمین E می‌تواند زخم را نرم و مرطوب نگه دارد و سوزش و خارش ناشی از بواسیر را کم کند. برای استفاده از کپسول فقط کافی است چند عدد کپسول را سوراخ کنید و محتویات آن را روی مقعد بمالید.

بیشتر بخوانید: برای درمان یبوست و پاکسازی روده این 5 میوه معجزه به شمار می روند!

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: درمان دیابت در طب سنتی با ۱۰ گیاه شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید: رفع بوی عرق: ۸ گیاه بی نظیر که عرق را کاهش داده و بوی بد آن را رفع می کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا