;
بیماری هاسلامت

مهم ترین علائم کمبود آهن: ۵ جدی ترین علامت کمبود آهن

مهم ترین علائم کمبود آهن: آهن، یک ماده معدنی مهم است که عملکردهای زیادی در رشد و سلامت بدن دارد. در فقر آهن ضعف، خستگی، درد قفسه سینه، سردی دست ها و درد زبان احساس می شود. علاوه بر این، کمبود آهن در زنان بیشتر از مردان است. ۵۰ درصد زنان در دوران بارداری دچار کمبود آهن می شوند. پس چگونه متوجه می شوید که کمبود آهن دارید؟ کمبود آهن می تواند در قسمت های مختلف بدن رخ دهد. علائم معمولا روی پوست، مو و ناخن شما ظاهر می شود. در بخش سلامت ۵ مهم ترین نشانه های کمبود آهن بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: منابع گیاهی آهن: این ۷ غذا بیشتر از گوشت قرمز آهن دارند

۱.موهای خشک و آسیب دیده

مهم ترین علائم کمبود آهن، ریزش برخی از موها در عرض یک روز طبیعی است، اما اگر متوجه موهای اضافه بر روی برس یا بالش خود شدید، می تواند نشانه ای از اشتباه باشد. موهای خشک و آسیب دیده می تواند نشانه کمبود آهن باشد. هنگامی که بدن شما دچار کمبود آهن است، سطح هموگلوبین خون را کاهش می دهد و باعث می شود سلول های مو اکسیژن کمتری دریافت کنند و بر رشد مو تأثیر می گذارد. زمانی که پوست و مو اکسیژن کافی دریافت نکنند، خشک و ضعیف می شوند.

مهم ترین علائم کمبود آهن

۲.ریزش مو

مهم ترین علائم کمبود آهن، زمانی که کمبود آهن در بدن وجود داشته باشد، انتقال اکسیژن به سلول‌ها مشکل می‌شود که رشد ناخن‌ها و موهای شما را تحریک می‌کند. این باعث نازک شدن و ریزش موهای شما می شود. در فقر شدید آهن، ریزش مو ممکن است افزایش یابد و زمانی که موهایتان خیس است یا در مکانی براق می ایستد، متوجه روشن شدن پوست سرتان می شوید.

بیشتر بخوانید: ریزش مو: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از ریزش مو و رشد آن کمک می کند

۳.پوست رنگ پریده

مهم ترین علائم کمبود آهن، خون رنگ قرمز خود را از هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز به دست می آورد. این بدان معناست که وقتی بدن دچار کمبود آهن است، خون را کمتر قرمز می کند، که باعث می شود پوست رنگ پریده تر از حد معمول به نظر برسد یا گرمای خود را از دست بدهد.

مهم ترین علائم کمبود آهن

۴.محو شدن داخل پلک ها

مهم ترین علائم کمبود آهن، به طور معمول اگر قسمت داخلی پلک پایین را بکشید به رنگ قرمز روشن است. اما اگر از کمبود آهن رنج می برید، باعث رنگ پریدگی قسمت داخلی پلک پایین می شود. معمولاً در موارد متوسط ​​یا شدید کمبود آهن دیده می شود.

۵.ناخن های شکننده و ضعیف

مهم ترین علائم کمبود آهن, با ناخن های شکننده و ضعیف، این یک علامت نسبتا کمتر شایع کمبود آهن است. معمولاً با ناخن های شکننده شروع می شود که به راحتی می ترکند و خرد می شوند. در مراحل بعدی، زمانی که کمبود آهن برای مدت طولانی درمان نشود، منحنی تشکیل می‌دهند که در وسط حفره‌ای ایجاد می‌کند و از لبه‌ها بالا می‌آید و ظاهر قاشقی شکلی به آن می‌دهد. با این حال، این یک علامت نادر است و فقط در موارد شدید کمبود آهن رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: ناخن های زیبا و قوی با ۵ روش خانگی ساده و موثر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =

دکمه بازگشت به بالا