;
تفریح و سرگرمیحکایت

داستان ضرب المثل کینه شتری داشتن | ریشه این ضرب المثل از کجا آمده است!؟

داستان ضرب المثل کینه شتری داشتن: شتر حیوان بسیار لطیف و مهربانی است و از نظر قدرت و استقامت در حمل بار نظیر ندارد و می‌تواند مسافت‌های طولانی را بدون خوردن آب طی کند. تحمل و مقاومت شتر در تشنگی زبان زد خاص و عام است و این قدرتی است که پروردگار به این حیوان ارزانی داشته است.

از زمانی که شتر متولد می‌شود به او راه رفتن را آموزش می‌دهند و برای آهسته و تند رفتنش آهنگ‌هایی را می‌نوازند. وقتی مسیر خیلی طولانی است و ساربان قصد دارد شتر را از حرکت بازدارد، برایش آهنگ ترنم می‌نوازند.

در کشور عربستان شتر ماده ناقه و شتر نر، لوک نام دارد. در کشور ایران به شتر نر لوک و به شتر ماده ارونه می‌گویند. جالب است بدانید به نوزاد شتر نر هاشی و به نوزاد شتر ماده مجی می‌گویند.

شاید بپسندید: آیا می توانید مهندس راه و ساختمان متفاوت را در تصویر پیدا کنید!

داستان ضرب المثل کینه شتری داشتن

اگر ساربان شتر را آزار بدهند و او را عصبانی کنند، شتر کینه‌ی انتقام به دل می‌گیرد تا در زمانی مناسب از ساربان انتقام بگیرد. نکته‌ی جالب این است که شتر هر چقدر هم که خشمگین باشد این را می‌داند اگر در زمانی که ساربان‌ها دور هم جمع شده‌اند به آن‌ها حمله کند، افراد دیگر با چوب به او می‌زنند. پس فقط به چشم‌های ساربان با کینه و خشم نگاه می‌کند و با صدای بلند نعره می‌زند.

اما زمانی که شتر کینه‌توز سارابان را در بیابان تنها به چنگ آورد، تمام خشم و انتقامش را از آن‌ها می‌گیرد. اما ساربان در این چنین مواردی نقشه‌ای طراحی کرده‌اند و اینگونه است که هنگامی که لوک شتر به دنبال ساربان می‌افتد، آن‌ها باید لباس‌های خود را در هنگام فرار از تن در بیاورند و بر زمین بیاندازند. لوک هم فریب می‌خورد که این خود ساربان است و لباس را گاز گرفته و روی آن می‌نشیند. این کار باید طوری صورت بگیرد تا اینکه ساربان خود را به دهکده یا جای امنی برسانند و پنهان شوند. اگر قبل از اینکه تمام لباس‌هایش را در بیاورد و پشت سرش بیاندازد، شتر او را بگیرد، به طرز خیلی وحشتناکی جانش را از دست خواهد داد.

به همین دلیل کینه‌ی شتر به صورت ضرب‌المثل در میان مردم رواج دارد و اشاره به افرادی دارد که به جای بخشش و عفو طرف مقابل، به فکر انتقام می‌افتند و کینه‌توزی می‌کنند.

شاید بپسندید:آزمون هوش: پلیس واقعی را در تصویر شناسایی کنید!

داستان ضرب المثل کینه شتری داشتن

شاید بپسندید: کدامیک از این 3 زن به نسبت دو زن دیگر، وضع مالی اش خوب نیست!؟

شما می توانید داستان ها، پازل ها و تست های شخصیت شناسی بیشتر را در بخش تفریح و سرگرمی چشمک مشاهده و مطالعه کنید. در صورت تمایل آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به خصوص آنهایی که علاقمندند خود را بهتر بشناسند. ما را در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و فیس بوک دنبال کرده و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

احتمالا بپسندید: آزمون هوش: فقط باهوش ها قادر به پیدا کردن مجموع ارزش عددی عبارت آخر هستند!

 

 

 

برایتان جالب خواهد بود

شاید بپسندید: آزمون ریاضی: مجموع وزنی 3 حیوان در معادله آخر را پیدا کنید!

 

 

 

 

آلزایمر و فعالیت مغز و  بازی های فکری

محققان دریافته اند که بخشی از اختلالات مغزی و رشد بیماری هایی همچون فراموش و آلزایمر با کاهش فعالیت های مغزی در ارتباط است. لذا برای جلوگیری و یا احمالا رشد این بیماری ها، باید تحرک مغز را افزایش داد. سوالات ریاضی شبیه سوال هوش ریاضی جاضر می تواند سبب افزایش عملکرد مغز شود. حل صحیح این سوال، نیازمند تمرکز و دقت است. در واقع تنها راه حل پاسخ به این سوالات نیز همین نکته است. بر همین اساس سوالاتی از این دست در کنار ایجاد سرگرمی برای سلامت مغز بسیار مفید هستند.

شاید بپسندید:اگر قدرت دیدت مثل عقاب باشه پلنگ تصویر را شناسایی می کنی!

اهمیت سوالات هوش

این سوالات به شما کمک می کنند که عملکرد مغز شما افزایش پیدا کند. در دنیای کنونی که فعالیت بدنی و مغزی کاهش پیدا کرده است این سوالات هوش می تواند دقت، تمرکز و جزئی نگری شما را افزایش دهد. این مسئله از بیماری های مختلف مغزی نیر الزایمر و … می تواند جلوگیری کند.

شاید بپسندید: حاصل عبارت فوق چند می شود | خیلی ها اشتباه جواب دادن!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا