;
سلامتدرمان خانگی

تعادل قند خون با ۵ مواد غذایی ساده و معجره گر + پایان احساس گرسنگی

ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد که گاهی قند خون شان بالا می رود و گاهی سقوط می کند. به ویژه در هوای گرم این یک مشکل شایع است. نباید از کنار این مساله به راحتی گذاشت. کسانی که دچار چنین حالتی می شوند حتما باید به دنبال متعادل کردن قند خون خود باشند. یکی از گزینه های عالی برای ایجاد تعادل قند خون، استفاده از مواد غذایی است. مواد غذایی هم قابل دسترس است و هم بی خطر و عوارض جانبی است.

وقتی قند خون را متعادل می کنید چه اتفاقی می افتد؟ کسالت تان پایان می یابد و به علاوه وزن کم می کنید. زیرا یکی از علت های افزایش وزن اشتهای غیرقابل توقف است. زمانی که قند خون تان متعادل می شود احساس گرسنگی تان نیز پایان می یاد واین منجر به مصرف مقدار کم مواد غذایی و در نتیجه کاهش وزن می شود. در این مطلب از سری مطالب سلامت به روش های خانگی برای تعادل قند خون می پردازیم. با این ۵ مواد غذایی ساده می توانید قند خون تان را متعادل نمایید.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین ماده غذایی که قند خون را کاهش می دهند

چرا تعادل قند خون مهم است؟

تعادل بدن ما بر اساس تعادل قند خون است. وقتی کم است می خواهیم زیاد بخوریم و وقتی زیاد باشد به ما ضرر می رساند. در واقع رفت و آمد بین این دو باعث ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی و به ویژه افزایش وزن می شود. به عبارت دیگر افتادن زیاد قند خون و یا بالا رفتن آن به بدن آسیب می رساند و اشتها را تحریک می کند. اما زمانی که غذاهای متعادل کننده قند خون مصرف می کنید، اشتهای شما کاهش می یابد و از این طریق وزن کم می کنید. پس بیایید شروع کنیم چگونه قند خون را متعادل کنیم؟ این ۵ مواد غذایی که باعث تعادل قند خون می شود، چیست؟

۱.روش های خانگی برای تعادل قند خون، ماست

به لطف کلسیم و فیبر موجود در ماست، این توانایی را دارد که قند خون را متعادل کند. همچنین به کاهش وزن کمک می کند. هنگامی که ماست مصرف می کنید، از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند و باعث افزایش تدریجی آن می شود. وقتی قند خون به تدریج افزایش می یابد؛ گرسنه نمی‌شوید، قند خون به سرعت بالا نمی‌رود یا پایین نمی‌آید و چون کاهش ناگهانی وجود ندارد، گرسنگی ناگهانی رخ نمی‌دهد. از این رو، فرد متعادل تری می شوید و می توانید اشتهای خود را کنترل کنید.

روش های خانگی برای تعادل قند خون

۲.دارچین

این ویژگی دارچین را همه می دانند. برخی از افراد، دارچین را به عنوان یک معجزه توصیف می کنند. زیرا دارچین حاوی ماده معدنی به نام “کروم” است. این به نوبه خود به گیرنده های انسولین متصل می شود. به این ترتیب قند خون را متعادل نگه می دارد. اگر قند خون ما ثابت بماند چه اتفاقی می افتد؟ ما گرسنه نیستیم. در طول روز، من قطعاً توصیه می کنم دارچین را به آب یا چای خود اضافه کنید.

۳.روش های خانگی برای تعادل قند خون، غذاهای حاوی پروتئین

غذاهای حاوی پروتئین باعث تعادل قند خون می شوند. از آنجایی که آنها حاوی کربوهیدرات نیستند، هنگام مصرف، قند خون شما را زیاد افزایش نمی دهند. در واقع قند را متعادل می کند و تضمین می کند که برای مدت طولانی احساس گرسنگی نکنید. به همین دلیل است افرادی که معمولاً گوشت می‌خورند یا کوفته، مرغ یا ماهی می‌خورند، می‌گویند: «وقتی گوشت می‌خورم، برای مدت طولانی سیر می‌مانم، اما وقتی سبزیجات می‌خورم، بلافاصله گرسنه می‌شوم». اگر به طور مکرر این گونه مواد غذایی را مصرف کنید، چاق نمی شوید زیرا در طول روز کمتر گرسنه خواهید شد.

بیشتر بخوانید: جایگزین گوشت و مرغ: ۷ مواد غذایی محبوب با پروتئین بیشتر از گوشت

۴.روش های خانگی برای تعادل قند خون، کفیر

بسیاری از مردم این جمله را می گویند که “من کفیر مصرف نمی کنم” اما کفیر واقعاً سالم است. به طور کلی غذاهای ناخوشایند سالم تر هستند، اما اگر بپرسید، اگر اشتهای شما زیاد است و مشکل وزن دارید، جوانه های چشایی شما کمی رشد کرده است. غذاهایی مانند کفیر ممکن است به نظر شما کمی بی مزه به نظر برسند، اما واقعا خوشمزه هستند. وقتی سالم غذا می خورید، اشتهای تان کمی کاهش می یاد و غذاهایی مانند کفیر را دوست دارید.

کفیر باکتری های روده را با باکتری های مفیدی که دارد تغذیه می کند و به شما امکان می دهد اشتهای خود را کنترل کنید. باز هم، از آنجایی که قند خون را متعادل می کند، به شما امکان می دهد در طول روز غذای کمتری مصرف کنید. همینطور؛ این به شما امکان می دهد وزن کم کنید، زندگی سالمی داشته باشید و از سلامت روده خود محافظت کنید.

روش های خانگی برای تعادل قند خون

۵.جو / بلغور جو دوسر / سبوس جو دوسر

هر طور جویی را پیدا کردید، می توانید از آن استفاده کنید. به دلیل داشتن فیبر و پروتئین بالا، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. جو دو سر؛ از آنجایی که این گروه کربوهیدرات متعادل تری است، اجازه می دهد قند خون شما با آرامش بالا رود. بنابراین، به طور ناگهانی آن را افزایش نمی دهد. از این رو؛ از آنجایی که قند خون به آرامی افزایش می یابد، به آرامی کاهش می یابد و ما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. از آنجایی که قند خون را متعادل می کند، در طول روز غذای کمتری مصرف خواهید کرد. به این ترتیب هم غذای سالم می خورید و هم وزن کم می کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ نشانه دیابت نوع یک در کودکان که نباید آنها را نادیده بگیرید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

دکمه بازگشت به بالا