;
بیماری هاسلامت

بیماری های تغییر فصلی: در پاییز بدن دچار کدام نوع بیماری ها می شود + درمان

بیماری های تغییر فصلی: دلیل اصلی تکثیر بیماری ها در گذر فصول، تغییر دمای هوا است. بدن با سازگاری با این سطح دما در حال تغییر، تعدادی از عوارض را تجربه می کند. به خصوص با مراحل ویروسی و باکتریایی، بیماری ها در این دوره افزایش می یابد. اگر صبح با بی خوابی، ضعف و درد مداوم استخوان از خواب بیدار می شوید، ممکن است به یکی از بیماری های انتقال فصلی مبتلا شده باشید.

تغییرات ناگهانی دمای هوا بر دمای بدن تأثیر بدی می گذارد. علاوه بر این، اگر سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف باشد، میزان ابتلا به بیماری بالاست. در این دوره که باعث افسردگی های روانی می شود، کیفیت زندگی را کاهش می دهد، ویروس هایی که دوره نهفتگی خود را به پایان رسانده اند، نیز فعال می شوند.

کل این فرآیند باعث ایجاد مشکلات جدی سلامتی می شود. سبک زندگی، رژیم غذایی و لباس پوشیدن به دلیل آب و هوا تغییر می کند، که باعث می شود بدن سازگاری فوری را دشوار کند. با کاهش ایمنی توسط ویروس ها، بدن کاملاً تسلیم بیماری می شود. در بخش سلامت مهم ترین بیماری های تغییر فصلی بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: ۷ دمنوش گیاهی شفابخش که حتما در آشپزخانه داشته باشید!

علائم بیماری های تغییر فصلی

۱.مشکل در بیدار شدن در صبح و بدن دردهای غیر قابل توضیح

۲.تورم و آبریزش در چشم

۳.افزایش دفعات عطسه در طول روز

۴.خس خس سینه و خارش در گلو

۵.درد و بی حسی در ناحیه قفسه سینه

۶.بی اشتهایی

۷.عرق کردن سریع یا احساس سرما در شب

۸.تهوع و سردرد از علائم شایع بیماری های تغییر فصل هستند.

بیماری های تغییر فصلی

مهم ترین بیماری های تغییر فصلی

۱. آنفولانزا

بیماری های تغییر فصلی، این یک بیماری عفونی است که در طی انتقال از تابستان به پاییز مشاهده می شود. آنفولانزا با درد مفاصل و تب بالا شروع می شود و سپس به صورت خستگی و سرفه ظاهر می شود.

۲.بیماری تنفسی

این یک بیماری دستگاه تنفسی فوقانی است. اگر درمان نشود، می تواند به عفونت آنفولانزا تبدیل شود. علائم اصلی سرفه خشک، ضعف و آبریزش بینی است.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی استرس: معجزه این ۵ دمنوش برای استرس و اضطراب شدید!

۳.آسم

ویروس های عفونی در تغییرات ناگهانی آب و هوا تکثیر می شوند که خطر بزرگی برای بیماران آسمی به همراه دارد.

۴.برونشیت حاد

بیماری های تغییر فصلی، این بیماری در اثر التهاب دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از باکتری ها، میکروب ها و ویروس ها ایجاد می شود.

۵.افسردگی

معمولاً در انتقال از تابستان به زمستان ظاهر می شود. کارشناسان می گویند که این به دلیل ترشح بیش از حد هورمون ملاتونین در مغز در ماه های زمستان است.

بیماری های تغییر فصلی

۶.آلرژی

بیماری های تغییر فصلی، به ویژه در فصل انتقال از زمستان به ماه های بهار ظاهر می شود. علائمی مانند آلرژی، بثورات، سرفه، خارش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: قاتل قند خون: ۶ دمنوش گیاهی که در درمان قند خون معجزه می کند

در تغییرات فصلی چه باید کرد؟

۱.غذاهایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند باید مصرف شوند. به خصوص ویتامین های A، C و E باید به وفور مصرف شود. حداقل ۵ وعده سبزیجات سبز باید در روز مصرف شود. باید به عنوان میان وعده از غذاهای غنی از منیزیم مصرف شود.

۲.در تغییر هوای ناگهانی نباید لباس را خیلی ضخیم یا خیلی نازک پوشید. باید با توجه به دمای بدن و حرکت در طول روز لباس پوشید.

۳.بیماری های تغییر فصلی، مقدار زیادی آب بنوشید، اما به دمای آب توجه کنید. در هنگام تعریق هرگز آب سرد ننوشید. مصرف مایعات نیز باید از سایر غذاها تامین شود.

۴.در کنار یک رژیم غذایی سالم، وعده های غذایی را نباید نادیده گرفت. میوه های فصل باید حداقل دو بار در روز مصرف شوند.

بیشتر بخوانید: گردش خون: معجزه ۴ دمنوش گیاهی برای گردش خون بهتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا