;
درمان خانگیسلامت

رژیم غذایی سالم در هوای سرد: ۵ مواد غذایی که باید در زمستان بخورید

رژیم غذایی سالم در هوای سرد: در ماه های زمستان با سرد شدن هوا تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد می شود و مصرف غذاهای چرب و شیرین به طور کلی افزایش می یابد. در هوای سرد زمان بیشتری در داخل خانه سپری می شود و از شدت فعالیت بدنی کاسته می شود. به همین علت تغییرات نامطلوبی در بدن به دلیل عدم فعالیت بدنی ایجاد می شود. کنترل وزن که معمولا در ماه های تابستان به آن توجه می شود، جای خود را به سهل انگاری در ماه های زمستان می گذارد.

بسیاری از افراد با این تصور که می توانند وزن خود را در لباس های ضخیم پنهان کنند، از تغذیه سالم دوری می کنند. با این حال، یک رژیم غذایی سالم در ماه های زمستان برای سلامت ما بسیار مهم است. در بخش سلامت ۵ ماده غذایی معرفی شده که از شما در برابر بیماری ها محافظت می کند و سلامت روحی و جسمی شما را در ماه های زمستان بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: رزیم غذایی مناسب سلامت قلب: برای داشتن قلبی سالم، رژیم غذایی دوستدار قلب را جدی بگیرید!

۵ مواد غذایی که باید در زمستان بخورید

۱.سبزیجات ریشه دار

رژیم غذایی سالم در هوای سرد، مصرف سبزیجات ریشه دار مانند چغندر، هویج و شلغم در هوای سرد مفید است. سبزیجات ریشه ای به پیشگیری از بیماری ها کمک می کنند.

رژیم غذایی سالم

۲.غذاهای حاوی ویتامین D

رژیم غذایی سالم در هوای سرد، گفته می شود افرادی که با غذاهایی با کمبود ویتامین D تغذیه می شوند، بیشتر دچار اضطراب و افسردگی می شوند. به همین دلیل می توانید ماهی سالمون، زرده تخم مرغ، غلات غنی شده، شیر و گوشت قرمز مصرف کنید.

۳.بلغور جو دوسر

رژیم غذایی سالم در هوای سرد، بلغور جو دوسر حاوی مواد مغذی لازم در ماه های زمستان است. سرشار از روی و فیبر است. این به نوبه خود ایمنی و سلامت قلب شما را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن: مراقب باشید! قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟

۴.سوپ

در زمستان، سوپ مرغ، آب سبزیجات یا دستور پخت سوپ را با مقدار زیادی سبزیجات امتحان کنید. سوپ غذای عالی در زمستان است.

رژیم غذایی سالم

۵.کلم بروکلی و گل کلم

رژیم غذایی سالم در هوای سرد، این سبزیجات ممکن است بهترین دفاع شما در برابر بیماری های زمستانی باشند. کلم بروکلی و گل کلم سرشار از ویتامین C هستند. کلم بروکلی و گل کلم منجمد به همان اندازه مغذی هستند.

بیشتر بخوانید:  کلم ترش: ۵ فواید دارویی کلم ترش که نمی دانستید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + سه =

دکمه بازگشت به بالا