;
سلامتدرمان خانگی

ترکیب شیر و زعفران: ۵ خاصیت شگفت انگیز شیر و زعفران برای سلامتی

همه ما زعفران را به عنوان یک ادویه خوش رنگ گران قیمت می شناسیم. با طعم و عطری که به غذاها می دهد به خوبی آشنا هستیم. زعفران و شیر به تنهایی هرکدام فواید زیادی برای سلامتی دارد. اما شیر و زعفران را با هم ترکیب کنید، تبدیل به یک نوشیدنی مغذی می شود. نوشیدنی که برای سلامتی و شادابی شما بسیار مفید است. در واقع ترکیب شیر و زعفران یک درمان خانگی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. از این رو، در این مطلب از سری مطالب سلامت چشمک به فواید ترکیب شیر و زعفران می پردازیم. با پی بردن به فواید این نوشیدنی شگفت انگیز، همیشه از آن استفاده خواهید کرد.

فواید ترکیب شیر و زعفران

۱.از سرماخوردگی جلوگیری می کند

با این که سرماخوردگی بیشتر در فصل سرما افزایش می یابد. اما به صورت کلی اگر سیستم ایمنی قوی نداشته باشیم، در هر فصلی این بیماری به سراغ ما می آید. از این رو باید در تمام فصل های سال اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از سرماخوردگی را انجام دهیم. یکی از این اقدامات مهم تقویت منظم سیستم ایمنی بدن با خوراکی ها است. ترکیب شیر و زعفران یکی از نوشیدنی های فوق العاده برای جلوگیری از سرماخوردگی است. زیرا این ترکیب شگفت انگیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می دهد. به علاوه ترکیب شیر و زعفران برای کاهش تب و سایر علایم سرماخوردگی بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: تقویت سیستم ایمنی بدن: با این ۱۰ ماده غذایی سیستم ایمنی قوی داشته باشید

۲.ترکیب شیر و زعفران، حافظه را تقویت می کند

یک لیوان شیر و زعفران برای تقویت حافظه عالی است. علاوه بر این، زعفران برای درمان اختلالات روانی مرتبط با افزایش سن و تقویت حافظه  بسیار مفید است. این ادویه خوش رنگ، می تواند از استرس اکسیداتیو در هیپوکامپ جلوگیری کند. توانایی یادگیری شما را افزایش می دهد و حافظه طولانی مدت شما را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید: 10 بهترین مواد غذایی سرشار از آهن که می توانند جایگزین گوشت شوند!

۳.دردهای قاعدگی را برطرف می کند

اکثر زنان پیش از قاعدگی یا در دوران قاعدگی درد های شدیدی را تجربه می کنند. دردهای قاعدگی شامل درد در ناحیه شکم، کمر، پاها و به طور کلی تمام بدن می شود. این درد گاهی به قدری شدید است که ادامه فعالیت های روزانه را دشوار می کند. شما را مجبور می کند استراحت کنید و با دارو، درد آن را تحمل کنید. اما بهترین درمان برای دردهای قاعدگی درمان های خانگی است. بهتر است قبل از شروع قاعدگی و یا در جریان آن از درمان های خانگی استفاده کنید. ترکیب شیر و زعفران یکی از بهترین درمان های خانگی برای کاهش دردهای قاعدگی است. زیرا شیر و زعفران به دلیل خواص ضد التهابی و آرام بخش خود یکی از منابع خوبی برای تسکین دردهای قاعدگی است.

بیشتر بخوانید: معجون شگفت انگیز ابن سینا برای تقویت حافظه و افزایش قدرت جنسی!

۴.ترکیب شیر و زعفران، بی خوابی را درمان می کند

بی خوابی می تواند زندگی فرد را تحت الشعاع قرار دهد. خواب بخش مهمی از زندگی ماست. اگر ۷ تا ۸ ساعت توصیه شده، هر شب نخوابید. می تواند خطر چاقی، مشکلات حافظه، تغییرات خلقی را افزایش دهد و حتی ممکن است سیستم ایمنی شما را ضعیف کند.

زعفران حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند کروسین، پیکروکروسین و سافرانال است که می تواند از بسیاری از مشکلات سلامتی جلوگیری کند. این ادویه زمانی که به شیر اضافه شود، به درمان بی خوابی نیز کمک می کند. زعفران دارای سطوح بالای منگنز است که اثر آرام‌بخشی ملایمی دارد. در نتیجه خوابیدن را آسان‌تر می کند.

بیشتر بخوانید: ترکیب عسل و آب لیمو: کاهش وزن، پاکسازی کبد و شفافیت پوست

۵.دردهای مفصلی و عضلانی را کاهش می دهد

درد مفاصل یک نگرانی رایج در میان سالمندان است. این دردها تحرک و عملکرد افراد را کاهش می دهد و شما را به دیگران وابسته می سازد. خواص ضد التهابی شیر و زعفران، التهاب مفاصل را کاهش می دهد و توانایی شما را برای حرکت بهبود می بخشد. شیر و زعفران در درمان دردهای عضلانی نیز موثر است. اگر آسیب‌های عضلانی داشته‌اید یا در اثر ورزش درد دارید. یک لیوان شیر و زعفران گرم به شما کمک می‌کند، صبح‌ها احساس بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فواید ترکیب شیر و دارچین برای سلامت جنسی مردان

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا