;
درمان خانگیسلامت

درمان طبیعی کبد چرب: ۷ درمان طبیعی برای کبد چرب که معجزه می کند!

درمان طبیعی کبد چرب: کبد چرب یک بیماری حاد است. در صورت عدم درمان ممکن است منجر به بیماری جدی تر و عوارض شدید تری شود. در مراحل بعدی، ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. در بخش سلامت به نحوه درمان کبد چرب با گیاهان طبیعی و داروهای گیاهی پرداخته شده است.

بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب یا استئاتوز کبدی به طور فزاینده ای در میان مردم شایع است. این به دلیل رسوب اضافی چربی در کبد است. چربی بیش از حد منجر به التهاب، زخم و نارسایی کبد در شرایط شدید می شود. علل عبارتند از مصرف الکل، چاقی، سطح بالای تری گلیسیرید، دیابت، هپاتیت B و غیره.

درمان طبیعی کبد چرب، در بیشتر موارد، علائم قابل توجهی وجود ندارد، اما ممکن است بیمار درد در ربع فوقانی طرف راست را تجربه کند. در شرایط پیشرفته، علائم ممکن است شامل از دست دادن اشتها، ضعف، خستگی، کاهش وزن و تورم شکم باشد. در ادامه به روش های طبیعی و سالم برای درمان کبد چرب می پردازیم.

بیشتر بخوانید: علائم کبد چرب: تشخیص به موقع کبد چرب با این ۶ علامت ساده + درمان

درمان طبیعی کبد چرب

راه های طبیعی برای درمان کبد چرب

۱. سرکه سیب

درمان طبیعی کبد چرب، سرکه سیب تجمع چربی بیش از حد در کبد را کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود. همچنین دارای خواص محافظتی از کبد است و عملکرد سالم کبد را حفظ می کند. ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را در آب گرم اضافه کنید و دو بار در روز میل کنید.

۲. چای سبز

درمان طبیعی کبد چرب، چای سبز عملکرد کبد را تقویت می کند زیرا دارای کاتچین های با چگالی بالا است. همچنین با کاهش سطح کلسترول در بدن، تجمع چربی بیش از حد در کبد را محدود می کند. این کار باعث سم زدایی سایر اعضای بدن به همراه کبد نیز می شود. روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز مصرف کنید.

درمان طبیعی کبد چرب

۳.زردچوبه

زردچوبه به عنوان یک درمانگر طبیعی نیز شناخته می شود. هضم چربی ها را در بدن بهبود می بخشد و از تجمع آن در کبد جلوگیری می کند. کورکوما لونگا دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به همین دلیل کبد را سم زدایی می کند و عملکرد سالم آن را حفظ می کند. ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را به ۱ لیوان شیر اضافه کنید و روزانه مصرف کنید.

احتمالاً بپسندید: درمان بیماری های کبد با این ۸ مواد غذایی شگفت انگیز!

۴.پاپایا

درمان طبیعی کبد چرب، پاپایا برای بیماران مبتلا به بیماری های کبدی بسیار مفید است. دانه ها و پالپ آن به التهاب چربی های رژیم غذایی کمک می کند و از تجمع آن در کبد جلوگیری می کند. دانه ها را آسیاب کنید و در آب مخلوط کنید و روزانه بنوشید. در غیر این صورت می توانید یک تکه از میوه پاپایا را مصرف کنید.

درمان طبیعی کبد چرب

۵.آب نیشکر

درمان طبیعی کبد چرب، مصرف روزانه آب نیشکر به بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از اختلالات مختلف کبدی کمک می کند. آب نیشکر پیتا دوشا را در بدن متعادل می کند.

۶.قهوه

درمان طبیعی کبد چرب، مصرف قهوه برای خنثی کردن آنزیم ها مفید است. طبق تحقیقات مصرف کافئین آنزیم های کبد را خنثی می کند و خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد. قهوه آسیب و پیشرفت بیماری های کبدی مانند سیروز کبدی، کبد چرب و بسیاری از بیماری های دیگر را کاهش می دهد.

درمان طبیعی کبد چرب

۷. ورزش روزانه

درمان طبیعی کبد چرب، مهم ترین علت بیماری های کبدی عدم تحرک بدنی است. انجام ورزش روزانه خطر ابتلا به بیماری های کبدی را کاهش می دهد. همچنین رسوب کلسترول را در رگ ها کاهش می دهد و از بروز اختلالات قلبی جلوگیری می کند. ورزش روزانه به مدت ۳۰ دقیقه بهترین راه برای درمان طبیعی کبد چرب است.

سخن آخر

در نهایت می توان گفت که بیماری کبد چرب را می توان به خوبی با کمک داروهای گیاهی ذکر شده در بالا به روشی بسیار موثر مدیریت کرد. این داروهای گیاهی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهند و همچنین عملکرد طبیعی کبد را حفظ می کنند.

بیشتر بخوانید: اگر کبد چرب دارید هرگز به این ۵ غذا لب نزنید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. غذا ان چیزیست که پخته ویا خام خورده میشود وتقریبا از چند چیز ترکیبی استفاده میگردد اما الکل ویا…. جزو غذا ها نیست اشتباه نفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا