;
خواص گیاهان داروییسلامت

۱۱ فواید روغن سیاه دانه: آلرژی های بهاری را با روغن سیاه دانه درمان کنید

۱۱ فواید روغن سیاه دانه: روغن سیاه دانه علاوه بر فواید مهمی که دارد مانند کاهش التهاب، بهبود سلامت پوست و کاهش قند خون به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی، کاهش واکنش های آلرژیک، بهینه سازی سیستم تنفسی و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. در بخش سلامت ۱۱ مهم ترین فواید روغن سیاه دانه بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: خواص آب خیار: ضد التهاب، آب رسان و جوان کننده پوست

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه از گیاه سیاهدانه به دست می آید. معمولاً به روغن سیاه یا روغن گشنیز سیاه نیز معروف است. این گیاه که عضوی از خانواده کره‌ها است، دانه‌های سیاه ریز تولید می‌کند که می‌توان با فشار دادن آنها روغن ارزشمندی را استخراج کرد. قدمت این روغن به مصر باستان در آشپزی و مصارف دارویی بر می گردد و هزاران سال است که از آن استفاده می شود.

۱۱ فواید روغن سیاه دانه, به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین روغن‌های سلامت موجود، دلیل خوبی وجود دارد که چرا به نوشدارویی برای انواع مختلفی از شرایط تبدیل شده است. فواید این روغن به اسیدهای چرب متعددی از جمله اسیدهای پالمتیک، استئاریک، اولئیک، لینولئیک و میریستیک و همچنین تیموکینون، نیگلون کریستالی، مواد معدنی مختلف، ویتامین ها، مواد موثره و آنتی اکسیدان ها مربوط می شود.

شاید بپسندید: 10 مهترین فواید تخم مرغ آب پز که قطعاً سلامتی شما را تضمین می کند!؟

11 مزیت معجزه آسای روغن زیره سیاه

۱.مشکلات معده را درمان می کند

اگر با سوء هاضمه، نفخ، نفخ بیش از حد یا هر مشکل معده دیگری دست و پنجه نرم می کنید، روغن دانه زیره سیاه به دلیل عملکرد ضد نفخ آن می تواند به شما کمک کند. همچنین به هضم موثرتر و کاهش مشکل یبوست کمک می کند.

۲.التهاب را کاهش می دهد

چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع موجود در روغن سیاه دانه به طور مستقیم با روان کننده مفاصل، تسکین درد و کاهش التهاب در بدن مرتبط هستند. بیماران مبتلا به آرتروز و همچنین کسانی که از مشکلات تنفسی و تحریک بافت معده رنج می برند می توانند از مصرف متوسط ​​این روغن مفید بهره مند شوند.

۱۱ فواید روغن سیاه دانه

۳.از حملات آسم جلوگیری می کند

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، بسیاری از مطالعات استفاده منظم یا استنشاق روغن سیاه دانه را با کاهش حملات آسم مرتبط دانسته اند. با استفاده از قطره های بینی، یکی از اشکال متعدد این روغن، می توانید شدت و دفعات حملات آسم بالقوه نجات دهنده را کاهش دهید.

۴.از آلرژی جلوگیری می کند

برای افراد بدون آسم، همان اثرات ضد التهابی می تواند به سیستم ایمنی کمک کند تا با دقت بیشتری به آلرژن ها پاسخ دهد. به عبارت دیگر، استفاده منظم از این روغن می تواند به جلوگیری از واکنش های آلرژیک مانند التهاب پوست، کهیر، بثورات پوستی، ناراحتی معده، گرفتگی قفسه سینه و سایر واکنش های آلرژیک رایج کمک کند.

احتمالاً بپسندید:از بین بردن کلسترول با ۱۰ داروی خانگی ساده و بدون عوارض جانبی!

۵.مراقبت از پوست

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های موجود در روغن سیاه دانه می توانند از بسیاری جهات برای سلامت پوست مفید باشند. با ایجاد سپری که رطوبت را به دام می اندازد، عفونت های باکتریایی را از بین می برد، از استرس محیطی جلوگیری می کند، رشد سلول های جدید سالم را تشویق می کند و حتی ظاهر چین و چروک ها و لک ها را بهبود می بخشد.

۶.سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، روغن سیاه دانه به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن برای جلوگیری از عفونت هایی مانند MRSA و بیماری های خود ایمنی استفاده می شود. توانایی منحصر به فرد آن برای محافظت از سیستم ایمنی بدون افزایش حملات سیستم به بدن کاملاً غیرعادی است، که آن را برای افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی بسیار هیجان انگیز می کند.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی با تغذیه: این ۸ مواد غذایی را بخورید تا هرگز بیمار نشوید!

۷.دیابت

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، دانه سیاه دانه در طب سنتی در آسیا، آفریقا و اروپا کاربردهای مختلفی پیدا می کند و برای درمان انواع بیماری ها از جمله دیابت استفاده می شود. مطالعات مختلف حیوانی و انسانی در چند سال گذشته این دانش قدیمی را تایید کرده است.

۸.فشار خون را کاهش می دهد

وجود اصلی اسیدهای چرب، به ویژه اسید میریستیک، اسید اولئیک، لینولئیک و پالمیتیک، می تواند به تعادل سطح کلسترول در بدن و بهبود گردش خون کمک کند. این می تواند فشار خون را کاهش دهد و خطر تصلب شرایین، قلب و سکته را کاهش دهد.

۱۱ فواید روغن سیاه دانه

۹.مراقبت از مو

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، هزاران سال است که از روغن سیاه دانه برای تحریک رشد مو و بهبود ظاهر پوست خشک یا ناسالم استفاده می شود. می توان آن را روی پوست سر ماساژ داد، با شامپو مخلوط کرد یا به سادگی مصرف کرد تا سطح کلی آنتی اکسیدان را در بدن تقویت کند. استفاده موضعی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتریایی روغن به ترتیب برای جلوگیری از شوره سر و سایر عفونت های پوستی بهتر است.

۱۰.از چاقی جلوگیری می کند

با افزودن چربی های سالم مانند اسیدهای لینولئیک و اولئیک موجود در روغن سیاه دانه به رژیم غذایی خود، می توانید متابولیسم را تسریع کنید، به انرژی قابل استفاده سریعتر دسترسی پیدا کنید و تجمع چربی را کاهش دهید. این می تواند چربی سوزی غیرفعال را افزایش دهد و سطح انرژی را افزایش دهد و به شما کمک کند فعال تر باشید و وزن بیشتری کاهش دهید!

۱۱.پتانسیل ضد سرطانی

۱۱ فواید روغن سیاه دانه، تحقیقات انجام شده در سال های اخیر نشان می دهد که دانه های زیره سیاه دارای ترکیبات فعال دارویی مانند تیموکینون هستند. تصور می شود که این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی، ضد سرطان زایی و ضد جهش زایی هستند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی برای آب کردن شکم:غذاهایی که به آب شدن شکم و جلوگیری از التهاب کمک می کنند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا