;
بیماری هاسلامت

عوارض نشستن طولانی مدت: ۵ راه آسان برای کاهش اثرات منفی نشستن طولانی

عوارض نشستن طولانی مدت: بیشتر مردم بیش از نیمی از ساعات بیداری خود را نشسته می گذرانند. امروزه نشستن به بخشی ضروری از زندگی روزمره تبدیل شده است. نشستن طولانی مدت تاثیر منفی بر سلامتی دارد. این بیماری نه تنها بر افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند، بلکه بر افرادی که ورزش می کنند نیز تأثیر می گذارد. نشستن طولانی مدت منجر به ضعیف شدن استخوان ها، تنش در گردن، شانه ها و کمر، پوکی استخوان، چاقی، ضعف عضلانی، مشکلات سیستم گردش خون و تجمع بیش از حد چربی در اطراف شکم می شود.

وقتی بیشتر روز می نشینید، بدن شما چربی کمتری می سوزاند و سیستم گردش خون شما کندتر کار می کند. گردش خون آهسته در پاها می تواند باعث مشکلات مختلفی مانند ادم، تورم در مچ پا، واریس و ترومبوز سیاهرگ شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، ارتباط معناداری بین کم تحرکی و نشستن طولانی مدت و خطر ابتلا به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی عروقی و همچنین انواع خاصی از سرطان وجود دارد. در بخش سلامت ۵ راه موثر برای کاهش اثرات منفی نشستن طولانی مدت بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: قاتل خاموش: ۴ نشانه نادر بیماری قلبی که نمی دانستید!

۵ راه موثر برای کاهش اثرات منفی نشستن طولانی مدت

عوارض نشستن طولانی مدت، در حالی که جبران کامل آسیب ناشی از نشستن طولانی مدت دشوار است، می توانید چندین قدم برای جلوگیری از آسیب بیشتر و بهبود سلامت خود بردارید.

عوارض نشستن طولانی مدت

۱.برای پیاده روی استراحت کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که نشستن طولانی مدت برای سلامت سیستم قلبی عروقی خوب نیست. یک راه ساده برای جلوگیری از آسیب عروق، استراحت مکرر از نشستن، پیاده روی کوتاه و کشش است.

عوارض نشستن طولانی مدت، برای هر ۱ ساعت نشستن، باید ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید. مطالعات نشان داده اند که سه ساعت نشستن بدون وقفه باعث آسیب قابل توجهی به رگ ها می شود.

۲.نشستن روی یک توپ

نشستن روی توپ اغلب به عنوان بخشی از تمرینات در کلاس های یوگا و پیلاتس استفاده می شود. توپ پایدار تعادل و وضعیت بدنی سالم را تقویت می کند و خطر کمردرد را کاهش می دهد.

می توانید در حین انجام کاری (تماشای تلویزیون، استراحت در کار و غیره) از آن استفاده کنید. در حالی که روی توپ نشسته اید، خود را در حالت عمودی قرار دهید و پاهای خود را در مقابل خود روی زمین نگه دارید. این به شما تعادل می دهد.

بیشتر بخوانید: بیماری های کبد: ۶ رفتاری که ناخواسته کبد شما را از بین می برد

۳.بدن خود را بکشید

عوارض نشستن طولانی مدت، حرکات کششی منظم ذهن را آرام می کند، به گردش خون کمک می کند، درد شانه، کمر و لگن را تسکین می دهد و تنش در گردن را از بین می برد.

عوارض نشستن طولانی مدت

۴.در وضعیت صحیح بنشینید

اگر مجبور هستید برای مدت طولانی در محل کار بنشینید، مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که به درستی بنشینید و این باعث کاهش آسیب به نخاع و مفاصل می شود. هنگام نشستن به نکات زیر توجه کنید:

۱.پشت و گردن خود را صاف نگه دارید،

۲.شانه های خود را شل نگه دارید و آرنج خود را با زاویه ۹۰ درجه خم کنید.

۳.شانه ها را نباید بالا برد یا عقب انداخت،

۴.پاهای خود را صاف روی زمین نگه دارید و انگشتان پا به سمت جلو باشد.

۵.چانه خود را بالا و آرام نگه دارید،

۶.هنگام مطالعه یا تماشای چیزی به سمت کامپیوتر یا تلویزیون خم نشوید.

۵.از بالش برای کمر استفاده کنید

این بالش ها به راحتی در دسترس هستند و در اشکال مختلف موجود هستند. شما می توانید آنها را با توجه به قد خود و ارتفاع صندلی انتخاب کنید. می توانید از بالشی استفاده کنید که کمر را در کار یا ماشین صاف نگه می دارد.

عوارض نشستن طولانی مدت، مطالعات نشان داده است که استفاده از تکیه گاه در حالت نشسته آسیب دیسک و کمردرد را کاهش می دهد. بالش کمری همچنین به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات کمک می کند.

بیشتر بخوانید: درمان دیسک کمر: اگر دچار دیسک کمر هستید به این ۶ نکته ساده توجه کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا